بورس در ۶ ماه آینده وضعیت مناسب‌تری خواهد داشت / دلالان به دنبال حذف بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه درباره آینده این بازار تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بورس در ۶ ماه باقی مانده از سال جاری روند رو به رشد و مثبتی را تجربه کند.

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار بورس اظهار کرد: اتفاقاتی که در دو هفته اخیر رخ داد سبب شد، تا بازار کاهشی شود، البته بازار جهانی در این کاهش‌ها نیز بی تاثیر نبوده و شایعاتی درباره خروج سیمان و فلزات از بورس کالا نیز سبب آسیب‌هایی به بازار بورس شده است.

بیشتر بخوانید:

مصالح ساختمانی خارج از بورس عرضه شود

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که به دنبال رانت خواری و دلالی هستند، تلاش بر این دارند تا بورس کالا حذف شود، با وجود اینکه بورس کالا سبب ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، کنترل قیمت‌ها و حذف واسطه‌گری خواهد شد.

دلبری با اشاره به عواملی که سبب رشد بورس می‌شوند، گفت: نباید بازار را به سمت طرف مثبت یا منفی سوق داد، بهتر است تا بازار با عرضه و تقاضا به تعادل برسد، همچنین حمایت از تولید به رشد این بازار کمک خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه درباره آینده این بازار تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بورس در ۶ ماه باقی مانده از سال جاری روند رو به رشد و مثبتی را تجربه کند، بررسی برنامه بودجه در نیمه دوم سال می‌تواند آینده بورس را تغییر دهد و بر اساس نوسانات منفی چند ماه اخیر در این بازار انتظار می‌رود توجه بیشتری به بورس شود.

دلبری توصیه کرد: سرمایه گذارانی که قصد ورود به این بازار را دارند،‌توصیه می‌شود از طریق روش‌های غیر مستقیم وارد این بازار شوند و قبل از ورود اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند، تا متضرر نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =