جنگنده‌های ترکیه بار دیگر به شمال عراق حمله کردند

جنگنده‌های ترکیه بار دیگر ارتفاعات شمال شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مرزهای منطقه برادوست در شمال شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق امروز توسط جنگنده های ترکیه هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

درخواست کمک نخست وزیر عراق از کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریسم

بر اساس این گزارش، حملات به ارتفاعات شمال اربیل توسط جنگنده های ترکیه حدود دو ساعت ادامه داشت و باعث آتش سوزی در جنگل های این منطقه شد.

به گفته ساکنان محلی که اظهارات آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، پرواز جنگنده های ترکیه در شمال اربیل همچنان ادامه دارد و در برخی مواقع پرواز آنها در آسمان برادوست مشاهده می شود.

پیشتر نیز روز پنجشنبه گذشته فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق مورد هدف پهپادهای ترکیه قرار گرفته بود که در اثر آن سه نفر از نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق کشته و سه نفر دیگر نیز ‌زخمی شدند.

همچنین پهپادهای ترکیه پیشتر نیز بارها مواضعی را در اردوگاه آوارگان در منطقه شنگال بمباران کرده است که طی آن چند خودرو به طور کامل منهدم شده و چند نفر نیز کشته و زخمی شده اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

انتهای پیام/

 
 
 

کد خبر: 1199242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =