پیروزی در میدان جنگ را رسانه‌ها رقم می‌زنند/ ضرورت ارائه آموزش‌های رسانه‌ای به مردم

استاد دانشگاه معتقد است که امروز قدرت رسانه‌ای از پیشرفت‌های نظامی مهم‌تر است و پیروزی در میدان‌های جنگ را رسانه‌ها رقم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، امروز میزان قدرت یک ملت در فضای رسانه، مشخص می‌کند کدام کشور در میدان نبرد با تهاجمات فرهنگی دشمن برنده است یا بازنده؛ در واقع اگر یک جامعه برای رسیدن به قدرت در فضای رسانه برنامه‌ریزی درستی نداشته باشد به زودی در برابر سیل تهاجمات بیگانگان شکست خواهد خورد.

پروانه سرکشیک‌ زاده استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز با اشاره به خلاهای موجود در حوزه رسانه و فضای مجازی، اظهار کرد: فعالین فرهنگی تاکنون در زمینه افزایش سواد مردم در حوزه رسانه فعالیت چشمگیر و موثری نداشتند و نتوانستند افرادی جریان‌ساز در فضای مجازی تربیت کنند تا در مواقع حساس حرفی برای گفتن داشته باشند. حوادث اخیر خلاهای حوزه رسانه را در فضای مجازی عمیق‌تر نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: این کم‌کاری‌ها فقط در حوزه فعالیت به عنوان کاربر در فضای مجازی نیست؛ بلکه در زمینه آموزش، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری فعالیت در فضای مجازی نیز وجود دارد. مسئولین کشورمان بعد از این همه‌ سال، هنوز قدرت رسانه‌ها و میزان تاثیرگذاری بر قشر جوان را دست کم گرفته‌اند؛ درصورتی که تمام دنیا به قدرت رسانه‌ها در مدیریت کشور، افکار عمومی، سبک زندگی، پوشش و... اعتراف می‌کند. امروز دستیابی به قدرت در رسانه‌ حتی از پیشرفت در مسائل نظامی مهم‌تر است 

مدرس دانشگاه بیان کرد: الویت‌بندی مسئولین کشورمان در پرداختن به مسائل اساسی، هنوز دچار نقائص عمیقی است. اکنون بسیاری از کشورهای جهان به این نقطه رسیده‌اند که قدرتی که رسانه‌ها دارند از قدرتی که دستیابی به بمب اتم برای یک کشور به وجود می‌آورد به مراتب بالاتر است. ازین‌رو سرمایه‌گذاری خود را در حوزه رسانه تا حد زیادی افزایش داده‌اند.

 امروز پیروزی در میدان جنگ را رسانه‌ها رقم می‌زنند

سرکشیک‌ زاده با بیان این که امروز پیروزی در میدان جنگ در دست رسانه‌ها است، اظهار کرد: هیچ جنگی در میدان جنگ تمام نمی‌شود؛ بلکه پایان جنگ‌ها با مذاکره‌ای که بین مسئولین دو دولت صورت می‌گیرد، رقم می‌خورد. پایه مذاکرات نیز که در کلیه مسائل از جمله مسائل سیاسی اهمیت بالایی دارد، در بستر رسانه شکل می‌گیرد و اگر به آن‌ نپردازیم، در جنگ اصلی که تسخیرکننده فکر، ذهن و عقاید مردم است باختیم.

وی در پایان افزود: فعالان حوزه رسانه در فضای کنونی برای رفع ضعف کشور در این حوزه باید به میدان بیایند و طرح‌هایی برای ارائه آموزش‌های موثر رسانه‌ای به مردم مطرح کنند تا این تلاش منجر به افزایش آگاهی رسانه‌ای جامعه در برابر سیل عظیم تهاجمات فرهنگی بیگانگان شود.

خبرنگار: محمد مهدی حسنی

انتهای پیام/

کد خبر: 1194524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =