روسیه تصمیم اروپا برای نقض برجام را محکوم کرد /  این تصمیمات غیرقانونی هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو تصمیم تروئیکای اروپا (انگلیس، آلمان و فرانسه) برای نقض تعمدی شروط برجام را محکوم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیانیه جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در رابطه با برنامه‌های تروئیکای اروپا برای انجام اقداماتی که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شوند، بیانیه ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

بایدن در سالگرد اغتشاشات؛ باز هم ایران را تحریم می‌کنیم

بورل روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزاری امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به اطلاع اتحادیه اروپا رسانده‌اند که خواستار حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران هستند که ۱۸ اکتبر منقضی می‌شوند.

زاخارووا گفت: ما قویا این تصمیم انگلیس، آلمان و فرانسه برای نقض تعمدی شروط برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را محکوم می‌کنیم. اگر تصمیم آنها عملی شود، ضربه محکمی به دورنماهای ازسرگیری برجام وارد می‌شود.

وی افزود: نمی‌خواهیم فکر کنیم دلیلی وجود دارد که اروپایی‌ها دقیقا در این برهه از زمان که به دنبال پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران، پیش‌شرط‌های خاصی برای افزایش تلاش‌ها به منظور ازسرگیری برجام به وجود آمده، چنین سنگ‌اندازی‌هایی کرده‌اند. 

زاخارووا تصریح کرد: ما قویا از طرفین اروپایی برجام می‌خواهیم فورا درباره این رویکرد مخرب تجدید نظر و اجرای کامل تعهدات بین‌المللی‌شان تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را تضمین کنند.

وی افزود: تکیه کردن به این ادعا که آنها می‌توانند شروط این قطعنامه را تغییر دهند و آن را به تحریم‌هایی علیه ایران تبدیل کنند، کاملا بیهوده است. قطعنامه شورای امنیت برخلاف گمانه‌زنی‌های غرب، همکاری با ایران در زمینه موشکی را نه تنها ممنوع نمی‌کند، بلکه اجازه می‌دهد با تایید شورای امنیت این کار انجام شود. انگلیس، آلمان و فرانسه به اشتباه این موضوع را به عنوان یک تحریم تعریف کرده‌اند و مطمئن هستند که به هدف خود می‌رسند. ۱۸ اکتبر همه چیز مشخص خواهد شد.

زاخارووا در ادامه تاکید کرد: روسیه معتقد است که این تصمیمات تروئیکای اروپا غیرقانونی هستند و صرفا با انگیزه ملاحظات برخی کشورها اتخاذ شده‌اند. بدیهی است که این اقدامات نمی‌توانند عواقب حقوقی برای دیگر کشورها در پی داشته باشند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که روسیه اقدام شرورانه اعمال تحریم‌های یکجانبه را محکوم می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1198328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =