فاش شدن اسنادی از فجایع حیوانی پروژه نورالینک ایلان ماسک

ایلان ماسک مدت‌هاست که رابط کاربری مغز -کامپیوترش را در بوق و کرنا کرده و از آن به عنوان ابزار متحول کننده جهان نام می‌برد، اما به تازگی اسنادی فاش شده که نشان می‌دهد آزمایش‌های مربوط به این دستگاه روی میمون‌ها با فجایع دلخراشی همراه بوده که البته ماسک آنها را به گردن نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ ایلان ماسک در اوایل ماه میلادی جاری در پلتفرم ایکس یا توییتر سابق ادعا کرد که میمون‌هایی که در طول آزمایش‌های نورالینک جان خود را از دست داده‌اند، هیچ کدام به دلیل کاشت ایمپلنت مغزی نمرده‌اند. اما به تازگی اسنادی فاش شده که حاکی از رخ دادن اتفاقات وحشتناکی برای این میمون‌هاست. این اسناد که توسط دامپزشکان و همچنین شهادت یکی از کارمندان سابق رو شده، کاملا با ادعاهای ماسک در تضاد است و جزئیات آن به همان اندازه‌ای که ناراحت کننده است، پرونده دیگری را به پرونده‌های قبلی علیه ایمنی دستگاه‌های نورالینک اضافه می‌کند. این در حالی است که شرکت نورالینک به تازگی اعلام کرده که می‌خواهد برای تست انسانی این دستگاه‌ها داوطلب انسانی استخدام کند.

سوابق دامپزشکی که توسط وب‌سایت وایرد از مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا به دست آمده، حاکی از آن است که بیش از ۱۲ میمون پس از دریافت ایمپلنت نورالینک دچار سرنوشت وحشتناکی چون تورم مغز و فلج نسبی شده‌اند.

اولین مورد میمون‌ها «حیوان ۲۰» است که در دسامبر ۲۰۱۹ یک ایمپلنت داخل مغزش قرار داده شد. میمون اواخر همان شب، محل کاشت را خراش داد و ایمپلنت را تا حدودی از جای خود بیرون آورد. در نهایت هم خونریزی کرد و مشخص شد که دچار زخم عفونی شده است. میمون یک ماه بعد مرد.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک: تا ۶ ماه دیگر نورالینک روی انسان آزمایش می‌شود

قبل از آن یک میمون ماده به نام «حیوان ۱۵» پس از دریافت ایمپلنت مغزی شروع به فشار دادن سر خود به زمین کرد؛ تا جایی که سرش خونریزی کرد و در نهایت تعادل خود را از دست داد و با ورود پرسنل بیمارستان از ترس می‌لرزید. دانشمندان متوجه شدند که دچار خونریزی مغزی شده و این میمون نیز در ماه مارس ۲۰۱۹ مرد.

بر اساس گزارش کالبدشکافی، سال بعد، یک میمون دیگر به نام «حیوان ۲۲» در مارس ۲۰۲۰ تحت جراحی کاشت ایمپلنت نورالینک قرار گرفت، اما ایمپلنت درون مغزش چنان شل شد که پیچ‌های متصل به جمجه‌اش به راحتی درآمد. در کالبدشکافی این حیوان آمده است: شکست در جراحی این ایمپلنت را می‌توان صرفا مکانیکی به حساب آورد و با عفونت تشدید نشد.

با این حال، این گزارش‌ها به تنهایی با ادعاهای ایلان ماسک مبنی بر اینکه هیچ میمونی مستقیما از ایمپلنت‌های مغزی نورالینک نمرده است، کاملا در تضاد هستند. علاوه براین، یکی از کارمندان سابق نورالینک اعلام کرد که ادعاهای ماسک مبنی بر اینکه میمون‌ها قبلا بیماری لاعلاج داشتند، «مسخره» و کاملا ساختگی است. او حتی اعلام کرد: ما یک سال یا بیشتر قبل از انجام این عمل جراحی میمون‌ها را مورد مطالعه قرار داده بودیم. این میمون‌ها هیچ مشکلی نداشتند.

به غیر از این، شهادت یک دانشمند ناشناس که در مرکز ملی تحقیقات پستانداران کالیفرنیا تحقیق می‌کند، ادعاهای کارمند سابق را تائید می کند.

در همین راستا، یک گروه اخلاقی معروف به کمیته پزشکی نامه‌هایی را به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا ارسال کرده و خواستار تحقیق و بررسی درباره ادعاهای مشکوک ماسک شده است.

رایان مرکلی، یکی از اعضای این کمیته پزشکی، گفت: تیم نورالینک ادعا می‌کند که می‌خواهد یک دستگاه ایمن را به بازار عرضه کند و به همین دلیل است که شما باید سرمایه‌گذاری کنید. و ما مطمئنیم که این ادعاها کاملا دروغین است.

کارشناسان می‌گویند: باید منتظر بمانیم و ببینیم که بررسی‌ها و مطالعات این کمیته پزشکی به کجا می‌رسد، اما حتی فکر کردن به تاثیری که این ایمپلنت‌ها می‌توانند روی انسان داشته باشم، لزره به تن آدم می‌اندازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =