روسیه: استقرار دوباره تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اوکراین تنش زاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از گزارش‌ها درباره تصمیم آمریکا برای استقرار مجدد تسلیحات هسته‌ای در انگلیس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پیمان استارت جدید که به دنبال اعمال محدودیت در شمار تسلیحات هسته‌ای دو ابرقدرت هسته‌ای جهان شامل روسیه و آمریکا بود، به دلیل مواضع خصمانه واشنگتن علیه مسکو پس از شروع جنگ اوکراین به بن بست رسیده است. این در حالی است که اکنون روسیه با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس و آمریکا با استقرار این تسلیحات در اروپا گام‌های تنش آفرینی در این زمینه برداشته اند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| تلاش برای حمله پهپادی به منطقه تویورسکی روسیه سرکوب شد

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) هشدار داد: اگر آمریکا بخواهد بار دیگر تسلیحات هسته‌ای خود را در انگلیس مستقر کند، این امر اقدامی تنش زا خواهد بود، زیرا واشنگتن پیش‌تر هدف خود را خارج ساختن تسلیحات هسته اش از قاره سبز اعلام کرده بود. 

اظهارات زاخارووا پس از آن مطرح می‌شود که فدراسیون دانشمندان آمریکایی اعلام کرد اسناد مرتبط با بودجه جدید ایالات متحده حاکی از آن است که نیروی هوایی این کشور مترصد بازسازی مجدد استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک انگلیس است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین و سیل کمک‌های کشورهای اروپایی به این کشور، خاطر نشان ساخت: سفارت روسیه در برلین و استکهلم نگرانی خود را از اقدامات دولت‌های آلمان و سوئد در همکاری و کمک به ساخت، تعمیر، و حفظ و نگهداری تسلیحات اوکراین ابراز داشته است. 

اتحادیه اروپا پس از آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به شمار می‌رود. بروکسل تاکنون علاوه بر تامین تسلیحات و کمک‌های مالی به کی یف، طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را نیز علیه مسکو اعمال کرده است.

کد خبر: 1197095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =