بودجه آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین چقدر است؟

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با یادآوری اینکه مجلس برای اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه اختصاصی در نظر گرفته است، گفت: انتظار داریم این ردیف بودجه خروجی داشته باشد و ما آثار آن را در مدارس کشور ملاحظه کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمحمد مولوی با تأکید بر اینکه کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در سال پایانی اجرایی سازی سند تحول بنیادین را دنبال می‌کند، گفت: از همین رو نظارت دقیقی بر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین خواهیم داشت و عملکرد این قرارگاه و آموزش و پرورش را نیز زیر نظر داریم.

نماینده مردم آبادان در مجلس یادآور شد: قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در سال‌های گذشته به منظور راهبری و هماهنگی‌های لازم جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایه های مختلف نظام آموزش و پرورش شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید

دانش‌آموزان خسته از یادگیری و حجم بالای کتاب‌های درسی / لزوم حرکت به سمت آموزش پروژه‌محور و منعطف

وی اضافه کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ ردیفی تحت عنوان وزارت آموزش و پرورش - اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مبلغ ۹,۳۶۵,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد قرارگاه از این ردیف استفاده می‌کند. این ردیف در لایحه بودجه ۳۶۵,۵۰۰, ۴ میلیون ریال بود که در مجلس  ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به آن افزوده شد لذا مجلس انتظار داریم از بودجه ای که برای این حوزه در نظر گرفته شده، شاهد خروجی باشیم.

وی با طرح پیشنهاداتی برای ارتقاء فعالیت‌های قرارگاه، تصریح کرد: براساس موانع اجرای سند تحول بنیادین پیشنهاداتی برای ارتقاء سطح فعالیتهای قرارگاه داریم که قرارگاه به منظور اجرای سازی سند باید این موارد را دنبال کند. پیگیری برای تنقیح قوانین و مقررات آموزش و پرورش و  پیگیری تصویب قوانین پیش بینی شده در سند تحول بنیادین،  پیگیری به روز رسانی سند تحول بنیادین و زیر نظام‌های آن از جمله این موارد است.

مولوی، پیگیری تهیه شاخص‌های عملیاتی کمی و کیفی قابل رصد برای اجرایی سازی سند تحول و همچنین تهیه نقشه راه برای همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها (نگاشت ملی سند) و تصویب آن در هیأت وزیران را از دیگر پیشنهادات برای ارتقای رویکرد قرارگاه برشمرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: تهیه سند اولویت بندی، اجرای سند تحول بنیادین و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی،  تهیه برنامه جامع اجرایی و دارای زمانبندی و تشکیل کارگروه‌های لازم برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و پیگیری طراحی و استقرار سامانه برخط پایش و رصد اجرای اهداف سند تحول بنیادین از دیگر پیشنهادات، برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر: 1196615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      0 0
      به اندازه یک درصد اختلاس خاوری.وفولادراصفخان وزنجانی ورحیمی معاون احمدی نژاد هم نیست اگر بود معلمان ارزوی خرید یک کیلو گوشت قرمز گذاشتن و واقعا خجالت و شرم آور است