دلار در نیمه دوم سال رشد چشمگیری نخواهد داشت / سلب اعتماد سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت فعلی بازار ارز، پیش‌بینی نمی‌شود قیمت دلار در ۶ ماه آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

علیرضا تاجبر کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: در حال حاضر شاهد گشایش‌هایی اقتصادی در وضعیت بین الملل هستیم،‌ بنابراین طبیعی است که بخشی از منابع ارزی کشور آزاد شود و به دنبال آن روند صادرات تسریع یابد.

بیشتر بخوانید:

شکست ثبات قیمت دلار تا پایان سال / آزادسازی منابع ارزی تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه ندارد

وی افزود: اما باتوجه به تاریخچه اقتصادی و کمبود ارز در کشور، تمامی ارزهای آزاد شده خرج خواهد شد و این منابع ارزی و تفاهمات تنها منجر به این می‌شود که وضعیت اقتصادی بدتر نشود.

تاجبر با اشاره به اینکه تمامی بازارها در رکود به سر می‌برند، بیان کرد: خریداران و فروشندگان تمایلی به معامله در بازار ارز ندارند و دولت به جای مهار تورم به دنبال رکودی رفته است تا مانع تورم شود. متاسفانه در بازار مسکن، خودرو، ارز و طلا و سکه هیچ رونقی دیده نمی‌شود و نرخ بهره بانکی به بالای ۲۶ درصد رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت دلار مدت زمان طولانی است که در کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان نوسان دارد،‌ گفت: پیش‌بینی می‌شود دلار در ۶ ماه آینده رشد چشمگیری نخواهد داشت و سرمایه گذاران باتوجه به افزایش نرخ بهره به سمت سپرده‌های بانکی رفته‌اند و در حال حاضر بازار سرمایه اعتماد سرمایه گذاران را سلب کرده است.

وی درباره راهکارهایی برای رشد بازار سرمایه، مطرح کرد: دولت باید استراتژی خود را نسبت به بازار سرمایه مشخص کند و حامی این بازار باشد و در عمل با حذف قیمت گذاری دستوری و کاهش نرخ بهره در عمل به بازار سرمایه کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =