اعلام برنامه مجلس برای دانشگاه پیام‌نور/  وزارت علوم مکلف است پیام‌نور را متولی آموزش باز کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم مکلف است دانشگاه پیام نور را محور و متولی آموزش باز، از راه دور و ترکیبی در مقاطع تحصیلی مورد تایید شورای گسترش آموزش عالی بر اساس دانشگاه‌های مبتنی بر فناوری‌های نرم در سطح ملی و بین المللی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی کریمی فیروزجائی با تأکید بر ضرورت حمایت از دانشگاه پیام نور به ویژه در برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور، نقش مهمی در حوزه آموزش عالی داشته و باید مورد تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

ادغام دانشگاه‌های با جمعیت زیر ۱۰۰۰ دانشجو

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نشستی با همراهی و حضور علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، محمدمهدی زاهدی نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق برنامه، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه، رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور، معاون آموزشی وزیر علوم، مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم و مدیرکل پارلمانی وزارت برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی نحوه حمایت از دانشگاه پیام نور در برنامه هفتم توسعه بود که نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این نشست پیشنهاد اصلاحی تبصره ۳ ماده ۹۵ مصوبات کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری برای کمسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره دانشگاه پیام نور در بازه زمانی (۱۴۰۶-۱۴۰۲) مورد بررسی قرار گرفت.

کریمی فیروزجایی یادآور شد: در تبصره ۳ این ماده آمده است؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است تا پایان سال اول اجرایی قانون برنامه، با تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم و با استفاده از مولد سازی امکانات، دانشگاه پیام نور را محور و متولی آموزش باز، از راه دور و ترکیبی در مقاطع تحصیلی مورد تایید شورای گسترش آموزش عالی بر اساس دانشگاه‌های مبتنی بر فناوری های نرم در سطح ملی و بین المللی کند.

وی ادامه داد: آیین نامه اجرایی این بند از جمله موارد نحوه تشخیص املاک و امکانات مازاد، اعضای هیئت علمی و غیر هیأت علمی و تعیین تکلیف مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در خارج از مراکز استانی، ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارت علوم و تصویب هیأت دولت در چارچوب آمایش آموزش عالی تهیه و تصویب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: اولویت تخصیص املاک و امکانات و منابع انسانی مازاد این دانشگاه در پهنه شهرستان در دانشگاه‌های دولتی و فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =