دعوت از نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات ‌مجلس

ائمه جمعه استان تهران با دعوت از نخبگان برای ثبت نام در انتخابات ‌مجلس شورای اسلامی ابراز داشتند که انتخابات موجب مصونیت کشور در مقابل طمع‌های دشمن است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که ظهر امروز در مصلی شهر قدس برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در همه حالات زندگی و تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: پس از گذشت پنج دهه از وفات پیامبر اسلام (ص) جنگ روایت‌ها و تحریف‌ها ایجاد شد و مردم با ابزار زر و تزویر جذب دستگاه اموی شدند و در دوره فتنه‌ها و شایعه‌پردازی‌ها، امام سجاد (ع) عهده‌دار امر امامت و پرچم‌دار جهاد تبیین و روشنگری بودند.

بیشتر بخوانید:

زمان پیش ثبت‌نام انتخابات تمدید می‌شود؟

وی افزود: امام زین‌العابدین (ع) دین و معارف دین را به مردم آموزش داد و مسئله جایگاه امامت و حکومت اسلامی را بازتعریف و خود را به‌عنوان امام معرفی کرد و این سه کار در قالب چند روش انجام شد و معارف دین را در صحیفه سجادیه به مردم آموزش داد و امروز این منبع علمی و انسان‌ساز و تمدن پرداز در اختیار ماست.

خطیب نماز جمعه شهر قدس به گریه‌های سیاسی امام سجاد (ع) که پس از 35 سال از واقعه عاشورا ادامه داشت و این گریه‌ها بصیرت بخش بود اشاره کرد و گفت: برای نقش‌آفرینی اجتماعی مسلمانان تشکل‌های اجتماعی داشته باشند که این امر به مسئولان در خدمت‌رسانی کمک می‌کند و نمونه‌های آن گروه‌های جهادی و انجمن‌های خیریه است و این حضورهای اجتماعی باید مؤمنانه، برخواسته به امر رهبری و پیروی از ولایت باشد.

جوکار بیان کرد: یکی از مصادیق امر جامع، انتخابات است و انتخابات موجب مصونیت کشور در مقابل طمع‌های دشمن است و در این 45 سال پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن موفق نشد بندانگشتی از سرزمین را بگیرد و فاصله بین مردم و حاکمیت ایجاد کند که این‌ها به برکت جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: رویداد مهم انتخابات که صحنه‌ای از پاسخ کوبنده به دشمن است، در اسفندماه برگزار می‌شود و مرحله پیش ثبت‌نام در این فرایند اضافه شده و دستگاه‌های بررسی کننده فرصت بررسی صلاحیت‌ها را دارند.

امام‌جمعه شهر قدس با اشاره به روز خبرنگار افزود: خبرنگاران پرچم‌داران جهاد تبیین و امیدآفرینی هستند و رویداد ملی نهضت سواد رسانه‌ای در شهرستان قدس اقدام ارزشمندی بود که باحضور افسران جنگ نرم و سایبری برگزار شد و مسئولان از این فرصت برای ساماندهی فضای مجازی شهرستان استفاده کنند.

جوکار گفت: امروز میزهای خدمت و گروه‌های جهادی پزشکی در نماز جمعه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و نماز جمعه قرارگاه و کانون خدمت است.

ظرفیت بزرگ رسانه علیه جنگ عقیده‌ای دشمن استفاده شود

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ورامین که با حضور آحاد مردم نمازگزار برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: حضرت سجاد (ع) بزرگ پرچم‌دار جهاد تبیین در زمان خود بودند و نقش تبلیغاتی ایشان در کنار عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) در حادثه کربلا یک نقش ویژه است که این واقعه در زمان خود باقی نماند و نسل به نسل به ما برسد.

وی با تقدیر از نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار افزود: خوشبختانه حوزه جنوب شرق استان تهران از خبرنگاران خوبی برخوردار است و امید است با تقویت خبرنگاران متعهد بتوانیم در منعکس کردن اخبار صحیح و جامع خط ویژه‌ای را راه‌اندازی کنیم.

امام‌جمعه موقت شهرستان ورامین در ادامه با بیان اینکه دنیای امروز درگیر جنگ رسانه‌ای است گفت: دشمن جنگ تن‌به‌تن رسانه‌ای را شروع کرده و قربانی‌های متعددی را به جای گذاشته است لذا باید همه جوانان و به ویژه بانوان با توجه به هجمه‌ها و تخریب‌ها این وظیفه را بدوش بکشند و از ظرفیت بزرگ رسانه علیه جنگ عقیده‌ای دشمن استفاده کنند.

محمودی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه برعلیه اسرائیل ابراز داشت: سید حسن نصرالله امروز در مقابل اسرائیل با زبان تهدید سخن می‌گوید و تمامی معادلات را بر هم ریخته است و قطعاً با حمایت‌های ایرانی اسلامی اسرائیل به افول نزدیک خواهد شد.

امام‌جمعه موقت ورامین انتخابات سال جاری را بسیار حساس دانست و تصریح کرد: کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند به کشور خدمت کنند و مشکلات مردم را حل کنند، حتماً به میدان بیایند و ثبت نام کنند و مردم نیز با حضور آگاهانه خود بازهم معادلات را بر هم بزنند و قطعاً با وجود مشکلات مردم با حضور آگاهانه و پرشور خود می‌توانند بازهم کشور را از توطئه‌ها نجات دهند.

وی افزود: جوانان باید جنگ ترکیبی را بشناسند زیرا که در تمامی حوزه‌ها در جنگ هستیم و دشمنان بیرونی و نفوذی‌های داخلی لحظه‌ای از کشیدن نقشه و القای دروغ کوتاه نمی‌آیند ولی فتنه گران و حامیان آن‌ها بدانند اگر بخواهند حرکتی بر علیه این نظام داشته باشند مانند گذشته تو دهنی محکمی خواهند خورد.

خطیب جمعه ورامین در خصوص وضعیت حجاب و بی‌حجابی‌ها نیز اظهار داشت: خوشبختانه اکثریت مردم ایران اسلامی با حجاب و مقید هستند ولی مسئولان باید کوتاهی‌ها و تسامح‌ها را کنار بگذارند و اقدام قاطع داشته باشند.

ناوگروه آمریکایی از عظمت اراده فرزندان ایران گریخت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های این هفته پاکدشت با اشاره به دیدار اعضای ناوگروه 88 ایران با رهبر عزیز انقلاب اسلامی اظهار داشت: ناوگروه 88 که ادعای دروغین دشمنان که آب‌ها در اختیار آن‌هاست را برملا کردند هفته گذشته با اعضای خانواده‌هایشان با رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند که در این دیدار رهبری مطالب مهمی را اعم از حضور فرزندان ایران که نشانگر همت و اراده و اعتمادبه‌نفس است و این اعلان حضور در دریاها امنیت ساز خواهد بود را ایراد فرمودند.

وی در ادامه با اشاره به شیطنت‌های دشمنان انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها عربده‌کشی می‌کنند اما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه گفت: در 2 هفته گذشته ناوگروه آمریکایی خود را به منطقه هرمز نزدیک مرز آبی ایران رساند، این حضور دارای پیام‌ و تهدید در منطقه و جهان بود و در واقع این حرکت تهدیدی برای ایران، امارات و عربستان بود زیرا که کشورهای امارات و عربستان قریب به یک سال است که با چین مراودات اقتصادی انجام می‌دهند.

لزومی در ادامه تصریح کرد: دشمن در آستانه نخستین سالگرد اغتشاشات سال گذشته قصد نشان دادن حمایت از نوکران داخلی خود را داشت که با حضور فرزندان نیروهای دریایی ایران و استقرار موشک‌های کروز 600 و 1000 کروز در جزیره ابوموسی ترسیده و از میدان ظاهری خود خارج شد، حضور فرزندان ایران اسلامی نشان داد آمریکا در هر نقطه‌ی باشد با موشک‌های ایران هدف قرار خواهد گرفت و همه این‌ها به برکت شهدا و صبر و پایداری جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های محترمشان است که دشمنان این‌گونه از عزت و اقتدار ایران در هراس است.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان ایران اسلامی از عراق به کشور عزیزمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سختی‌های اسرا کمتر از جانبازان نیست به همه اقشار جامعه می‌گوییم قدردان زحمات ایشان و خانواده‌هایشان باشیم، شما اسرای عزیز مفتخر به افتخار بزرگ هستید این افتخار را ارزان نفروشید و با پرورش آن به فرزندانتان انتقال دهید.

گریه سیاسی و عاشورایی منجر به پیروزی مقاومت شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود نورپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گلستان با اشاره به فرموده امام راحل (ره) که ما ملت گریه سیاسی هستیم و با همین اشک‌ها سیل جاری می‌سازیم اظهار داشت: همین گریه‌های سیاسی و عزاداری‌های عارفانه اسلام را حفظ کرده است.

وی افزود: پیروزی‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم غدار اسرائیل در جنگ 33 روزه و استقامت و آزادی آزادگان سرافراز همه و همه نتیجه همین عزاداری‌ها و معنویت است.

امام‌جمعه گلستان ادامه داد: دنیا بداند تا این مردم عاشورا و اهل‌بیت (ع) را دارند هرگز زیر بار ذلت نخواهند رفت.

نورپور در پایان خاطرنشان کرد: قبول داریم که امروز ما مشکلاتی در جامعه داریم که باید مسئولین محترم تلاش کنند آن‌ها را به حداقل برسانند و باید به معاش مردم خصوصاً طبقه پایین جامعه توجه ویژه شود.

مقاومت بی‌نظیر آزادگان سرافراز حیرت جهانیان را به دنبال داشت

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رباط‌کریم اظهار داشت: اگر تلاش‌ها و مجاهدت‌های 34 ساله امام سجاد پس از حادثه عاشورا نبود خون شهدای کربلا پایمال می‌شد و امروز اثری از اسلام نبود.

وی افزود: جدایی بحرین از ایران یکی از لکه‌های ننگ دوران محمدرضا پهلوی است که تا روز قیامت پاک نخواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در ادامه گفت: خیانت از این بزرگ‌تر که بدون هیچ جنگ و مقاومتی استان چهاردهم کشور را به دستور انگلستان از ایران جدا کنند و حاتم‌بخشی کنند.

ترابی تصریح کرد: دشمنان و ایادی داخلی‌شان در جنگ ترکیبی و شناختی به دنبال تطهیر پهلوی و تحریف خیانت‌های آن در آن دوران ننگین و خفت‌بار است.

وی یادآور شد: در 250 سال اخیر هر جنگی به ایران تحمیل شد با تجزیه کشور و جدایی بخش‌هایی از خاک ایران و حاتم‌بخشی حاکمان خائن و نالایق پایان یافته است.

ترابی عنوان کرد: فقط در دوران جمهوری اسلامی است که طولانی‌ترین جنگ تاریخ علیه کشور تحمیل شد و علی‌رغم نابرابری این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن باقی نماند.

امام‌جمعه رباط‌کریم گفت: مقاومت و ایستادگی عزتمندانه به بی‌نظیر آزادگان سرافراز برگ زرین و درخشانی بود که حیرت جهانیان را به دنبال داشت.

وی گفت: پایداری و پایمردی آزادگان و سال‌ها درد و رنج جانبازان کمتر از شهادت نیست.

امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: اگر روزی آزادگان در برابر دشمن بعثی سر خم نکردند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند امروز جوان مؤمن و غیرتمندی چون شهید مدافع حرم محسن حججی در بند خبیث‌ترین دشمنان باشکوه و ایستادگی درس آزادگی و عزت به عالم می‌دهد و به تأسی از ارباب خود امام حسین (ع) سر می‌دهد اما سر خم نمی‌کند.

شهروندان با انتخاب یک فرد اصلح و خدمتگزار برای جبران عقب‌افتادگی‌ها اقدام کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل کاظمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پرند، ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی در قول و عمل اظهار داشت: برای رسیدن به دولت کریمه فراگیر باید رعایت تقوای الهی و عملی را سرلوحه همه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم تا آمادگی پذیرش اسلام ناب محمدی (ص) را پیدا کنیم و همگان را به رعایت در تمام شئون زندگی بر اساس سیره حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) دعوت کرد.

وی افزود: با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و شهر پرند، پروژه‌های عمرانی شاخص و ملی همچون مترو، شبکه انتقال آب الغدیر، مدارس، مسجد، بوستان، میدان میوه و تره‌بار، مجموعه‌های بزرگ ورزشی و دیگر پروژه‌ها آماده افتتاح در هفته دولت است.

امام‌جمعه پرند با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس گفت: با توجه به فعالیت رسانه‌های معاند برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نمایندگان و امور مجلس، از همین تریبون از نخبگان دعوت می‌کنم برای کسب کرسی خدمت در مجلس شورای اسلامی کشور تا زمان باقی است ثبت نام کنند و با ایجاد یک رقابت سالم، یک انتخابات پرشور و حداکثری را با مشارکت بالای مردمی در کشور رقم زنند و خود را برای خدمت به این مردم انقلابی و فداکار و همیشه در صحنه آماده کنند و مجلس کشور را به سمت نخبگانی پیش ببرند.

وی با اشاره به جمعیت و کاستی‌ها و محرومیت‌های شهر پرند گفت: شهر پرند، شهری است که متولد انقلاب اسلامی است و طی این سال‌ها با توجه به رشد جمعیتی آن توجه و پیگیری جدی نسبت به امورات و محرومیت‌ها این شهر توسط برخی مسئولان انجام نشده است، حال با توجه به انتخابات مجلس پیش رو می‌طلبد مردم و شهروندان با انتخاب یک فرد اصلح و خدمتگزار و جهادی، او را راهی مجلس برای خدمت و جبران این عقب‌افتادگی‌ها و کاستی‌ها کنند.

امام‌جمعه پرند در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی الکفیل با همکاری دفتر امام‌جمعه شهر جدید پرند و مشارکت دیگر ادارات جهت خدمت رسانی به مددجویان و جامعه هدف عزتمند ساکن این شهر، از تاریخ 23 لغایت 27 مردادماه 1402 در مکان مصلای شهر جدید پرند اردوی جهادی، درمانی و فرهنگی برگزار می‌کند و در این اردو خدمات دندانپزشکی، شنوایی‌سنجی، چشم‌پزشکی، معاینه کلیه رشته‌های پزشکی توسط پزشکان متخصص بینایی سنجی و اعطای عینک مورد نیاز، خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری، طب سنتی، روان‌پزشکی و مشاوره‌های تخصص و تأمین داروهای مورد نیاز، برای شهروندان انجام می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1193470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      0 0
      دکتر امیرموسی زارعی از نخبگان علمی شرق هرمزگان هستند که ما از ایشان در انتخابات پیش رو حمایت خواهیم کرد