مصالح ساختمانی خارج از بورس عرضه شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساخت مسکن موثر است، گفت:‌ معتقدیم همان کاری که با خودرو انجام شد یعنی عرضه آن از بورس خارج شد باید برای مصالح ساختمانی نیز اجرا شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کمال علیپور خنکداری در گفت‌وگو با بیان این‌که در مولفه در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار است، اظهار کرد: زمین و مصالح ساختمانی 2 مولفه موثر در قیمت تمام شده ساخت مسکن هستند.

بیشتر بخوانید:

عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا دفاع از دلال است

وی با بیان این‌که زمین -در طرح نهضت ملی مسکن- تقریباً حل شده است، افزود: سازمان‌ها و ادارات دولتی زمین‌های در اختیار خود را برای پروژه‌های طرح مذکور قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: موضوعی که در زمان وزیر فقید پیگیر آن بودیم مانند همین مسئله قیر که قیمت آنرا در هر تن از 12 میلیون تومان به 7.5 میلیون تومان کاهش دادیم، در مصالح ساختمانی نیز بتوانیم قیمت را کاهش دهیم. در این راستا باید نیاز مصرفی فولاد و سیمان را در کشور را استخراج کرده و آنرا با قیمت داخلی در اختیار بخش ساخت و ساز مسکن قرار دهیم مابقی تولید سیمان و فولاد را با قیمت فوب خلیج‌فارس صادر کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: هنوز این اتفاق نیفتاده است، با وزیر راه و شهرسازی در این رابطه جلسه‌ گذاشته‌ایم.

علیپور خنکداری با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساخت مسکن موثر است، اضافه کرد:‌ معتقدیم همان کاری که با خودرو انجام شد یعنی عرضه آن از بورس خارج شد باید برای مصالح ساختمانی نیز اجرا شود.

وی تاکید کرد: این کار از تورم‌های بخش ساخت و ساز مسکن و به‌تبع آن قیمت مسکن جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1200878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =