مدیرعامل اپل: هر سال آیفون جدید خواهیم داشت/ اپل به دلیل اهداف زیست محیطی گوشی‌ها را تعویض می‌کند

مدیرعامل اپل اخیرا در مصاحبه‌ای درباره آینده گوشی‌های آیفون صحبت کرده و گفته است که ما هر سال به یک آیفون جدید نیاز داریم و این گوشی‌ها هر سال باید بیشتر از سال قبل دوستدار محیط زیست شود.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در مصاحبه‌ اخیرش با رسانه Brut اعلام کرد که شرکتش هنوز راه زیادی در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر و همچنین استفاده از مواد بازیافتی دارد تا به اهداف زیست محیطی خود برسد.

تیم‌ کوک در جواب‌ به سوال خبرنگاری در مورد نیاز هر ساله‌ کاربران برای خرید آیفون گفت: فکر می‌کنم خرید آیفون هر سال برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند تجربه‌ خوبی از گوشی خود به‌دست آورند، نیاز است. ما به مردم اجازه می‌دهیم که آیفون خود را هر سال تعویض کنند. اگر این گوشی همچنان سالم باشد، دوباره آن را می‌فروشیم و اگر خراب باشد، سازوکارهایی برای جداسازی قطعات و استفاده از مواد آن در تولید آیفون‌های جدید داریم.

اپل چند هفته پیش گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را روانه‌ بازار کرد تا فروش محصولاتش را افزایش دهد و این در حالی است که قیمت گوشی آیفون ۱۵ نسبت به قیمت گوشی نسل قبل اپل تغییر نکره است.

بیشتر بخوانید:

اپل پس از اعتراض فرانسه آیفون ۱۲ را به‌روز رسانی کرد

مدیرعامل اپل معتقد است آیفون در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به محصولی کربن‌خنثی تبدیل می‌شود. کربن‌خنثی بدین معناست که تولید آیفون، باعث انتشار کربن دی‌اکسید و آسیب به اتمسفر نمی‌شود.

تیم کوک گفت که شخصا برای محافظت از محیط زیست خودروی برقی می‌راند، از بطری‌های پلاستیکی استفاده نمی‌کند و به بازیافت اهمیت می‌دهد. مدیرعامل اپل گفت: هر کاری می‌کنم تا کربن کمتری تولید شود.

به‌دنبال مراسم معرفی آیفون ۱۵، عده‌ای از منتقدان اپل را به سبزشویی متهم کردند. این اصطلاح معمولاً برای اقداماتی استفاده می‌شود که واقعاً به نفع محیط‌زیست نیستند و بیشتر برای تبلیغ به‌کار می‌روند. تیم کوک در واکنش به این صحبت‌ها گفت: سبزشویی نکوهیده است. اگر به کارهایی که ما انجام می‌دهیم فکر کنید، ما واقعاً دست به عمل می‌زنیم و بعد گزارش می‌دهیم که در حال انجام چه کارهایی هستیم.

او همچنین اعلام کرد اینکه ۳۰ درصد از مواد مورد استفاده در تولید اپل‌واچ از مواد بازیافتی بوده، نشان‌دهنده واقعیت ادعاهای این شرکت است.

تیم کوک ادعا کرد که اپل حمل‌ونقل هوایی را به ‌طرز قابل توجهی کاهش داده و حالا از حمل‌ونقل دریایی استفاده می‌کند تا ردپای کربنی کمتری داشته باشد. او همچنین به کاهش اندازه بسته‌بندی‌ها و حذف پلاستیک به ‌عنوان اقدامات کلیدی این شرکت اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =