۵۰ درصد اموالی که دانشگاه‌ها برای مولدسازی معرفی می‌کنند، در خزانه باقی می‌ماند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد اموالی که دانشگاه‌ها در بحث مولدسازی معرفی می‌کنند در خزانه باقی می‌ماند، گفت: این در حالی است که دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه مستثنی هستند و هر اندازه اموال در مولدسازی به فروش برسانند درآمد تمامی آن به خودشان اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم درباره شرایط مولد سازی در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم اظهار کرد: در بحث مولدسازی، ۵۰ درصد اموالی که از سوی دانشگاه‌ها معرفی می‌شود در خزانه باقی می‌ماند و این مراکز از اینکه صد در صد این اموال را در اختیار بگیرند، مستثنی نشدند؛ این در حالی است که دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه مستثنی هستند و هر اندازه از دارایی ‌ها را در مولد سازی به فروش برسانند در آمد تمامی آن به خودشان اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

گسترش خوابگاه‌های متاهلی و تامین مسکن دانشگاهیان دو اولویت اصلی وزارت علوم

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی دانشگاه‌ها می‌توانند صد درصد اعتبارات مولدسازی را جذب کنند که پروژه‌های نیمه تمام به سازمان برنامه و بودجه معرفی شوند و این پروژه‌ها مورد تایید آن سازمان قرار بگیرند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه ها با آمادگی کامل سال تحصیلی خود را آغاز کردند، گفت: تابستان امسال اعتبار خوبی از سوی نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه بابت بازسازی فضاهای دانشگاه‌ها دریافت کردیم.

دکتر خطیبی یادآور شد: البته منظور این نیست که دانشگاه ها در حال حاضر مشکل مالی ندارند اما با وجود مشکلات مالی در حوزه هایی نظیر تغذیه امسال دانشگاه ها سال تحصیلی را با آمادگی کامل آغاز خواهند کرد و قطعا دولت نیز مجدد یارانه تغذیه به دانشگاه ارائه خواهد داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از اعتبارات جاری دانشگاه ها تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =