ثبت‌نام بیش از ۳ هزار موکب ایرانی/ خدمت‌رسانی ۸۰درصد موکب‌های ایرانی در خاک عراق

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: ما بیش از ۳ هزار موکب ایرانی را ثبت کرده ایم و امور پشتیبانی و اقدامات لازم برای عبور اینها از مرز عراق را داریم انجام می‌دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مجید میراحمدی، در گفتگوی ویژه خبری افزود: روند ثبت نام مثل روند سال گذشته است با این تفاوت که چون امسال یک مرحله‌ای است قابل مقایسه با سال قبل نمی‌تواند باشد چون سال قبل دو مرحله‌ای بود ولی روند آن بر بنای محاسباتی که داریم مثل سال قبل است.

بیشتر بخوانید: 

جزییات پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۲ از مرز خسروی

وی ادامه داد: ما بیش از ۳ هزار موکب ایرانی را ثبت کرده ایم و امور پشتیبانی و اقدامات لازم برای عبور اینها از مرز عراق را داریم انجام می‌دهیم.

میراحمدی تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد این موکب ها به داخل خاک عراق می‌روند و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد در کنار مرزهای کشور دارند فعالیت می‌کنند یا در شهرهایی که در مسیر عبور زائرین هستند فرض کنید مثل استان همدان و شهر همدان که تعداد زیادی از زائرین از این شهر عبور می‌کنند طبیعی است که موکب‌های مردمی آن شهر هم در همان شهر به زائرین خدمات می‌دهند.

وی در خصوص پارکینگ‌های مرزی نیز گفت: مهران الان ظرفیت ۱۸۰ هزار پارک خودرو را دارد و بر مبنای محاسباتی که ما داریم فکر می‌کنم هر میزان خودروی شخصی مراجعه کند بر اساس درصدی که الان در سامانه سماح است، زائران هیچ مشکلی برای پارک خودرو ندارند ضمن اینکه تحولات خیلی وسیعی صورت گرفته است.

میراحمدی افزود: در موضوع پارکینگ‌ها در همه مرزها، هم از جهت توسعه و هم از جهت کیفیت کاملاً با سال قبل متفاوت شده است.

منبع:مهر 

انتهای پیام

کد خبر: 1194422

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =