۳۷ عضو گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» دستگیر شدند

نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات‌های جداگانه ۳۷ عضو گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» را دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کشور ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی ترکیه ۳۷ نفر از اعضای گروه تروریستی «پ ک‌ک» را ‌در ارتباط با حمله انتحاری روز یکشنبه در «آنکارا» بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

معرفی مهم‌ترین مراکز فناوری ترکیه

به گزارش وبگاه «ترکیش مینت» «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «اکس» گفت که ۳۷ عضو گروه تروریستی پ‌ک‌ک در عملیات‌های جداگانه در ۱۵ استان بازداشت شده‌اند.

پ‌ک‌ک که در فهرست گروه‌های تروریستی ترکیه و بسیاری از جامعه بین‌المللی قرار دارد، مسئولیت حمله اخیر مقابل که وزارت کشور ترکیه را برعهده گرفت.

گروهک شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

گروه تروریستی پ‌ک‌ک شامگاه یکشنبه مسئولیت حمله تروریستی امروز در آنکارا، پایتخت ترکیه را بر عهده گرفت.

رسانه‌های محلی ترکیه روز یکشنبه از وقوع حمله تروریستی  نزدیک وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا و کشته شدن دو عامل این حمله و زخمی شدن دو مأمور پلیس ترکیه خبر دادند.

وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در واکنش به حمله تروریستی آنکارا گفت: «امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد.»

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: ما تمام تدابیر لازم برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی را اتخاذ  می‌کنیم و به جنگ خود علیه تروریسم ادامه می‌دهیم. کشورهای بزرگ، سازمان‌های تروریستی را بر ما مسلط کردند و ما توانستیم بر آن‌ها فائق آییم. ما بر خطرهای بزرگ مرتبط با تروریسم در داخل و خارج غلبه کردیم. ما یک نوار امنیتی در مرزهای جنوبی ترکیه برای حفظ امنیت کشورمان احداث کردیم. ما تروریست‌ها را در حیاط خلوت خودشان از بین خواهیم برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =