دریادار ایرانی: دستاوردهای جدید در نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی دستاوردهای جدید این نیرو در آینده نزدیک خبر داد.

​​​​​به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به نگاه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) به دلیل اهمیتی که برای دریا قائل هستند، افزود: قطعاً این نگاه، وظایف همه ما را سنگین‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دریادار ایرانی:‌ دستاوردهای جدیدی به نیروی دریایی ارتش الحاق خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: معظم‌له در پایان فرمایشات‌شان به اهمیت دریا و ظرفیت‌های آن اشاره داشتند و با تأکید بر لزوم توسعه حضور و فعالیت در حوزه دریا، مجدداً ضرورت توجه مسئولان به دریا را گوشزد کردند.

دریادار ایرانی در خصوص برنامه نیروی دریایی ارتش برای تداوم حضور در آب‌های دوردست، خاطرنشان کرد: ما برنامه‌های مفصلی را چیدمان کردیم که براساس صدور مجوزهای ستادی به‌ویژه در راستای اجرایی شدن فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) آغاز خواهد شد و همچون ناوگروه ۸۶ در پایان اقدامات و برنامه‌ها متوجه دستاوردهای آن‌ها خواهید شد. قطعاً اولویت اول ما حضور مقتدرانه پرچم و نماد ایران اسلامی در پهنای آب‌های جهان است.

وی با بیان واکنش نیروی دریایی ارتش به حضور نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس تاکید کرد: امروزه دیگر دوره تحمیل هژمونی پایان یافته و دشمن به دنبال احیای توان خویش است. دشمنان همواره به دنبال جوسازی هستند و نمی‌توانند اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌طور خاص همگرایی کشورهای منطقه را ببینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ارزیابی‌های لازم برای الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (دیلمان) از کلاس دماوند به نیروی دریایی ارتش انجام شده است، گفت: این ناوشکن آمادگی صد درصد برای الحاق به مجموعه نیروی دریایی را دارد و هر زمان که تصمیم‌گیری شود، الحاق عملیاتی خواهد شد.

دریادار ایرانی درخصوص بکارگیری فناوری‌های شالوده‌شکن در نیروی دریایی، اظهار کرد: این فناوری‌ها که محدوده وسیعی را شامل می‌شود و در لبه دانش و فناوری قرار دارد، بخشی از آن نظری و بخشی مربوط به برنامه‌ریزی تجهیزاتی است. قطعاً گام اول ما در نیروی دریایی ارتش هوشمندسازی و به‌کارگیری هوش مصنوعی بوده و این در دستور کار است.

وی افزود: حوزه‌هایی همچون سایبر، جنگال و تهدیدات به‌روز در این قالب دیده می‌شود و ما از ظرفیت علمی کشور حداکثر استفاده را می‌کنیم. جوانان توانمندمان در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند و از وضعیت خوبی برخورداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه نیروی دریایی ارتش در سال ۱۴۰۲، گفت: نیروی دریایی ارتش امسال چندین رزمایش را در دستور کار دارد که برخی از آن‌ها تخصصی است؛ همچنین اولین رزمایش بدون سرنشین‌ها (شهپاد) را در محیط‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.

وی یادآورشد: دو رزمایش مشترک هم برگزار خواهیم کرد که یکی با کشور عمان و دیگری با کشورهای روسیه و چین است و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال تعداد کشورهای بیشتری در این رزمایش حضور پیدا کنند و از لحاظ عِده نیز تغییراتی خواهد داشت.

کد خبر: 1194081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =