خطیب: باوجود همه تمهیدات دشمن امسال شاهد اشراف امنیتی خواهیم بود

وزیر اطلاعات گفت: با توجه به اشراف دستگاههای اطلاعاتی امید داریم به‌رغم همه تمهیدات دشمن امسال شاهد کنترل و اشراف خوب امنیتی باشیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در سومین بخش از گفت و گوی صمیمانه خود با جمعی از خبرنگاران و فعالان سیاسی گفت: سازمان‌های اطلاعاتی با فضای رسانه فاصله دارند و معمولا از قواعد سنتی مثل سخنرانی و مصاحبه نیز پرهیز می‌کنند. این یک قاعده در دنیا است و شامل کشور ما هم نمی‌شود. کمتر از مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی مصاحبه و سوال و جواب و سخنرانی شاهد هستیم ولی به دستور آیت‌الله رئیسی در این دو سال تلاش شده این خلا جبران شود.

بیشتر بخوانید:

خطیب: ۲۰۰ تروریست در سال جاری دستگیر کردیم + فیلم

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در این دو سال فعالیت دولت ۷۴ اطلاعیه صادر شده است، عنوان کرد: شاید این تعداد با اطلاعیه‌های ادوار گذشته قابل قیاس نباشد. سربازان گمنام همیشه عادت کرده اند در گمنامی باشند و برهمین اساس چهره و سخن آنها کمتر به گوش مردم می‌رسد. ولی در این دو سال وزارت با جمع رسانه ای که به نحوی شناخته شده هستند با آنها ارتباط برقرار کرده و تلاش کرده اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های تبیینی ارائه دهد بطوریکه رهبر انقلاب از دو بیانیه وزارت قدردانی کرده است.

خطیب بیان کرد: تقریبا در گذشته سریال و فیلم‌های متعدد با کمک وزارت تهیه و در صدا وسیما و سینما پخش شد. تعداد قابل توجهی از آنها به نام وزارت نبود. تلاش کردیم بیانگر و گزارشگر وقایع و اقدامات و کارکرد مجموعه باشیم تا بخواهیم آن را به شکل هنرمندانه یا سینمایی عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت و دستگاههای اطلاعاتی چند موضوع در دستور کار دارند که امیدواریم به انتشار برسد.

وزیر اطلاعات درباره چارجوب‌مند بودن نگاهها و سلایق، خاطرنشان کرد: در جامعه سلایق مختلفی حضور دارند. باید آنچه را که به گفت و گو می گذاریم و به یک فضای گفتمانی وسیع تبدیل می‌کنیم در چهارچوب قانون باشد، در غیر این صورت در کوتاه مدت دچار بی نظمی و هرج و مرج‌ می‌شویم باید ارزش قانون‌ باید حفظ شود. باید سلایق و نگاهها را به حدی طرح کنیم که تبدیل به دوقطبی و بی‌ثباتی نشود. باید نگاهها و سلایق بیان شود ولی چهارچوب مند باشد و منجر به وحدت و آرامش وحدت شود. مرزبندی‌ها باید براساس قانون باشد.

خطیب درباره لایحه حجاب تصریح کرد: جامعه باید نگاهها و سلایق مختلف را ساماندهی کند، قانون‌گذار وظیفه دارد این‌ چهارچوب را برای ما تهیه کند و طبیعتا نگاه مردم و آنچه را که تشخیص می‌دهد که نیاز مردم است را رعایت می‌کند. در کنار این نگاه دستگاههای اجرایی از جمله دستگاههای اطلاعاتی امنیتی را هم لحاظ می‌کند و اگر قانون وضع و اجرا می‌شود تلاش مسئولان همه قوا و همه دستگاهها این است که در چارچوب مصالح و منافع ملی باشد.

وی گفت: با توجه به اشراف دستگاههای اطلاعاتی امید داریم با همراهی و هم‌افزایی و مشارکت و به تعبیر رهبری مجاهدت دستگاههای اطلاعاتی، به‌رغم همه تمهیدات دشمن امسال شاهد کنترل و اشراف خوب امنیتی باشیم و بتوانیم بستر اجتماعی و شهری را برای مردم امن نگه داریم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات نقش موثری دارد، گفت: برای همه افراد و سلایق مختلف منافع ملی و کشور باید مقدم بر همه نگاهها باشد و آنچه که می‌تواند اقتدار ملت و مردم و کشور را در دنیا حفظ و مقابل همه فتنه‌ها و توطئه‌ها پایداری کند مشارکت مردم است. در مراسم ۲۲ بهمن شاهد بودیم که با حضور مردم، نگاه جهان به ایران تغییر کند.

وی اظهار کرد: رهبری فرموده اند از همه دولتها با سلایق و جریانات حمایت می‌کنند زیرا رییس جمهور منتخب مردم است. وقتی یک طرحی نوشته می‌شود باید برای همه مردم باشد و دسته بندی معنا ندارد و عملا برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی و لایحه حجاب شمولیتی دارند و اختصاص به یک قشر خاص ندارد. دولتها و ملتها و دستگاههای اجرایی و مجلسها معمولا به دنبال منافع ملی و مردم هستند. اختلاف سلیقه بین نمایندگان و وزرا برخواسته از این است که می‌خواهند خواست مردم را محقق کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =