بورس همچنان بر مدار کاهش / شاخص کل ۳۳۲۳ واحد اُفت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه با کاهش ۳۳۲۳ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز سه شنبه (۴ مهر)  شاخص کل بورس با رشد ۵۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۹۲ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس در صدر بازارهای دارایی/ بازدهی ۸.۲ درصدی برای سهامداران

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۳۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۱۶ هزار و ۹۴۵ واحدی ایستاد.

 کاهش ۳۳۲۳ واحدی شاخص بورس تهران

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرام و کاهشی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با از دست دادن ۱۶ صدم درصد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش ۷۷۷ واحد به رقم ۷۱۷ هزار و ۳۷۱ واحد رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از ۶.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۷۴۸ میلیارد تومان دادوستد کردند. شاخص کل و شاخص قیمت امروز نسبت به روز گذشته ۱۶ صدم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱۱ صدم درصد افزایش یافت. شاخص آزاد شناور یک دهم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس با ۲۳ صدم درصد کاهش و شاخص بازار دوم بورس با ۷ صدم درصد کاهش همراه شد.

نمادهای مپنا و زامیاد امروز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی مس، گل گهر، فولاد مبارکه، ایران خودرو و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز بدون تغییر نسبت به روز قبل ۲۶ هزار و ۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۲۳ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۹۰ هزار معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول و ایران خودرو دیزل بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و پخش البرز به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس بدون تغییر ماندند اما این دو شاخص با معیار هموزن ۲۲ صدم درصد تقویت شدند. شاخص بازار اول فرابورس یک دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۴ صدم درصد عقب نشست.

کد خبر: 1199565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =