علائم و نشانه‌های افسردگی در افراد / چطور مراقب سلامت روانمان باشیم؟

روانشناس گفت: افسردگی دلایل مختلفی دارد که سبک زندگی ناسالم، مشکلات خانوادگی، اتفاقات تلخ، بی توجهی افراد به سلامت روانشان، ناسالمی خورد و خوراک، بیکاری، خواب کم و شب بیداری از جمله دلایل افسردگی‌اند.

حسین روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در رابطه با افسردگی گفت: افسردگی دلایل مختلفی دارد که سبک زندگی ناسالم، مشکلات خانوادگی، اتفاقات تلخ، بی‌توجهی افراد به سلامت روانشان، ناسالمی خورد و خوراک، بیکاری، خواب کم و شب بیداری از جمله دلایل افسردگی‌اند.

بیشتر بخوانید:

ویتامین‌های موثر در کاهش علائم افسردگی

وی افزود: اولین نشانه افسردگی پایین آمدن خلق فرد و از دست دادن شادی است و چهره فرد بی‌نشاط می‌شود. از دیگر علائم افسردگی، می‌شود به از دست دادن امید، کم خوابی، پراشتهایی و کم اشتهایی ناتوانی در تمرکز و افکار خودکشی اشاره کرد.

روزبهانی عنوان کرد: افرادی که خانواده‌هایی با روابط ناسالم دارند و افرادی که ازدواج نمی‌کنند نسبت به افرادی که ازدواج می‌کنند ریسک افسردگی‌شان بیشتر است. به علاوه کسانی که ورزش نمی‌کنند، خودشان را دوست ندارند و برای خودشان هدیه نمی‌خرند، بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.

روانشناس در رابطه با اینکه چگونه می‌توانیم از افسردگی پیشگیری کنیم، گفت: باید روابط خوبی بین اعضای خانواده وجود داشته باشد یعنی در آن خانواده شادی وجود داشته باشد؛ چراکه خانواده نقش مهمی در سلامت روان افراد دارد و معمولا تنها زندگی کردن موجب افسردگی در افراد می‌شود و افراد باهم رابطه خوبی داشته باشند دومین چیز این است که در لحظه زندگی کنیم یکی از مشکلاتی که افراد افسرده با آن درگیر هستند، نشخوار فکری و زندگی کردن در گذشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =