نامه بسیج دانشجویی به رئیسی برای حل مشکل زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا

دفاتر بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه و اتحادیه جنبش عدالتخواه در نامه‌ای خطاب به رئیسی نوشتند: پرونده زمین‌های ده‌ونک به دلیل وجود ابهامات جدی و قابل تأمل امکان رسیدن به حکم نهایی را ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی و اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران خواستار حل مشکل زمین‌های محله ده‌ونک در اطراف دانشگاه الزهرا شدند.

بیشتر بخوانید:

زمین‌خواری ۶۵۰ هکتاری بیخ گوش پایتخت
 

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: مستحضر هستید سال ها است پرونده زمین‌های ده‌ونک تهران مورد اختلاف بین ساکنین و دانشگاه الزهرا شده است. در چند سال گذشته به شکل خاص جریان دانشجویی به طور جدی و مستمر در قالب احقاق حقوق طرفین پیگیر حل این مشکل و رسیدن به پاسخی بوده است که در آن هیچ حقی ضایع نشود. البته این فرآیند ورود و پیگیری در چند ماه اخیر، مجدداً با جدیت در دستور کار تشکل‌ها و بخش‌هایی از دولت قرار گرفته‌است.

در این نامه عنوان شده است: متاسفانه با خبر شدیم در ۱۷ مردادماه حکمی جهت تخلیه‌ محل سکونت به برخی از ساکنین داده شده و در آن مهلتی یک هفته‌ای جهت اجرا مقرر گشته است. بنا بر ادلّه‌ها موجود از جنابعالی خواستار تعلیق در اجرای حکم تا به ثمر رسیدن فرایند پیگیری پرونده هستیم.

در این نامه تصریح شده است: پروندهٔ ده‌ونک به دلیل وجود ابهامات جدی و قابل تأمل امکان رسیدن به حکم نهایی را ندارد و مادامی که این ابهامات حقوقی حل نشود هرگونه اجرای حکم محل تشکیک است.  اینگونه عملکرد پر ابهام و متناقض با توجه به تجربیات گذشته موجبات رخ دادن اتفاقات ناگوار در ده‌ونک شده و تبعات اجرای بدون تعقل و خرد احکام سبب سواستفاده سودجویان و فرصت‌طلبان معاند می‌شود. مبدل شدن «اجرای حکم محلی» بدون درنظر گرفتن جمیع شرایط به یک «بحران اجتماعی در سطح ملی» دور از انتظار نیست.

در این نامه تاکید شده است: بلاشک در زمانی که پیگیری پرونده از طریق مجاری قانونی در دولت توسط تشکل‌های دانشجویی و ساکنین ده‌ونک در حال رسیدن به نقطه‌ بینابینی بود، رفتن به سمت اجرای حکم عملا راه مصالحه را به بن‌بست می‌کشاند. لازم به ذکر است جهت به نتیجه رسیدن این پرونده نیازمند جلساتی با حضور همه‌ طرفین، جهت شنیدن استدلال‌های عمومی و حقوقی آنها هستیم. آمادگی برگزاری این جلسه در اولین فرصت ممکن توسط بسیج دانشجویی و جنبش عدالت‌خواه دانشجویی وجود دارد.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: امید است با ورود به موقع جنابعالی به این پرونده، با در نظر گرفتن اجرای تام قانون و لحاظ مصالح ملی نقطه‌ مطلوب مورد انتظار که حقی در آن ضایع نشود حاصل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =