دانشگاه آزاد اسلامی بیجار قطب کشاورزی کشور می‌شود/ تحقق نیمی از درآمدهای غیرشهریه‌ای استان کردستان

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه ۵۶ درصد درآمدهای غیرشهریه ای ما در سال گذشته محقق شده است، گفت: سال آینده منابع بسیار خوبی برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای در اختیار داریم.  

قاصدک یزدان‌پرست؛ کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ۵ واحد و یک مرکز را در اختیار دارد و به طور کلی حدود چند سال است که استان کردستان زیان‌ده محسوب شده اما این زیان‌دهی امروز در حال کنترل و کاهش است. 

طرح پویش در دانشگاه آزاد سنندج به‌کندی پیش می‌رود/ بیمه، نگرانی اصلی صنایع برای بورسیه دانشجویان

وی ادامه داد: خوشبختانه دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان که در وضعیت بحرانی قرار داشتند امروز شرایط خوبی دارند.

بیجار قطب کشاورزی می‌شود 

یزدان‌پرست با اشاره به جلسه ای که پیرامون بودجه در تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر دو واحد مریوان و بیجار ما در شرایط قرمز قرار دارند که برای واحد بیجار طرح قطب کشاورزی و تغییر مأموریت را پیشنهاد داده‌ایم تا بتوانیم طی سال آینده این واحد را از وضعیت بحرانی نجات دهیم.

وی اضافه کرد: در بیجار مدارس سما با استقبال گسترده ای مواجه شده است و در این راستا افزایش مدارس سما در مقاطع مختلف در این شهر را به عنوان ماموریت پیش بینی کرده ایم که با درآمدهایی که حاصل میشود برای واحد بسیار سودمند خواهد بود.  

دانشگاه آزاد بانی 2 طرح بزرگ در مریوان 

یزدان‌پرست خاطرنشان کرد: برای واحد مریوان نیز دو طرح عمده داریم که در صورت اجرایی سازی نه تنها از زیان دهی خارج می‌شود بلکه به جمع واحدهای سودده نیز اضافه می‌شود.  

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد استان کردستان تصریح کرد: یکی از طرح ها به این صورت است که زمینی را که اداره کل منابع طبیعی در اختیار واحد مریوان قرار داده است مورد بهره برداری قرار دهیم چرا که این زمین خود یک معدن است و خاک باارزشی دارد که قابل فروش است.  

وی با اشاره به اینکه مساحت این زمین ۱۰ هزار متر مربع است، افزود: با پیمانکاران مختلف رایزنی کرده ایم تا عملیات خاکبرداری با ارتفاع ۲۰ متر انجام شود که پیش‌بینی شده تنها از طریق همین عملیات مبلغی بالغ بر ۶ تا ۱۰ میلیارد تومان به دانشگاه پرداخت شود.  

یزدان‌پرست در خصوص طرح دوم نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر مریوان، اضافه کرد: این شهرستان در تمام فصول سال پذیرای گردشگران است و همواره با معضل کمبود فضای اسکان روبه‌رو است.  

وی ادامه داد: واحد مریوان یک ساختمان مجلل و مجهز دارد که در حال حاضر بدون استفاده باقی مانده است و تا به حال چند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند تا این ساختمان را تبدیل به هتل بکنند که در صورت تحقق از جمله طرح های پرسود و نجات بخش خواهد بود.  

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد استان کردستان خاطرنشان کرد: در جلسه تهران همچنین بر بازنگری و برآورد اعضای هیئت علمی نیز تاکید شد ضمن اینکه پیشنهاد داده شد که از مباحث کشاورزی در زمینه دانش بنیان هم بهره گرفته شود و ما موارد لازم را لحاظ کردیم تا رفته رفته بتوانیم همکارانمان را به این سمت سوق دهیم چرا که استان کردستان در زمینه های زنبورداری، گاوداری و اسب سواری پتانسیل های بسیار خوبی دارد.

اعزام اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد سنندج به عراق برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت

وی با بیان اینکه برای سال آینده ۸۷ درصد درآمدهای ما از محل شهریه و مابقی از محل غیرشهریه ای خواهد بود، گفت:همکاران ما برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به عراق اعزام می‌شوند همچنین طی تفاهم نامه هایی با سازمان مهندسی،  سال آینده منابع خوبی برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای داریم.  

یزدان‌پرست باتاکید بر اینکه همه ساله بیش از آنچه پیش بینی می‌کنیم درآمدهای شهریه‌ای‌مان تحقق پیدا کرده،  به مرکز مشاوره جذب دانشجو اشاره و اظهار کرد: در سایه فعالیت های این مرکز خوشبختانه هیچ سالی ریزش دانشجو نداشته‌ایم و برای ترم مهر هم با وجود اینکه نتایج نهایی اعلام نشده است میتوان گفت ما پیش ثبت‌نام های خود را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: برخی متقاضیان با نگرانی از اینکه مبادا از ثبت نام جا بمانند پیش ثبت نام خود را انجام داده اند ضمن اینکه دانشجویان بسیاری هم که در دانشگاه های دولتی شهرستان‌های دیگر قبول میشوند به دلیل بعد مسافت اغلب انصراف می‌دهند و در دانشگاه آزاد سنندج نام نویسی می‌کنند.  

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد استان کردستان با بیان اینکه ۱۲۰ درصد از کل درآمدهای شهریه ای و غیر شهریه ای ما در سال گذشته تحقق پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: یک نقطه مثبت در تحقق درآمدهای غیرشهریه ای ما این بود که ساختمانی که پیش بینی کرده بودیم به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به فروش برسد با مناقصه حضوری که برگزار کردیم خوشبختانه این ساختمان ۱۷ میلیارد تومان به فروش رسید.

وی تصریح کرد: نقطه مثبت دیگر در تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای اینکه زمینی که برای واحد مریوان درصدد خریداری بودیم ۳۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود اما با رایزنی‌های رئیس دانشگاه آزاد استان کردستان موفق شدیم با ۷۵۰ میلیون تومان این زمین را خریداری کنیم و به اموال دانشگاه افزوده شود بدون اینکه افزایش هزینه داشته باشیم.  

یزدان‌پرست با بیان اینکه ۵۶ درصد درآمدهای غیرشهریه ای ما در سال گذشته محقق شده است، اضافه کرد: به طور کلی امسال ۲۵ نفر از همکارانمان به افتخار بازنشستگی نائل آمدند اما مشکل اصلی ما مازاد نیرو در بخش نگهبانی به دلیل پراکندگی فضا است در صورتی که در بخش های دیگر میتوان گفت که به تعادل نزدیک شده‌ایم و حدود ۴۰ نفر نیروی مازاد داریم و این میزان هم در سال آینده به نصف و حدود ۲۳ نفر کاهش پیدا خواهد کرد.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =