جایزه دوسالانه استاد فرشچیان بین‌المللی می‌شود/ انتشار فراخوان در بهمن‌ماه و همزمان با زادروز استاد فرشچیان

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی واحد استاد فرشچیان از برگزاری جایزه دوسالانه استاد فرشچیان در سطح بین‌المللی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه چهارم بهمن ماه سالروز تولد استاد فرشچیان است پیشنهاد کردیم تا شروع رسمی این جایزه را با زادروز استاد فرشچیان پیوند بزنیم.   

سجاد محمدیارزاده؛ رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی واحد استاد فرشچیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در راستای برگزاری جایزه دوسالانه استاد فرشچیان مکاتباتی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادیم و موافقت ضمنی معاونت هنری این وزارتخانه برای برگزاری جایزه دوسالانه در حوزه نگارگری را اخذ کرده ایم و در حال حاضر منتظر دریافت موافقت‌نامه مکتوب هستیم. 

بیشتر بخوانید:      

پذیرش رسمی هنرپژوه در نظام استاد-شاگردی برای اولین بار در کشور/ ۴۰ دانشجو در ۴ گرایش نگارگری پذیرفته می‌شوند

وی با بیان اینکه دبیرخانه استاد فرشچیان در دانشکده هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان تشکیل شده است، ادامه داد: تعدادی از اعضای این دبیرخانه مشخص شده اند که برخی از این اعضا از مدیران هنری کشور و برخی دیگر هم از نخبگان هنری هستند. 

تشکیل دبیرخانه جایزه دوسالانه استاد فرشچیان

یارزاده با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری جایزه دوسالانه استاد فرشچیان ۶ نفر عضو دائم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ۳نفر از این تعداد جزو نخبگان هنری و دارای نشان درجه یک هنری در حوزه نگارگری هستند و ۳ نفر دیگر هم از پیشکسوتان عرصه هنر هستند که وارد حوزه مدیریت هنری شده اند. 

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی واحد استاد فرشچیان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه نهایی نشده‌اند، از اعلام اسامی معذورم، تصریح کرد: به محض نهایی شدن فهرست اعضا دبیرخانه جایزه دوسالانه استاد فرشچیان با تشکیل شورای سیاستگذاری کار خود را آغاز خواهد کرد و پیرامون بخش‌های اجرایی، علمی، محورهای داوری، سطح جایزه و... تصمیم گیری می‌کند. 

یارزاده افزود: با توجه به اینکه چهارم بهمن ماه سالروز تولد استاد فرشچیان است؛ پیشنهاد کردیم تا شروع رسمی این جایزه را با زادروز استاد فرشچیان پیوند بزنیم بنابراین هر دوسال یکبار در بهمن ماه نتایج این جایزه اعلام خواهد شد و آغاز رسمی آن هم از بهمن‌ماه خواهد بود. 

وی از برگزاری این جایزه در سطح بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه نگارگری ما در یونسکو ثبت جهانی شده است ما وظیفه داریم که نگارگری کشورمان و اسطوره این رشته یعنی استاد فرشچیان را در قالب این جایزه به جهانیان معرفی کنیم. 

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی واحد استاد فرشچیان با تاکید بر اینکه ظرفیت جهانی در رشته نگارگری وجود دارد، ادامه داد:امروز ترکیه در حوزه نگارگری به عنوان یک مدعی قد علم کرده و چرا باید جایزه آقاخان برگزار شود اما نباید جایزه استاد فرشچیان داشته باشیم در صورتی که این هنر در تاریخ ما نهادینه شده است و ما با این اقدام به دنبال دیپلماسی هنر سنتی هستیم. 

برگزیدگان جایزه دوسالانه استاد فرشچیان بورسیه می‌شوند

وی با بیان اینکه فراخوان این جایزه بهمن ماه و به مدت دو سال منتشر خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه سطح این جایزه بین المللی است به دنبال این هستیم که جایزه دو سالانه استاد فرشچیان با توجه به ظرفیت های عظیمی که در اختیار داریم در سطح بالاتری از بسیاری از جایزه های مطرح دنیا برگزار شود. 

یارزاده در خصوص مبلغ این جایزه هم خاطرنشان کرد: در جایزه های جهانی اغلب رویه به این صورت است که مبالغ درشتی را درنظر میگیرند در جایزه استاد فرشچیان هم علاوه بر جایزه نقدی، هدف اصلی این است که مکتب استاد فرشچیان در دنیا نهادینه شود و بر همین اساس کسانی که در این جایزه شرکت می‌کنند را بورسیه خواهیم کرد و فرصت های نظام استاد شاگردی را به صورت رایگان به این افراد ارائه می‌کنیم. 

وی در پایان اضافه کرد: کسانی که در جایزه دوسالانه استاد فرشچیان شرکت کنند و برتر و برگزیده شوند حتما به عنوان نخبه هنری در واحد استاد فرشچیان جذب خواهند شد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1199767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =