موفقیت مدارس تحول‌ خواه در استفاده از روش اسلامی است

معاون علوم تربیتی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای طرح تاک (تربیت اسلامی کودک) مستلزم طرح یکپارچه کشوری است که به تربیت در مرحله قبل از بارداری توجه ویژه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی نادی خوراسگانی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با محمد رضا دهقانی اشکذری ریاست، سید علی المدرسی معاون تربیتی مهارتی سما و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت، ابوالفضل داوودی معاون آموزشی و مهارتی و مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد موفقیت کشورهای پیشرفته را مرهون تعلیم و تربیت از دوران کودکی دانست و گفت: این مقطع از سنی در کشور مارها شده و بلااستفاده مانده است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی  گریزی به مدارس تحول‌خواه زد و این مدارس را منطبق بر سند چشم انداز دانست و گفت: سیاست سازمان دعوت از مدیران این مدارس برای انتقال تجربیات و مساعدت با در اختیار گذاشتن فضای آموزشی به آنان است.

محمدعلی نادی خوراسگانی ایده تاک، تربیت اسلامی کودک را شامل مراحل قبل از بارداری، مرحله بارداری، تولد تا سه سالگی و سه سالگی تا ۶ سالگی دانست و اذعان کرد: برای اجرای موفق مرحله قبل از تولد باید از یک برنامه یک پارچه استفاده کرد.

این مقام مسئول سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مرحله ۳ تا ۶ سالگی را بهترین زمان برای تعلیم و تربیت کودک دانست و اظهار کرد اگر خواستار تحول هستیم باید نگاه حاضر را عوض و  توجه ویژه به روش اصیل اسلامی همان مکتب خانه داشت.

وی عدم وجود تاب آوری کودکان را یک معضل برشمرد و  تربیت اصیل ایرانی اسلامی، استفاده از روش‌های پر محتوا و غنی دینی راه علاج آن ذکر کرد.
در ادامه محمد حسین فلاح هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تحول در مدارس را در نگاه ویژه به اهداف و برنامه‌ها در زمینه تعلیم و تربیت ذکر کرد و حقیقت وجود را رسیدن به خدا به عنوان هدف 
نهایی برشمرد.

مدیر گروه مشاور دانشگاه آزاد یزد مدرسه عروج را یک نمونه موفق در استان ذکر کرد و گفت: تمام فعالیت‌ها برنامه‌ها و اهداف معرفت شناسی اسلامی به عنوان درمان کبر, غرور و رسیدن به معرفت الهی و در نهایت موفقیت دانش آموزان این مدرسه و نیاز امروز جامعه برشمرد.

محمد حسین فلاح تاکید کرد اگر در تمام مراحل تعلیم و تربیت خدا را مدنظر قرار دهیم مشکلات و احیاناً سختی‌های پرورش کودکان برطرف شده و شاهدنتیجه گرفتن در این زمینه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =