اژه‌ای: دشمنان به بهانه‌های مختلف در تلاشند اسلام را خشن و ایران را شرور معرفی کند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم از ‌بدحجابی‌ها رنج می‌برند، گفت: باید این مسئله را با هزینه کمتری حل کنیم، عقل سلیم می‌گوید اگر چند راه در جلوی ماست بهترین را انتخاب کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع علمای شیعه و سنی استان گلستان اظهار داشت: دشمن در اغتشاشات سال گذشته به دنبال آشوب سراسری و تجزیه ایران بود، اما با عفو سراسری ۸۹ هزار نفر از سوی رهبر انقلاب دشمن به اهداف خود نرسید، چرا که قصد دشمن این بود که برای هر پرونده جریان‌سازی کند.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: تحریم مقامات ایران پایه و اساسی ندارد/ اقدامات فسادستیز قوه قضاییه در حوزه بانکی و گمرکی

وی افزود: امروز وظیفه سنگینی بر دوش روحانیت و کارگزاران نظام است و باید کارآمدی نظام را نشان دهیم چرا که در آموزه‌های اسلام همواره سخن از صلح و مزین کردن انسان‌ها به مکارم اخلاقی است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: دشمنان به بهانه‌های مختلف در تلاشند اسلام را خشن و ایران اسلامی را شرور معرفی کند و باید به صورت عملی اسلام مهربان، صلح دوستی و با گذشت را تبلیغ کنیم.

‌اژه‌ای با بیان اینکه امروز وظیفه همه کارگزاران این است که مشکلات اولیه کشور را حل کنند، افزود: باید یک زندگی شرافتمندانه برای همه ایجاد کنیم چرا که وقتی شغل نباشد ممکن است مشکلات اجتماعی، سرقت و ...‌ بیشتر شود و قدر این جایگاهی که داریم را بدانیم و در رفع مشکلات مردم به هر اندازه که در وسع ماست تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: کار دشمن اختلاف‌افکنی و شکاف است و ما باید نهایت استفاده از ظرفیت‌های مردمی مثل مسجدمحوری امور را در راستای پیشگیری داشته باشیم.

وی به احکام قضایی هم اشاره کرد و افزود: حکمی که صادر می‌شود در خیلی از مواقع هر دو طرف ناراضی هستند، چرا ناراضی هستند؟ می‌گویند اطاله دادرسی شد یا رفتار آنها خوب نبود، در حکم خیلی از وقت‌ها پس از صدور حکم کدورت‌ها باقی می‌ماند اما در صلح و سازش اینگونه نیست و کدورت‌ها از بین می‌رود و برای ترویج صلح و سازش حمایت‌های مالی و اداری لازم را انجام می‌شود.

رئیس دستگاه قضایی کشور ادامه داد: مسئله دیگری که مردم از آن رنج می‌برند ناهنجاری‌های اجتماعی  مثل حجاب است باید این مسئله را با هزینه کمتری حل کنیم، عقل سلیم می‌گوید اگر چند راه در جلوی ماست بهترین را انتخاب کنیم و در زمینه مسئله حجاب حتما نیاز به اقدامات سلبی و حقوقی هم داریم.

‌اژه‌ای افزود: تلاش دشمن این است که ما و جوانان را ناامید کند و بر ضعف‌های ما تمرکز کرده است، باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مشکلات را حل کنیم‌.

وی با بیان اینکه قانون‌های ضعیف و ناکارآمد در زمینه سرقت باید اصلاح شوند تاکید کرد: یکی برنامه‌های اصلی سفر من گام دوم برای پتروشیمی گلستان و احیای خلیج گرگان و جزیره آشوراده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =