بازگشت اردوهای مختلط دانشجویی به دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از نامه نگاری برای برگزاری اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی خبر داد و گفت: امیدوارم شوراهای بالادستی در این زمینه موافقت کنند تا دانشجویان با نظارت اساتید و کارشناسان فرهنگی از این امکان استفاده کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری ضمن بیان این مطلب، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش امید و نشاط در جامعه دانشجویی اظهار کرد: زیست دانشگاهیان و بالأخص دانشجویان یک زیست فرهنگی اجتماعی است و دانشگاهیان در این فضا به پژوهش و آموزش می‌ پردازند. لذا نبود سلامت محیط فرهنگی-اجتماعی یک مسئله حاشیه ای نیست و مستقیم و غیرمستقیم، و کوتاه مدت و بلندمدت بر کل فرایندهای آموزشی و پژوهشی نیز تاثیر منفی می گذارد.

بیشتر بخوانید:

ارائه مجوز به نشریات دانشجویی تسهیل می‌شود

کلانتری با بیان اینکه اهمیت زیست فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به اندازه‌ای است که هزینه کردن برای آن به نوعی سرمایه گذاری برای برداشت محصول مفید است. زیرا دانشگاه مبدا همه تحولات است، افزود: در چند سال اخیر به دلیل شرایط کرونا در کشور، خرده نظام‌های فرهنگی-اجتماعی دچار اختلالات اساسی شد و زیست دانشگاهی، بالاخص زیست دانشجویی آسیب جدی دید که نتایج این اختلالات را در دانشگاه ها می‌توان مشاهده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: ضرورت احیا و بازآفرینی فعالیت‌ها و سازوکارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بر کسی پوشیده نبوده و نیست و این مهم در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار گرفت. همچنین تقویت و توانمندسازی انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری، تشکل‌ها، هیات‌ها، نشریات دانشجویی و سایر مجموعه‌های دانشجویی در دستور کار قرار گرفت. این فعالیت‌ها هویت‌بخش هستند و به دانشگاه ها رونق می‌دهند.

کلانتری خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی جدید در حوزه حجاب و عفاف هیچ آیین نامه جدیدی در دانشگاه ها ابلاغ نکردیم و معتقدیم قوانین و مقررات موجود در حوزه حجاب در دانشگاه ها کافی است.

وی در پایان درباره برگزاری اردوهای دانشجویی گفت: در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمن های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. در صورت موافقت با این درخواست، دانشجویان می‌توانند با نظارت اساتید خود و یا کارشناسان فرهنگی دانشگاه ها به صورت مشترک و مختلط از این اردوها استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1200944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      1 0
      الان مشکل دانشجوها مختلط نبودن اردوهاست ؟ اون هم با این وضعیت بی حجابی که در بین دانشجوها رواج پیدا کرده ؟ حالا میفهمیم چرا اساتید لائیک و ضد انقلاب دانشگاه ها عوض نمیشن چون تفکر غالب اینه .
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      1 0
      الان به اردوی مختلط مشکلات حل میشه؟! یا سلامت محیط فرهنگی-اجتماعی تامین میشه؟ الان این اوضاع داغون فرهنگی و پوشش و... زیر نظر همین اساتید و کارشناسان فرهنگی نیست؟!
    • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      1 0
      دنیا آسیب این اختلاط رو فهمیده اما شما با وجود نهی صریح رهبر انقلاب اردوی مختلط تجویز کنید خجالت هم نکشید! یه برچسب علمی! هم بزنید تنگش تا دهن همه بسته بشه!
    • نایب IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      بسمی تعالی به فکر اشتغال برای دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه ها باشید دنبال کارهای اصلی وزیر بنایی بروید اشتغال درکشور ازدواج ومسکن را فعال کنید از مسائل حاشیه ای پرهیز نماید موفق و موید باشید