استیضاح وزیرکشاورزی درصورت حل نشدن مشکلات کشاورزان / تحقق شعار سال با خاموشی صنایع ممکن نیست

بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان و لایحه ساماندهی و نظارت بر کولبری، در دستور کار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی،‌ به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۰۲ نفر از نمایندگان، آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

خروج انحلال و ادغام دانشگاه پیام‌نور از دستور کار مجلس

روح‌الله متفکر آزاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دستور کار صحن علنی مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

* ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

* گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

* گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی اصلاح بند «ک» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲

* گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

* گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دو جانبه

* گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

* گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها

 قالیباف: نیروهای مسلح کشور به پشتوانه ملت، دشمنان را ناامید کرده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، گفت: امروز این اراده ملت ایران است که توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و نیروهای مسلح کشور اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت ایران دشمنان ایران را ناامید کرده‌اند.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آغاز نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد) به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد،گفت: سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد، یادآور روزهای سیاهی است که اراده سیاستمداران زیاده‌خواه خارجی و سازمان‌های امنیتی آنها بر اراده ملت استوار ایران و دولتمردان کشور، چیره بود.

قالیباف تصریح کرد: امروز این اراده ملت ایران است که توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و نیروهای مسلح کشور اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت ایران دشمنان ایران را ناامید کرده‌اند.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا می‌داند که احساسات و اقدامات ضد آمریکایی در سراسر جهان، مستقیماً در نتیجه رفتارهای تبهکارانه آن دولت، علیه ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان است.

بیداری ملت‌ها و شعارهای مرگ بر آمریکا، حاصل سال‌ها غارت کودتا تحریم‌های ضد انسانی، جنگ و تهاجم فرهنگی توسط دولت‌های آمریکا در سراسر دنیا است.

ملت ایران بیدار است و به پشتوانه اتکا به خداوند متعال و با قدرت اندیشه و عمل جوانان خود هرگز اجازه نخواهد داد تا ایران دوباره حیات خلوت زورگویان عالم شود.

 تجلیل از قهرمان حادثه تروریستی شاهچراغ در مجلس

از فرزاد بادپا، قهرمان حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد)، از فرزاد بادپا، قهرمان رشید و شجاع حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ در صحن مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند.

فرزاد بادپا با حضور در جایگاه هیات رئیسه مجلس، تقدیرنامه خود را از رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

مجلس جلسه غیرعلنی برای شفاف سازی موضوع بنزین برگزار کند

جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی درخصوص آشفتگی در پمپ بنزین های سراسر کشور گفت: نمی دانم چرا دولت تلاش می کند مردم را در بخش های مختلف ناراضی کند! دولت در این زمینه اشتباه می کند، از این رو باید جلسه ای غیرعلنی در مجلس برگزار و مسئولان مربوطه در این رابطه شفاف سازی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات کشاورزان شمال کشور خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: شما زحمت کشیدید و چند جلسه در رابطه با حل مشکلات کشاورزان شمال کشور برگزار کردید، اما این جلسات اثر ملموسی در زندگی کشاورزان ایجاد نکرده است. چایکاران و گندمکاران با مشکل مواجهند و هم اکنون پول گندمکاران نیز پرداخت نشده است. ما باید به مردم کمک کنیم، نه اینکه آنها را آزار و اذیت کنیم.

ساز وکار ارتقاء ضمانت اجرای قراردادها تعیین شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تأمین مالی و جهش تولید با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص الحاق یک ماده به این طرح با ۱۵۵ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

متن الحاقی به شرح زیر است:

تمام افراد حقیقی یا حقوقی جهت ارتقاء ضمانت اجرای قراردادهای خود می توانند به صورت موردی ایفای تعهدات طرفین قرارداد را ثبت کنند، بدین منظور افراد می توانند با رجوع به شعب بانک های عامل یا به صورت غیرحضوری از طریق نرم افزارهای اینترنت بانک و از طریق احراز هویت الکترونیکی نسبت به ثبت قرارداد و اقساط مربوط به آن نزد بانک اقدام نماید. در این زمینه شعب بانک های عامل مکلف به افتتاح حساب جهت واریز و برداشت وجوه طرفین قرارداد خواهند بود. در صورت تاخیر در پرداخت اقساط قرارداد بانک مکلف است نسبت به گزارش ارائه اعتباری به پایگاه داده اعتباری اقدام نماید. نرخ کارمزد این خدمت و همچنین نحوه اجرای حکم توسط شورا تعیین خواهد شد.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل اصلاح شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاح موادی از طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل اعاده شده از شورای نگهبان با ۱۸۲ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در تبصره ۱ اصلاحی آمده است: کارگروه یا کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مذبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم‌الاجرا است و مستنکفان علاوه بر جبران خسارت وارد شده به مجازات موضوع ماده ۵۷۶ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵ می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷/۹/۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

تصویب و اجرای این قانون نافی وظایف و اختیارات قانونی دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی‌باشد و در صورت بروز تساهم، تصمیم کارگروه دائمی پدافند غیرعامل ملاک عمل خواهد بود.

همچنین نمایندگان با اصلاح تبصره (۳) طرح یاد شده با ۱۷۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در تبصره (۳) اصلاحی آمده است: کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۷۶ مکلفند در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود به منظور پیشگیری و مقابله با تهدیدهای زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم خود و در اجرای این قانون اعتبارات لازم را پیش‌بینی کرده و در قالب توافقنامه‌ای که بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه مربوطه تنظیم می‌شود، هزینه نماید. سازمان پدافند غیرعامل در اجرایی شدن مفاد توافقنامه فی‌مابین نظارت نموده و گزارش عملکرد آن را باید هر سه ماه یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

شرایط جذب سرمایه گذار خارجی مشخص شد

در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تأمین مالی و جهش تولید با ماده ۲۹ این طرح با ۱۸۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۲۹؛ الف - دولت مجاز است نسبت به تسهیل و واگذاری اقامت به اتباع خارجی متقاضی اقامت که حداقل مبلغ مشخصی در بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ایرانی سپرده گذاری ارزی و یا ریالی کرده و یا در ایران سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم می کند و یا اوراق بهادار دولتی و یا اوراق بهادار ارزی طرح ها (پروژه های)  داخلی را خریداری می‌نمایند ، اقدام کنند. حداقل مبالغ مورد نظر توسط شورا تعیین و اعلام می‌گردد.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به وسیله وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزراتخانه های اطلاعات، امور خارجه، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند، ضمن پرداخت سود به سپرده های ارزی اشخاص، از آن به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی جهت تامین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی استفاده نمایند. در صورت ارائه درخواست سپرده گذار، متناسب با بازپرداخت تسهیلات، وثیقه های ارزی سرمایه گذار نیز مسترد میگردد. در زمان تسویه اصل و سود سپرده، بانک و موسسه عامل نمی تواند سپرده گذار را ملزم به دریافت معادل ریالی اصل و سود سپرده نماید و یا بجای ارز دریافت شده، سپرده گذار را مکلف به دریافت ارزهای دیگر نماید.

ب -‌ دولت مکلف است شرایطی را فراهم نماید که هر ساله تا سقفی که به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب شورا می رسد، اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی (خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی) دارای توان بازپرداخت ارزی در بخش‌های دولتی و غیردولتی بتوانند از طریق انتشار اوراق بهادار ارزی، طرح های دارای محصول صادراتی خود را تامین مالی نمایند. حکم این بند موجد ضمان بازپرداخت برای دولت نیست.

تبصره - ایجاد محدودیت صادراتی برای اشخاص حقوقی موضوع این بند ممنوع است مگر اینکه با رعایت ماده (۹۰) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب  ۲۵/ ۰۳/ ۱۳۸۷ منابع مالی لازم برای جبران هزینه سرمایه گذار در بودجه همان سال پیش بینی شده باشد و یا از طریق اعتبار مالیاتی با سرمایه گذار تسویه شود.

پ -‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک ها یا صرافی های مجاز ترتیبی اتخاذ نماید تا گردشگران، سرمایه گذاران، بازرگانان و اشخاص خارجی که به کشور وارد می شوند، بتوانند متناسب با ارز تحویلی به شعب بانکی و یا صرافی های بانکی داخل و یا خارج از کشور، به نرخ توافقی روز کارت بانکی ریالی مدت دار قابل تمدید دریافت نمایند و ارز مصرف نشده به آنها در پایان مدت کارت با نرخ روز توافقی مسترد گردد.

ت -بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با رعایت قوانین مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم، از طریق ورود اسکناس ارز، واردات کالاها و خدمات و یا فروش ارز به سایر اشخاص، شعب بانکی و یا صرافی های مجاز و ایجاد سازوکار تهاتر، برای سرمایه گذار خارجی، امکان ورود سرمایه خارجی را فراهم نموده و برای افتتاح حساب سرمایه گذار خارجی مجوز لازم را صادر نماید.

آیین نامه اجرایی این بند حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزرات امور خارجه به تصویب هیات وزیران می رسد.

ث -‌ به منظور استفاده از ظرفیت ها و سازوکارهای جدید تبادلات مالی، وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن، تجارت و بانک مرکزی مکلفند آیین نامه اجرایی مربوط به تامین مالی خارجی (فاینانس) و سرمایه گذاری خارجی از طریق رمز پول ها (پول های دیجیتال) را تدوین و حداکثر دو ماه پس از تصویب قانون به تصویب هیات وزیران برسانند.

مشکل کشاورزان حل نشود، استیضاح شما در مجلس کلید خواهد خورد

 کمال علیپور خنکداری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم از ما سوال می کنند که وزیر جهاد کشاورزی داریم یا نداریم؟ چه جوابی به آنها بدهیم؟ در مورد برنج که تا سقف انبارها پر شده، چه کاری انجام دادید؟ مگر شما مسئول حمایت از کشاورزان نیستید؟

وی ادامه داد: ما نمایندگان استان های شمالی کشور نه استعفا می دهیم و نه تجمع می کنیم، بلکه اگر به فوریت این مشکل را حل نکنید، استیضاح شما را در دستور کار قرار خواهیم داد. نمی شود به تولیدات کشاورزان توجه نکرد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: به کشاورزان در این رابطه چه پاسخی دهیم؟ می طلبد رفع این مشکل را در دستور کار قرار دهیم.

علیپور خنکداری خطاب به وزیر ورزش و جوانان خواستار توجه به مشکلات ورزش و جوانان در حوزه انتخابیه اش شد.

دولت بهای گندم و وضعیت کنکوری ها را تعیین تکلیف کند

عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: تذکراتی که نمایندگان در خصوص بهای گندم کشاورزان و تعیین تکلیف کنکوری های مظلوم می دهند را هر روز می شنویم دولت پاسخ دهد و یا سخنگوی دولت در مجلس حاضر و موضوع را تعیین تکلیف کند.

تحقق شعار سال با خاموشی صنایع ممکن نیست

محسن علیزاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز(۲۹ مردادماه) با سلام و درود به ملت شریف ایران و درود بیکران به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و با گرامیداشت سالروز بازگشت قهرمانان راه حق آزادگان سر افراز به میهن، گفت: لازم می‌دانم در ابتدای عرایضم نفرت و انزجار خود را از حمله کور تروریستی به سومین حرم امام شیعیان حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع)  اعلام کنم، این حادثه منجر به شهادت تعدادی از هموطنان و زخمی شدن تعدادی از زائرین شد و باری دیگر به دشمنان و جبهه باطل تکفیری اعلام می‌داریم، این رفتارهای زشت و شنیع نمی‌تواند حتی ذره ای از ارادت و اعتقادات مردم عزیز ما را به اهل بیت (ع)و ارزش های کاهش دهد .

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای در ادامه با تقدیر و تشکر از دلیر لر زبان دیار شیرمردان استان فارس، تاکید کرد: جناب اقای فرزاد بادپا با اقدام به موقع و سریع نیروهای امنیتی که موجب شد از تشدید این حمله جلوگیری شود کمال تشکر و قدردانی را دارم و همچنین از دستگیری تمام بانیان این حمله تروریستی که توسط سربازان آقا امام زمان(ع) در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرفت کمال قدردانی را دارم.

وی ادامه داد: از همین تریبون عرض تبریک و تسلیت دارم برای شهادت مظلومانه سرباز شهید رامین جوکار که در روز گذشته حین انجام ماموریت توسط اشرار و سارقان در شهرستان بیضا به شهادت رسیده‌اند و از خداوند برای خانواده ایشان صبر جمیل را مسئلت دارم.

علیزاده تاکید کرد: از تلاش و مجاهدت ایثار گونه و متعهدانه دانشمندان حوزه صنایع دفاعی که در طول بیش از ۴ دهه عمر پربرکت نظام  مقدس جمهوری اسلامی که در سخت‌ترین برهه‌های تاریخی پر فراز و نشیب ایران اسلامی در پشتیبانی نظامی و دفاعی در طول هشت سال دفاع مقدس و امروز در دوران شکوفاهی، اقتدار،خودکفایی، بالندگی با پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیرانه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی توانستند​ با قطع وابستگی به استکبار جهانی و با اتکا به صنعت فناوری بومی و ملی پیشرفته ترین و مجهزترین تجهیزات سلاح های دفاعی را با صرفه جویی در هزینه‌ها برای حفاظت و حراست از کیان و امنیت ایران اسلامی تولید نمایند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد:از اقدامات موثر و قابل تحسین وزارت نفت در احیای دیپلماسی انرژی که باعث افزایش تجارت فرآورده های گازی،نفتی و پتروشیمی شده است ،تقدیر و تشکر می نمایم.

وی با گلایه از وزیر نیرو تصریح کرد: آقای محرابیان، متاسفانه علیرغم وعده‌های حضرتعالی در زمان کسب رای اعتماد امسال نیز شاهد خاموشی‌های گسترده در حوزه تولیدات صنعت و کشاورزی بودیم، صنایع بزرگ ما ساعت‌ها خاموش بودند،الکتروپمپ‌های کشاورزی در روز ساعت ها خاموش شدند و کشاورزان زحمتکش و عزیز ما برای تحقق شعار سال تلاش خود را شروع کرده بودند، که با مشکلات عدیده روبرو شدند،شش ساعت خاموشی الکترو پمپ‌ها در شبانه روز باعث شد که تولیدات کشاورزی به شدت کاهش یابد و آن بخش از تولیدات کشاورزی که با هزینه‌های بالای کارگری و نهاد های کشاورزی تولید شد به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در تولید و صادرات توسط وزارت جهاد کشاورزی روی دست کشاورزان مانده است.از وزیر جهاد و کشاورزی خواهشمندم ضمن توجه به این مشکلات تلاش کند تا توسعه کشت‌های گلخانه ای در اولویت قرار گیرد.

عضوکمیسیون اقتصادی ادامه داد:همچنین لازم است پیگیری فرمایید تا مطالبات گندمکاران  هرچه سریعتر پرداخت گردد،نمی دانم قرار است سال آینده گندم خودمان را درو کنیم یا باید به دنبال واردات گندم باشیم،شاید با این سوء تدبیرها گندمکاران ما سال آینده برای کشت گندم رغبتی نداشته باشند.

وی ضمن تقدیر از  دیپلماسی فعال وزیر امور خارجه در منطقه،عنوان کرد: لازم می دانم نگرانی خودم را بابت گسترش  جمعیت برادران مسلمان  افغان در کشورم آن هم به صورت روز افزون ابراز کنم،افزایش جمعیت افاغنه در کشور باعث شده که ترکیب جمعیتی در بسیاری از استان ها تغییر و اتفاقات مهمی رخ دهد، به عنوان مثال؛تقاضا برای اجاره ملک با آغاز فصل نقل و انتقال در استان‌های دارای مهاجر باعث افزایش اجاره بها شده است.

وی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش  افزود:این روزها حال دستگاه تعلیم و تربیت کشور بدتر از همیشه است، انتظار است ضمن توجه به امکانات رفاهی معلمان و انجام دقیق رتبه بندی و رسیدگی سریع و به موقع به اعتراضات رتبه بندی از دلسردی این قشر زحمتکش پیشگیری شود.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات موثر و قاطعانه شما در هیئت مقررات زدایی برای تسهیل فرایند کسب و کار صدور مجوزها همچنین انتشار صورت های  مالی شرکت ها و بانک های دولتی خواهشمند است، دستور فرمایید در راستای تحقق شعار شفافیت حداکثری دولت موضوع صدور مجوزها، پذیرش ناشرین در تمام ارکان بازار سرمایه‌ با قید فوریت در دستور کار هیئت مقررات زدایی برای حذف امضاهای طلایی قرار گیرد.

وی  خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: پس از گذشت ۲ سال از عمر دولت و وعده های شما برای حمایت از بازار سرمایه نه تنها تحقق پیدا نکرد بلکه همواره به ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام اضافه شد و این موضوع باعث شده که سرمایه گذاری در بورس روز به روز پر ریسک تر شود و اعتماد مردم به بورس از بین برود و در نتیجه مردم به جای سرمایه گذاری  در بخش تولید، سرمایه خود را به بازارهای سفته بازانه ببرند و عرصه تولید روز به روز کوچکتر شود، لازم است حمایت واقعی خود را نمایان کنید،همچنین دستور فرمایید پس از تصویب مجلس تغییر وضعیت کارکنان شرکتی برای خروج از استعمار شرکت های پیمانکار هرچه سریعتر در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد تا شاهد بی انگیزگی در  این عزیزان نباشیم.

علیزاده در پایان خاطر نشان کرد:در انتها انتظار دارم؛ در دور دوم سفرهای خود به استان فارس،شهرستان زیبای سپیدان را طبق قولی که داده‌اید به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی فرمایید و به شهرستان زرخیز بیضاء برای بازدید از پروژه آب رسانی حضور پیدا کنید.

واحدهای دانشگاهی پیام نور در شهرستان‌ها به کار خود ادامه دهند

آرش زره تن لهونی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: استقرار و فعالیت واحدهای دانشگاهی در شهرستان‌ها باعث ارتقاء شاخص های توسعه در آن مناطق است و بدون شک رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به دنبال دارد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس ادامه داد: در  حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌های کم برخوردار و محروم کشور تنها مرکز دانشگاهی واحدهای پیام نور هستند، با چه توجیهی می‌خواهید آنها را جمع کنید. اگر این واحدها زیان‌ده هستند و نمی‌توانند هزینه‌های خود را پوشش دهند، در حالی که دولت برای خدمات‌رسانی به مردم هزینه‌های بسیاری کرده است، لذا لازم است در این مورد نیز مانند سایر موارد هزینه کنید.

وی افزود: اعلام می کنم که این مراکز باید در همان محل به کار خود ادامه دهند لذا از همه همکاران در کمیسیون تلفیق می‌خواهم به این موضوع توجه داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی هر چه سریعتر طلب گندمکاران را پرداخت کند

 جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی گویا خوششان می آید که کشاورزان را اذیت کنند! شما در نهایت باید پول گندمکاران را پرداخت کنید، چرا در حال حاضر این اقدام را انجام نمی دهید؟

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کسی مردم را ناامید کند در پازل دشمن بازی می کند، اما شما با بی توجهی نسبت به این موضوع مردم را ناامید می کنید؛ وزیر جهاد کشاورزی نیز باید بداند به هیچ وجه از تیغ استیضاح در امان نخواهند بود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم افزود: بسیار ضروری است که موضوع حذف تاثیر معدل در کنکور در دستور کار هفتگی مجلس قرار گیرد و اگر شورای نگهبان می خواست به این موضوع توجه کند طی سه چهار ماه گذشته آن را اصلاح می کرد، بنابراین ضروری است این موضوع در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار هفته جاری صحن قرار دارد، گفت: امیدواریم تمامی نمایندگان به این موضوع رأی مثبت دهند تا بساط شرکت های زورگو و ظالم برچیده شود.

نیاز ۲۳۰۰ میلیاردی برای تکمیل طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه/خشکی دریاچه در پی عدم مدیریت مناسب منابع آبی در سال های گذشته

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: دریاچه ارومیه این روزها حال خوشی نداشته و در شرایط بحرانی قرار گرفته است، عوامل مختلفی از جمله عوامل انسانی، مدیریتی و شرایط اقلیمی و نیز توسعه بی رویه کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه منجر به این وضعیت شده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه مهم ترین موضوع در رابطه با دریاچه ارومیه مدیریت منابع و مصارف آب است، ادامه داد: این موضوع در سال های گذشته به خوبی مدیریت نشده است بخشی از اقدامات سخت افزاری نیز به نتیجه رسید اما پاسخگو نبود و از طرفی طرح های نیمه تمامی نیز کماکان باقی مانده است مانند طرح انتقال آب از سد کانی سیب که یکی از اقدامات خوب و قابل تقدیر است و به ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی اضافه کرد: طرح بزرگ انتقال آب از دریاچه ارومیه نیز مورد مطالعه قرار گرفته و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

پول کشاورزان در اسرع زمان پرداخت شود

ولی الله بیاتی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: ما هر هفته با حضور در حوزه انتخابیه شاهد هستیم که مردم نسبت به وضعیت اقتصادی بسیار ناراحت و گله‌مند هستند، چرا به داد کشاورزان نمی‌رسید، چرا پول گندم به آنها پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ادامه داد: برخی از کشاورزان به بانک‌ها بدهی دارند و با توجه به اینکه بانک نیز سود می‌گیرد و پول کشاورزان نیز در گرو دولت بوده و پرداخت نمی‌شود. این بی‌برنامگی باید تا کی ادامه داشته باشد لذا باید در اسرع زمان پول به کشاورزان پرداخت شود.

وی بیان کرد: در حوزه انرژی با قطع برق کارخانجات ظرف دو روز، تولیدکنندگان به شدت شاکی هستند. با این وضعیت حوزه تولید و اشتغال دچار ضرر خواهد شد. همچنین با قطع برق چاه‌های کشاورزی، محصولات کشاورزی به شدت آسیب می‌بینند و در این خصوص بسیاری از کشاورزان گله‌مند هستند.

بیاتی افزود: در حوزه ورزش وزارت ورزش و جوانان هیچ نقشی ندارد و عملاً برای جوانان هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و آنهایی که به دنبال ورزش هستند هیچ حمایتی از جانب دولت و وزارت ورزش از آنها صورت نمی‌گیرد.

تامین آب شرب شهرستان رودبار در وضعیت بحرانی قرار دارد

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: درخصوص میزان تخصیص اعتبار به بند (ط) تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در زمینه بهسازی باغات چه اقدامی انجام و چه میزانی تخصیص یافت؟ چرا به این موضوع که به صراحت در قانون آمده، توجه نشده است؟

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: از شما درخواست دارم علت عدم شروع آبرسانی به ۱۴ روستای بخش بلوکات علی رغم داشتن اعتبار را مشخص کنید. مردم این بخش که در کنار آب سد آیت الله بهجت که تامین کننده آب شرب شهرستان رشت است، قرار دارند، از این نعمت بهره مند شوند.  

وی با اشاره به اینکه علی رغم داشتن اعتبار تاکنون درخصوص تامین آب شرب شهر لوشان و احداث بند ذخیره آب اقدامی نشده است، گفت: شهر رودبار در زمینه آب شرب روستایی و شهری در وضعیت بحرانی قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی تشکر می کنم، اما پروژه ها به کندی پیش می روند و ایستگاه قطار منجیل و جاده سندس نیمه کاره رها شده اند.

ناترازی انرژی فقط مشکل نیست، امروز ناتراز مدیریتی در اجرا هم داریم
 

مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز( یکشنبه ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور بیان کرد: نگرانی مردم وضعیت ناترازی انرژی در کشور به ویژه در حوزه حامل های انرژی، سوخت و بنزین است. اما ناترازی انرژی فقط مشکل امروز نیست، امروز ناتراز مدیریتی در اجرا هم داریم. بنزین یکی از شعارها و وعده های کلیه مجلس یازدهم در کنار شفافیت بود، به مردم وعده داده بودیم قیمت بنزین را اصلاح کنیم، مجلس یازدهم وعده اصلاح آنچه در آبان ۹۸ گذشت را داده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: مجلس شفافیت را انجام داد، تصویب کرد و داوطلبانه هم از خود شروع کرده و اکنون هم در حال اجرا است، اما درباره بنزین سه سال و نیمه است که هیچ کاری نکرده ایم، هشدار داده می شد و هشدار داده بودم اگر این وضعیت ساماندهی نشود این ناترازی روزی کشور را دچار اشکال می کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آنچه مجلس در بودجه ۱۴۰۲ مصوب کرد استفاده از کارت سوخت شخصی مردم بود نه محدود کردن کارت جایگاه های سوخت، تدبیر درستی انجام نشد اما کار مهم تر اعطای سهمیه ماهانه حداقل ۲۰ لیتر به هر کد ملی بر روی حساب سرپرست خانواده بدون تغییر قیمت و در بستر کارت بانکی متصل به حساب بانکی مردم است.

وی افزود: اگر این کار را انجام دهیم آنهایی که مصرف کننده بنزین هستند بنزین مورد نیاز خود را دریافت می کند و کسانی که خودرو ندارند که ۴۰ تا ۵۰ درصد خانوار کشور فاقد خودرو هستند می توانند در بازار سهم خود را به کسانی که به بنزین نیاز دارند بفروشند و این بازار شکل می گیرد و دولت می تواند بدون نیاز به افزایش قیمت سهمیه از این مهلکه نجات پیدا کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: طبق گزارش نهادهای نظارتی روزی ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت و بنزین داریم، ۱۰ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل داریم اگر سهمیه بنزین به شبکه بانکی و کارت بانکی افراد برود امکان قاچاق گرفته می شود اگر سهمیه بنزین را به کد ملی و افراد بدهیم عادلانه تر می شود چرا ۵۰ درصد خانوارهای کشور هیچ سهمی از یارانه بنزین نداشته باشند؟

شریعتی اظهار داشت: این کار نیازی به قانون ندارد و قانون هدفمندی یارانه ها این اختیار را به دولت برای انجام داده است اما نیاز به اجماع دارد. این از جمله تصمیماتی است که هم شیرین است و در اجرا آسان بوده و قابلیت اجرایی دارد.

وی بیان کرد: رئیس دیوان محاسبات، شما جایگاه نظارتی مهمی دارید جایگاه نظارت بر اعمال قوه مجریه در بودجه کشور، در این جایگاه نظارتی حتما از افراد سالم به ویژه در معاونت های اصلی استفاده کنید. اگر از افراد ناسالم استفاده شود مجلس حتما با آن مخالفت می کند و با اعمال نظارت رویه را اصلاح خواهد کرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نکته ای که باید در حوزه فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم گفت این است که جریان انقلابی در مجلس، دولت و شهرداری ها مشغول خدمت و فعالیت هستند اما برخی اختلافات که نباید به فضای رسانه ای بیاید به پیشگاه مردم می آید و کام مردم را تلخ می کند. از بزرگان جریان انقلابی چه آنها که مثل آقای رئیسی، آقای قالیباف و آقای زاکانی که مسئولیت مهم دارند می خواهم همراه بزرگان دیگر نظیر آقای حدادعادل که جریان انقلاب را مدیریت می کنند کارهای مشترکی برای حل مسائل کشور، پروژه های مشترک بزرگ تعریف کنند و همت کنند دردی از درد مردم  اصلاح شود.

وی اظهار داشت: کار مشترک زمین مانده زیاد داریم، اختلاف سلیقه وجود دارد که قابل انکار نیست اما نباید در رسانه و در پیشگاه مردم بیاید نباید اجازه دهیم از اختلاف ما استفاده شود و خالقان برجام ۲۰ دقیقه ای، خسارت محض کرست، جاسوسان چند ملیتی، خالقان یک دهه تعطیلی اقتصادی از اختلاف ما در جریان انقلابی سو استفاده کنند و با اختلاف ما دوباره سر کار بیایند. از صدا و سیما برای رعایت عدالت رسانه در جریان های سیاسی تشکر می کنم افراد مختلف را دعوت می کند اما به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این تذکر را بدهم افرادی که به اسم حزب یا جبهه در رسانه شرکت می کنند حتما باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز داشته باشند. افراد، شخصیت ها و چهره ها مجاز هستند اما اگر عنوان حزب و جبهه استفاده می شود حتما باید اخذ مجوز صورت گیرد که جنبه قانونی داشته باشد.

بانک ها در اجرای قانون جوانی جمعیت استنکاف می کنند/کوتاهی در واگذاری زمین به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر
 

حسین امامی راد در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزرای امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی، گفت: یکی از افتخارات مجلس یازدهم در حوزه قانونگذاری تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که پس از سال ها در این مجلس به تصویب رسید.

نماینده مردم چناران ، طرقبه و شاندیز در مجلس قانون جوانی جمعیت را یکی از نیازهای اساسی کشور دانست، اضافه کرد: این قانون یکی از ۳ قوانینی بود که مقام معظم رهبری در اجلاسیه چهارم مجلس از آن به نیکی یاد کرده و سربازانش را در سنگر مجلس شورای اسلامی مورد تفقد قرار دادند.

وی ادامه داد: طبق قانون جوانی جمعیت به منظور ترمیم جمعیت کشور مقرر شد به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر و مشمول قانون و فاقد مسکن زمین رایگان و وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن با بازگشت ۲۰ ساله داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از شعبات بانک ها یا از اجرای قانون جوانی جمعیت استنکاف کرده یا اظهار بی اطلاعی از دستورالعمل و آئین نامه مربوطه می کنند و یا شروطی غیرقابل اجرا از جمله تضامین بسیار سنگین ارائه می کنند و همچنین در روستاها نسبت به واگذاری زمین کوتاهی می شود انتظار می رود در عملکرد بانک ها و شرح وظایف وزرا نظارت جدی تری صورت بگیرد.

چگونه فردی بدون استخدام در سازمان‌های دولتی در راس سازمان اداری و استخدامی قرار گرفته است؟

اسماعیل حسین زهی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: اعتماد بین ملت و دولت برقرار نخواهد شد مگر با اجرای عدالت، حوادث تکان دهنده سال گذشته برای نمازگزاران بی دفاع زاهدان و خاش واقعه ای آشکار از پایمال شدن حقوق مردمان سرزمین حافظان قرآن بود.  

نماینده مردم خاش، میر جاوه ، بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور، علی رغم دستورات اکید مقام معظم رهبری که نقطه اتکا و امیدمان به تاکیدات ویژه ایشان به استان است و جلسات متعدد من و همکارانم با مسئولان استانی و کشوری، تاکنون هیچ پاسخ قانع کننده‌ای به خانواده‌های داغدار جمعه‌های خونین زاهدان و خاش در راستای مجازات عاملان این فاجعه انسانی و حقوق آنان داده نشده است، چنین رفتاری از مقامات پاسخگو فقط و فقط باعث شکاف‌های عمیق بین مردم و دولت خواهد شد و نظم اجتماعی را از بین خواهد برد.

وی تصریح کرد:  جناب آقای رییسی، نه تنها دولت تاریخ هستید که مرغ را به پرواز درآوردید تاجاییکه مرغ از سفره های مردم پر کشید و قیمتش به افلاک رسید. سفره مردم روز به روز کوچک و کوچکتر می شود و فقر و گرسنگی در ایران پر ازثروت و نعمت بیداد می کند و موج ناامیدی سراسر کشور را فرا گرفته است، شما را به جد بزرگوارتان قسم می دهم مردم را دریابید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: ریاست محترم قوه مجریه، فردی که در هیچ سازمان دولتی استخدام نیست چگونه می تواند در راس سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد و در بی قانونی آشکار، مجری قانون باشد.

حسین‌زهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: کمبود ۱۱ هزار معلم در استان سیستان و بلوچستان گواه بر ناکارآمدی راهکارهای فعلی در جذب و توزیع نیروی انسانی مناطق محروم است.  

وی افزود: درد آموزش استان به ویژه در حوزه انتخابیه معلوم است لطفا نسخه درمانی را عوض کنید و مطابق با پتانسیل‌ها و توان منطقه نسخه بپیچید. جذب نیروهای خرید خدمات، مهرآفرینان، حق‌التدریس‌های تبصره ۱۰ ماده ۱۷ نهضت سواد آموزی حداکثر تا قبل از مهرماه سال جاری می تواند یک راهکار کوتاه مدت جسم بی جان استان را قوت ببخشد.

حسین‌زهی خطاب به وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، تاکید کرد: تعهد و مسئولیت‌‎پذیری شما در آغاز و ادامه پروژه بزرگ آبرسانی شهر خاش قابل ستایش است، اما کسری آب و غیر قابل مصرف بودن آب موجود، امان مردم را بریده است، جناب آقای محرابیان تزریق اعتبارات مستمر و تسریع پروژه‌های آبرسانی از یک طرف و مهار سیلاب‌ها بر اساس مطالعات انجام شده از طرف دیگر عملی‌ترین راهکار فعلی برای خروج از بحران آبی حوزه انتخابیه است.

وی افزود: قطعی مکرر برق چاه‌های کشاورزی به خرده مالکان زمین‌های کشاورزی زیان‌های جبران‌ناپذیری را وارد کرده است، حذف کنتورهای هوشمند به ویژه در مناطق مرزی که با کشور پاکستان دارای سفره‌های آب مشترک فرصت طلایی را برای اشتغالزایی در بخش کشاورزی مناطق مرزی فراهم می‌کند.

حسین‌زهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ضمن تقدیر از تدابیر جنابعالی جهت آغاز و تسریع پروژه‌های راه خاش به سراوان و خاش به ایرانشهر، متاسفانه فاز ۵ پروژه جاده دو بانده خاش به زاهدان هنوز تعیین تکلیف نشده است و با تزریق قطره‌چکانی اعتبارات این آرزوی دیرینه مردم محقق نخواهد شد. اعتبارات ویژه برای ابر پروژه جاده ترانزیتی چابهار به میلک، می تواند بدهی های میلیاردی پیمانکاران را کم و تکمیل پروژه را سرعت بخشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان پایین ترین شاخص های راه روستایی را دارد تلاش های بی وقفه و تحسین برانگیز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بازگشایی راه های روستایی در کنار تخصیص و تامین اعتبارات خارج از ردیف های استانی و خاص از سطح وزارتخانه می تواند برگ زرینی را به کارنامه دولت در منطقه بیفزاید.

وی افزود: پروژه‌های تفویظی راه به استان از جمله مسیر بم-نصرت به زاهدان و زاهدان به میرجاده با بالاترین ظرفیت و بدون وقفه در حال پیشرفت است که لازم می‌دانم از مدیرکل راه استان تقدیر ویژه‌ای را داشته باشم.

حسین‌زهی خطاب به مسئولان حوزه آموزش عالی کشور، تصریح کرد: فقط وجود چند رشته دانشگاهی، سطح آموزش عالی منطقه متحول نمی گردد و فقط هزینه های اضافی را به بدنه دولت تحمیل می کند. ارتقای دانشکده صنعت و معدن خاش به دانشگاه با راه اندازی رشته های کاربردی با اهداف کارآفرینی و همچنین راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دامنه های کوه تفتان از جمله اقداماتی است که می تواند تاثیرگذاری آموزش عالی در منطقه را به نمایش بگذارد.

وی خطاب به وزیر کشور، افزود: با توجه به انجام تمام مراحل مطالعاتی، اجرایی و دستور موافق حضرتعالی، تبدیل مراکز بخش‌های کورین و نصرت آباد به شهرستان و مراکز بخش‌های مرکزی تفتان و پشتکوه به شهر و ارتقای دهستان کارواندر به بخش منتظر اقدامات و پیگیری های ویژه جنابعالی است که قطعا می تواند پیشران‌های توسعه در منطقه را رقم بزند.

حسین‌زهی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه نگاه ویژه جنابعالی را به عنوان سکان دار سلامت کشور و همراهی و همگامی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را ارج نهاده و بسیار قدردان هستند، تاکید کرد: تخصیص چارت سازمانی و ردیف‌های استخدامی و دستور احداث خوابگاه‌های دانشجویی دانشکده پستاری خاش، تسریع در آغاز پروژه بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی خاش، تجهیز و توسعه تنها بیمارستان مرزی میرجاوه، موافقت‌های اصولی و تخصیص ردیف‌های اعتباری به بیمارسان ۶۴ تخت خوابی شهرستان تفتان، جذب کادر بهداشتی و درمانی با پذیرش نیروهای بومی و اختصاص بورسیه تحصیلی به داوطلبان بومی حوزه انتخابیه با دستورات اکید حضرتعالی می تواند گامی قاطع در رسیدن به پوشش همگانی سلامت در منطقه باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پایان قدردان زحمات و همراهی جناب آقای دکتر کرمی استاندار استان سیستان و بلوچستان و معاونان محترم ایشان و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان در آغاز، ادامه و اتمام پروژه های حوزه انتخابیه هستم.

دولت مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند/ لزوم پرداخت مطالبات گندمکاران طی هفته آینده

محمد رشیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: قانون خرید تضمینی در سال ۱۳۹۹ موجب شد تولید گندم در کشور دو برابر شود، اکنون که در حال رسیدن به خودکفایی در تولید گندم هستیم، چرا طلب گندمکاران را پرداخت نمی کنید؟ مگر می شود کشاورز محصول خود را به صورت نسیه به شما تحویل داده باشد؟ طی هفته جاری مسائل را جبران و مطالبات گندمکاران را پرداخت کنید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نمایندگان با قدرت از طرح ساماندهی نیروهای شرکتی دفاع کنند، مخالفت دولت نابجا بوده و دولت باید آن را اجرا کند، افزود: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر معدل در کنکور را اصلاح نکند، مجلس طرح یک فوریتی را به زودی در دستور کار خود قرار دهد و نگذاریم حق جوانان پایمال شود.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده شود و احکام مناسبی برای آنها تصویب گردد، خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مردم در وضعیت سخت معیشتی به سر می برند، شما و کابینه شما مسئول این وضعیت معیشتی هستید، به اعضای کابینه دستور دهید این شرایط را اصلاح کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =