چرا باید مهندسی عمران بخوانیم؟ / رشته‌ای مخصوص افراد نتیجه‌گرا و متفکر

اگر فردی نتیجه گرا هستید و وقت زیادی را صرف تفکر و بررسی اطلاعات می‌کنید، اگر فردی هستید که سایرین شما را اغلب به ساکت‌بودن می‌شناسند، رشته مهندسی عمران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهندسی عمران در حوزه طراحی و توسعه پروژه‌های زیرساختی است. مهندسان عمران به طراحی، ساخت و نگهداری محصولات و سازه‌ها می‌پردازند. این سازه‌ها شامل جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها، ساختمان‌ها و موارد دیگر در مقیاس‌های کوچک/محلی تا پروژه‌های بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

چرا باید مهندسی برق بخوانیم؟ / رشته‌ای برای افراد جدی و سخت‌گیر

۳ دلیل برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

کار در یک محیط هیجان انگیز: با تحصیل در رشته مهندسی عمران،دانشجویان درگیر فرآیند توسعه محصول هستند. از ابتدای طراحی پروژه، تا مرمت و حفظ آن  همیشه به مهندسان عمران نیاز است.
مطالعات شامل سطح بالایی از تجربه عملی است: اکثر دوره های مهندسی عمران امروزه شامل گزینه گذراندن دوره کارآموزی در دوره برنامه هستند.

گرایش‌های مختلف: گرایش‌هایی مختلف این رشته مانند مهندسی عمران دریایی، مهندسی محیط زیست و مدیریت آب در دوره کارشناسی ارشد باعث شده است دانشجویان به این رشته تحصیلی علاقمند شوند.

چگونه مهندسی عمران بخوانیم؟

دوره های مهندسی عمران شامل موضوعات پایه در مورد طراحی، ساخت و نگهداری محصولات و سازه ها است که با توسعه مهارت‌های طراحی، به ویژه طراحی به کمک کامپیوتر تکمیل می‌شود. سال‌های پایانی هر مدرکی شامل تصور چندین پروژه شخصی یا تیمی است.

تخصص‌های این دوره شامل مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، مهندسی معماری، مهندسی ژئوتکنیک یا مهندسی هیدرولیک است.

سفرهای میدانی و جابجایی‌ها در صنعت بخش مهمی از رشته مهندسی عمران هستند تا آموزش‌های بیشتر در محل کار و کاربرد واقعی دانش را ارائه دهند.

با تحصیل در رشته مهندسی عمران چه شغل هایی می توانم بدست بیاورم؟

 مهندسان عمران مشاغلی مانند مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، مهندسی معماری، مهندسی ژئوتکنیک یا مهندسی هیدرولیک را دنبال می‌کنند. این افراد به ارائه راه حل های مدرن برای نگرانی‌های جهانی مانند آلودگی و تامین آب، می‌پردازند.

دروس و گرایش‌های مهندسی عمران

دانشجویان مهندسی عمران برای این‌که بتوانند در رشته خود فارغ‌التحصیل شوند باید ۱۴۶ واحد را پاس کنند که این واحدها به چند دسته مختلف عمومی ۲۶ واحد، اصلی ۶۷ واحد، تخصصی ۱۴ واحد، پایه ۲۰ واحد و اختیاری ۱۹ واحد تقسیم می‌شوند.

گرایش‌های رشته عمران-عمران، عمران-نقشه‌برداری و عمران-آب است. رشته عمران-عمران به نسبت به گرایش های دیگر جامع‌تر است و در آن دانشجویان اطلاعات زیادی را در مورد سازه، خاک و پی، راه و ترابری و هیدرولیک مطالعه می کنند. گرایش عمران- نقشه‌برداری نیز به پستی‌ وبلندی‌های سازه‌های بزرگ مانند سیلوها، تونل‌ها و غیره بسنده می‌کند. به طوری که دانشجویان در آن به محیط بیرون از شهر می‌روند. در گرایش عمران- آب نیز دانشجویان آب و سازه های آبی مانند سد، رودخانه، پل و غیره را مطالعه می‌کنند. 

تیپ شخصیتی ISTP

اگر فردی نتیجه گرا هستید و وقت زیادی را صرف تفکر و بررسی اطلاعات می‌کنید و وقت زیادی برای توضیح خود صرف نمی‌کنید، اگر فردی هستید که سایرین اغلب به ساکت‌بودن شما را می‌شناسند، رشته مهندسی عمران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

ممکن است به نظر برسد که رویکردهای ISTP در فرایند تصمیم‌گیری بسیار گیج‌کننده‌اند، اما اقدامات آنها درواقع، مبتنی بر مشاهده و تفکر دقیق است. برخورد آنها با اطراف منطقی و معقول است، بنابراین اغلب روی مسائل مفید و عملی متمرکز می‌شوند.

از آنجا که افراد با تیپ شخصیتی ISTP بسیار منطقی هستند، در موقعیت‌های مختلف به‌صورت عینی نگاه می‌کنند و در هنگام تصمیم‌گیری، از عوامل ذهنی یا عاطفی فاصله می‌گیرند. شناخت این افراد سخت است، زیرا اغلب آنها بر عمل و نتایج متمرکز هستند تا احساسات. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1193277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =