تعداد دانشجویان نیازمند خوابگاه متاهلی با تعداد خوابگاه‌های موجود متناسب نیست/ ۱۵۰۰ دانشجوی متاهل و ۱۵ خوابگاه در سطح شهر تهران

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۱۵ خوابگاه در سطح شهر تهران دارد؛ اما در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دانشجوی متاهل داریم که متاسفانه تعداد دانشجویان نیازمند خوابگاه متاهلی با تعداد خوابگاه‌های موجود در تناسب نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالوهاب برادران در نشست خبری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران که ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی از ۱۲ کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: تعداد ۱۱ هزار دانشجوی ایرانی و ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی داریم که عمدتاً از کشورهای عراق، هند، پاکستان و لبنان، یمن، بحرین، کویت در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید:

۶۰ درصد دانشجویان بین‌المللی ایران در دانشگاه‌ آزاد تحصیل می‌کنند

تلاش برای رفع معضل کمبود خوابگاه متأهلی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد دانشجویان متاهل و خوابگاه‌های متاهل دانشجویان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۱۵ خوابگاه در سطح شهر تهران دارد؛ در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دانشجوی متاهل داریم که متاسفانه تعداد دانشجویان نیازمند خوابگاه متاهلی با تعداد خوابگاه‌های موجود در تناسب نیست.

برادران ادامه داد: از سوی دیگر برای ما مهم است که دانشجویان متاهل نیز تحت فشار پرداخت رهن و اجاره مسکن نباشند و در همین راستا اولویت بندی دانشجویان صورت گرفته و در حال تلاش هستیم که تعداد خوابگاه‌های متاهلی را افزایش بدهیم. در حال حاضر ۸ واحد خوابگاه متاهلی داریم که تعداد آن‌ها را به ۶۰ واحد خواهیم رساند.

وی با اشاره به هزینه‌های رفت و آمد به کشور عراق در ایام اربعین گفت: با مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار است تسهیلات درون مرزی به دانشجویان ارائه شود و بیش از ۱۰۰۰ دانشجو را با اتوبوس به مرزهای عراق منتقل و در زمان برگشت نیز آن‌ها را در داخل کشور منتقل می‌کنیم. همچنین یک موکب درمانی در مرز مهران و موکب دیگری در عمود ۱۰۹۲ با حضور بیش از ۲۵ پزشک عمومی و متخصص راه‌اندازی خواهیم کرد.

برادران با اشاره به این‌که دستورالعمل دانشگاه بدون دخانیات را تدوین کرده و بر دانشگاه عاری از دخانیات تاکید داریم، بیان کرد: در اسفندماه امسال جشنواره قرآن، عترت و سلامت به مدت سه روز با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود و امیدواریم که فضای قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از پیش ترویج یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =