خالی ماندن ۱۱ هزار شغل محل در آزمون استخدام دبیر

 مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتایج آزمون استخدام دبیر گفت: برای حدود ۱۷ هزار شغل محل رقابت داریم و ۱۱ هزار شغل محل خالی مانده است. در تهران بیش از ۲ هزار ردیف برای مردان خالی مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، نتایج اولیه آزمون استخدام دبیر اعلام شد. در آزمون استخدام دبیر و هنرآموز ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر شامل ۲۲۲ هزار و ۱۴۱ زن و ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ مرد ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید:

نتایج اولیه آزمون استخدام دبیر و هنرآموز اعلام شد

آزمون استخدامی جذب دبیر و هنرآموز ۱۲ مرداد امسال برگزار شد و قرار است تعداد ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر پذیرفته شوند. 

پذیرفته‌شدگان در رشته شغلی دبیری در دبیرستان‌های کشور و در رشته شغلی هنرآموز در هنرستان‌های کشور تدریس را از اول مهر امسال آغاز خواهند کرد.

سجاد صدیقی؛ مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش درباره فرآیند ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون استخدام دبیر گفت: افراد در هر رشته محل باید حداقل ۵۰ درصد میانگین سه نفر نخست را کسب کرده باشند، پس از آن تا سه برابر ظرفیت اعلام شده به مرحله ارزیابی تکمیلی دعوت می‌شوند؛ به عنوان مثال اگر ظرفیت دو نفر باشد، ۶ نفر برای ارزیابی معرفی می‌شوند ممکن است ۴ نفر حدنصاب نمره را کسب کرده باشند، بنابراین ۴ نفر را دعوت می‌کنیم.

وی افزود: در فرایند ارزیابی تکمیلی دبیری، صلاحیت‌های معلمی در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی ارزیابی می‌شود و برای این موضوع ۴ ابزار طراحی شده است و براساس ابزارهای مصاحبه عمومی و گزینش، ارائه شفاهی و تدریس، ایفای نقش «بررسی نوع مواجهه داوطلب با والدین دانش‌آموزان در راستای اهداف تربیتی نظام آموزش و پرورش»، مطالعه موردی و کار گروهی «توانایی داوطلب در ایفای نقش اجتماعی یک معلم و توانمندی او برای شکوفایی استعدادهای اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان» شایستگی‌های افراد بررسی می‌شود.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آزمون دبیری با توجه به تجربه کسب شده در آزمون آموزگاری، سرعت ارزیابی دو برابر خواهد شد، گفت: لذا از بابت ارزیابی‌ها چالشی نداریم و گزینش هم تمام توان خود را پای کار آورده است تا قبل از شروع سال تحصیلی فرایند ارزیابی تمام شود و شاهد مشکلاتی مانند سال گذشته نباشیم.

صدیقی گفت: بررسی‌های تکمیلی آزمون آموزگار دوره ابتدایی به اتمام رسیده است و تا اوایل هفته آینده نتایج اعلام می‌شود، ۲۸ هزار ظرفیت جذب آموزگار داشتیم که ۶۰ هزار نفر ارزیابی شدند اما بیش از ۱۱ هزار شغل خالی مانده‌ است البته این مربوط به قبل از آغاز فرایند ارزیابی است.

وی ادامه داد: بخشی از این ظرفیت خالی مربوط به سهمیه‌ها است و طبق قانون نمی‌توانیم آن را از طریق داوطلب آزاد تکمیل کنیم و بخشی نیز مربوط به جنسیت مرد است،  شاهد آن هستیم که اکثر پذیرفته‌شدگان رشته‌های مورد نیاز دوره ابتدایی مانند علوم تربیتی، روانشناسی و ادبیات در دانشگاه زنان هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه در مجموع برای حدود ۱۷ هزار شغل محل رقابت داریم و ۱۱ هزار شغل محل خالی مانده است، گفت: در تهران بیش از ۲ هزار ردیف برای مردان خالی مانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1196415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =