سکه و طلا دوباره ارزان شد/ رکود شدید بازار در کنار افت قیمت‌ها

همزمان با افت قیمت جهانی طلا و کاهش نرخ ارز در داخل، قیمت طلا و سکه در بازار طی هفته اخیر، مجدد در مسیر کاهش قرار گرفت و هفته را با قیمت‌های پایین‌تر از ابتدای هفته به پایان رساند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پیرامون وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد: همزمان با افت قیمت طلا در بازارهای جهانی و از سوی دیگر کاهش نرخ ارز در داخل کشور، قیمت سکه و طلا نیز دریک هفته اخیر در بازار با کاهش مواجه شد.
همچنین کاهش تقاضا در کنار افت قیمت‌ها سبب شده که این بازار با رکود شدیدی توام شود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی مهم از قیمت طلا و سکه / منتظر سقوط قیمت‌ها باشیم؟

براساس آخرین معاملات سکه و طلا در بازار روز گذشته (پنجشنبه)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۸ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم  ۲۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان قیمت داشت که به ترتیب سکه تمام طرح جدید ٣٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ٣۵٠ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افت بها داشته‌اند.

طی این هفته، نیم‌سکه با ٣٠٠ هزار تومان کاهش به ١۵ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ٣۵٠ هزار تومان کاهش، ١٠ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان دادوستد شد و سکه‌های یک گرمی نیز با ١۵٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ١۵٠ هزار تومان در آخرین معاملات پایانی هفته قیمت داشت.

قیمت طلا در بازار داخل نیز تحت تأثیر کاهش قیمت اونس جهانی و همچنین نرخ ارز، با ١٨۶ هزار تومان کاهش برای هر مثقال طلای ١٧ عیار، ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار تومان بود. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ۴٣ هزار تومان کاهش هفتگی دو میلیون و ٣٣٢ هزار تومان در پایان هفته قیمت داشت.  

در این هفته هر اونس طلای جهانی ٢۶ دلار کاهش داشته‌ و از ١٩۴۴ دلار در ابتدای هفته در حال حاضر ١٩١٨ دلار را به عنوان آخرین نرخ ثبت کرده است. براساس آخرین معاملات صورت گرفته در بازار هر قطعه سکه پنج میلیون و ٨٠٠ هزار تومان حباب قیمت دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =