اعتقاد به توحید لازمه جهت‌گیری الهی استاد است

معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در جلسه آخر آموزش دستیاران آموزشی، روش‌های تدریس با جهت‌گیری الهی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد مهدی حرزاده معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در کارگاه توانمندسازی دستیاران آموزشی که با حضور حجت الاسلام حسن زارع  مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مسئولین دانشگاه و دانشجویان دکتری متقاضی دوره توانمندسازی تشکیل شد، یکی از راه‌های رسیدن به خدا را، محبت خدا در دل قرار دادن برشمرد و گفت: امام سجاد در مناجات شعبانیه می‌فرمایند: خداوندا من قدرت ترک گناه را ندارم مگر اینکه تو محبت خود را در دل من قرار دهی.

معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشورعلت آلودگی به گناه را عدم محبت قلبی به خداوند ذکر کرد و افزود: یادآوری خوبی‌های خداوند باعث افزودن محبت پروردگاردر قلب انسان خواهد شد و معلم شایسته کسی است که محبت خداوند را در دل دانشجوها قرار دهد.

حجت الاسلام حرزاده ستون فقرات تمدن غرب را بر اساس نظریه تکامل دانست و اظهار کرد: نظرپردازان غربی پیدایش جهان و انسان را تصادفی و بدون حکمت دانسته, این در حالی است که این دو عامل در طول هم هستند و هرگاه عوامل معنوی و اراده خدا نباشد عوامل مادی به وجود نخواهد آمد.

معاون آموزشی نهاد دانشگاه به بیان شیوه‌های تعلیم با جهت‌گیری الهی پرداخت و تدریس با گفتمان الهی، تدریس با فاعلیت الهی و تدریس با پیش‌فرض‌های اسلامی را از مصادیق آن برشمرد.

وی قرن چهارم را به گفته دانشمندان غربی عصر طلایی دانشمندان اسلامی مانند ابوعلی سینا، فردوسی و خواجه نصیر طوسی  دانست که به واسطه آن‌ها جامعه اسلامی مترقی و پیشرفته در علم بود.
حجت الاسلام محمد مهدی حرزاده ادامه داد: یکی از راه‌های تدریس با جهت‌گیری الهی تعلیم با پیوند الهی است و استاد می تواند یک حدیث متناسب با موضوعی درس انتخاب و به دانشجویان عدم تضاد علم با پیوند الهی را تذکر داده و به این طریق تابوی جدایی علم از دین را بشکند.

در ابتدای این کارگاه حجت الاسلام حسن زارع رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان یزد وظیفه معلم خیر رابسیار سنگین ذکر کرد و گفت خداوند و فرشتگان همواره درود می‌فرستند بر کسانی که در راستای تعلیم به خیر مردم قدم بردارند و چیزی که خیر آنها است به آنها آموزش دهند.

حجت الاسلام حسن زارع در تبیین علم خیر آن را شامل انواع علوم، دنیایی و آخرتی ذکر کرد خیر بودن را ملاک آن دانست.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به طرح اندیشه تمدن ساز در مورد نحوه اجرای آن گفت: جلسات با حضور چند تن از اساتید و یک مربی تشکیل شده و مقدار مشخص از کتاب را تعیین و با استفاده از فضای مجازی به صورت یک جلسه 1 ساعته در هفته به توضیح و بحث خواهند پرداخت که از مزایای آن صرفه جویی در وقت و استفاده همگانی از این جلسات است.

وی اهداف این طرح را ایجاد نگرش تمدن و تحول ساز بین اساتید و آموزش نحوه تدبر در قرآن دانست و منبع آن را برگرفته از سخنان رهبری قبل از پیروزی انقلاب دانست.

حجت الاسلام حسن زارع در ادامه به توضیحاتی درمورد نحوه دسترسی به فایل این سخنرانی و کتاب آن پرداخت.

در ادامه ابوالفضل صادقیان معاون آموزشی مهارتی نکاتی در مورد مراحل بعدی این کارگاه و تعداد واحد اخذ شده جهت تدریس شرکت کنندگان بیان کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1199148

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =