بسیج دانشجویی مسئول اجرایی اعزام کاروان‌ها به اربعین است/ اعزام دانشجویان از ۳ شهریورماه

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام کاروان‌های دانشجویی برای شرکت در اربعین از سوم شهریورماه خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره زمان آغاز اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین بیان کرد: دانشجویان از ۳ شهریورماه  اعزام می‌شوند و در روزهای ۱۶ تا ۱۷ شهریورماه به تدریج به کشور باز خواهند برگشت. البته اعزام کاروان‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌ها انجام خواهند شد.

 بیشتر بخوانید:

دانشگاه‌های ۲۸ استان کشور به پویش در مدار حبیب پیوستند

وی با بیان اینکه اربعینی پرشور و با حضور حداکثر دانشگاه‌هیان اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان در این مراسم را شاهد باشیم، جلساتی با وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی و فرهنگیان برگزار شده است، گفت: علاوه بر آن، برای حفظ نشاط معنوی در مراسم اربعین معاونان فرهنگی-دانشجویی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز همکاری مناسبی با یکدیگر داشته‌اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مطرح کرد: مسئولیت اجرایی اعزام کاروان‌ها از دانشگاه‌ها به مراسم اربعین بر عهده بسیج دانشجویی بوده که با هماهنگی شورای فرهنگی و سایر نهادهای متولی فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. همچنین در این راستا ساماندهی امور بر عهده نهاد رهبری و معاونت‌های فرهنگی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت است.

وی درباره فعالیت‌های ستادی برای اعزام دانشجویان به اربعین عنوان کرد: در این باره با صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت رایزنی‌های صورت گرفته و قرار شده تا تسهلات ویژه‌ای به دانشجویانی  که به صورت گروهی اعزام خواهند شد، داده شود.

حجت الاسلام مطهری پور با بیان اینکه تلاش دارین تا اعزام زائران را تا جایی که مقدور باشد، تسهیل کنیم، گفت: در این ارتباط بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب داخل کشور با معاونان دانشجویی و فرهنگی و توسعه وزارتخانه ها به دانشگاه‌ها کمک شود. تا آنجایی که امکان وجود دارد، تسهیل‌گری صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان قصد دارد تا خدمات رفاهی و فرهنگی را در مناطق بین مرز ایران و عراق و مسیر پیاده روی از نجف به کربلا به دانشجویان زائر ارائه دهد. البته اخبار تکمیلی و دقیق درباره اسکان و حمل و نقل دانشجویان در روزهای آتی رسانه‌ای خواهد شد. 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمار دقیقی از میزان ثبت نام دانشجویان در کاروان‌ها و متقاضیان دریافت وام اربعین وجود دارد یا خیر، گفت: هنوز مراحل ثبت نام‌ به صورت کامل به پایان نرسیده است. هم اکنون ستاد در حال جمع آوری اطلاعات دانشجویان است تا به صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت تحویل دهد. البته دانشگاه‌ها تا ۲۴ مردادماه برای ارسال اطلاعات دانشجویان فرصت دارند. 

حجت الاسلام مطهری پور در پایان خاطرنشان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها موکب جداگانه‌ و مستقلی در مسیر پیاده‌روی اربعین ندارد؛ اما با سایر موکب‌ها برای اسکان دانشجویان و سایر خدمات هماهنگی‌هایی انجام داده که در چند روز آینده اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1193717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =