جشنواره نکوداشت روز جهانی گردشگری در عمارت مسعودیه تهران برگزار می‌شود

همزمان با آغاز هفته گردشگری، جشنواره نکوداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۲ با محوریت میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری پایدار، به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نریمانی راد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب اظهار کرد: در راستای اهداف جهانی و ملی صنعت گردشگری، جشنواره نکوداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۲ با محوریت میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری پایدار، توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و با همکاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو- ایران و سایر ذینفعان این حوزه؛ در تاریخ ۸ مهرماه ۱۴۰۲ در محل عمارت مسعودیه واقع در میدان بهارستان تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

خیز دانشگاه آزاد برای تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای/ چرخش تحول‌آفرین با اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه

وی تاکید کرد: در این رویداد علاوه بر سخنرانی‌های رسمی در خصوص شعار سال و ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها، همچنین کارگاهی علمی با محتواهای علمی و کاربردی و حمایت باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو ارائه خواهد شد.

 نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه صنعت گردشگری خاطر نشان کرد: امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان پایه اساسی در توسعه شناخته می‌شود و به‌خوبی در حال پیشرفت است؛ به همین دلیل، گردشگری در همه مناطق جهان در دستور کار دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته و در عین حال بسیاری از مقاصد و کسب وکارها با چالش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی مانند نقش گردشگری در تغییرات اقلیمی، سازگار می‌شوند. بر همین اساس همه ساله، روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهرماه) از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی گردشگری گرامی داشته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب یادآور شد: سازمان جهانی گردشگری با تمرکز بر آینده گردشگری و توجه به وضعیت رو به بهبود این صنعت در جهان، روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ میلادی را فرصتی برای "گردشگری و سرمایه‌گذاری پایدار" با تمرکز بر مردم، حفظ کره زمین و رفاه عنوان کرده است.

 وی در ادامه سخنان خود افزود: سازمان جهانی گردشگری به عنوان نماینده تخصصی بین‌المللی گردشگری از سوی سازمان ملل، این رویداد را با اهداف مختلف و یک شعار مشخص از قبل تعیین شده، به مدت یک هفته از روز ۵ مهر لغایت ۱۲ مهر جشن می‌گیرد و برنامه‌های پیش رو در سال جدید نیز با محوریت شعار تعیین شده تدوین می‌گردد.

 نریمانی راد با توجه به اهمیت تببین اهداف سازمان گردشگری گفت: هدف سازمان جهانی گردشگری از انتخاب این شعار، الهام‌بخشیدن و کمک به توسعه این بخش از طریق راه‌هایی همچون آموزش و اشتغال و تأثیر گردشگری بر کره زمین و فرصت‌های رشد پایدار اعلام شده است. این سازمان تاکید دارد؛ در سرمایه‌گذاری پایدار در عرصه گردشگری، باید مردم و سیاره زمین را در اولویت قرار دهیم و همه بخش‌ها، از دولت‌ها و مشاغل گرفته تا جوامع محلی، را برای تحقق یک چشم‌انداز مشترک و ایجاد بخشی پایدارتر، فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر گرد هم آوریم.  

وی همچنین یادآور شد: نخستین دوره رویداد روز جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ به دلیل شرایط پاندمیک، به صورت برخط و به مدت سه روز برگزار شد که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان حوزه صنعت و دانشگاه روبه رو شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در بخش پایانی سخنان خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، با اشاره به فرصت انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: این واحد دانشگاهی با حضور اساتید و کارشناسان مجرب و برخورداری از امکانات و تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار دانش پژوهان قرار می‌دهد، فرصت بسیار مناسبی را برای داوطلبان ورود به واحد تهران غرب فراهم می‌آورد؛ لذا علاقمندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این واحد دانشگاهی و معرفی رشته‌های با آزمون و بدون آزمون به سایت این دانشگاه به آدرس wtb.iau.ir مراجعه کنند و از مشاوره رایگان دفاتر هدایت تحصیلی با حضور اساتید و مشاوران مجرب برخوردار شوند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1199784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =