رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سیستم‌های آکادمیک معتبر جهانی خانواده‌ها نقش موثری را در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دانشگاه در اختیار دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زالی در مراسم آشنایی و ارتباط خانواده نو دانشجویان با دانشگاه تحت عنوان مراسم «مسیر همدلی» که در تالار امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار شد، نودانشجویان را معماران نوین نظام سلامت کشور توصیف کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از والدین نودانشجویان که فرزندانشان را در خدمت دانش و در مسیر زدودن آلام مردم قرار داده‌اند، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام شرایط جدید پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در علوم پزشکی

وی ضمن ابراز امیدواری برای حفظ ارتباط دانشگاه با والدین، به ظرفیت‌های این ارتباط برای بهره‌مندی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دانشگاه اشاره کرد.

زالی با اشاره به حرکت دانشگاه‌ها از دانشگاه‌های نسل دوم به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم از فعالیت صرف در حوزه آموزش و پژوهش گذر کرده‌اند و در عرصه‌های اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند. بسیاری از سنجه‌های ارزیابی در نظام تطبیقی دانشگاه‌ها بر پایه مسئولیت پذیری اجتماعی تعریف می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و جهادی همچون ویزیت رایگان در مناطق کمتر برخوردار اگرچه دامنه وسیعی از فعالیت دانشجویان را تشکیل نمی‌دهد، اما آنها را با مسئولیت اجتماعی‌شان آشنا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرق عمده دانشجویان پزشکی و گروه‌های سلامت را با سایر گروه‌های تحصیلی در وزارت علوم، ورود سریع دانشجویان به مسیر ارایه خدمت دانست و افزود: انتظامات درسی و مقرراتی دانشگاه نیز به همین منظور است چرا که تاخیر در ورود به عرصه اشتغال فرد را از محیط رقابتی محروم می‌کند.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: این دانشگاه با در اختیار داشتن بزرگترین جمعیت تحت پوشش برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از با قدمت‌ترین مراکز آکادمیک در کشور محسوب می‌شود.

زالی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲ دانشکده، هزار و ۵۵۰ عضو هیات علمی که ۴۸ درصد از این اعضا استاد تمام یا دانشیار دانشگاه هستند، ۲۵۰ دپارتمان آموزشی به ۱۴ هزار دانشجو خدمات آموزشی ارایه می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین فعالیت ۷۶ مرکز تحقیقاتی که کمیته پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پشتوانه این مراکز در جشنواره کشوری مقام اول را کسب کرده‌اند، بستر مناسبی برای گسترش فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: فعالیت ۲۰۰ شرکت دانش بنیان که تاکنون ۲۵۰ محصول نوآورانه و فناورانه را روانه بازار سلامت کرده‌اند به دانشجویان کمک می‌کند تا با کسب و کار اقتصادی در حوزه سلامت آشنا شوند. از طرفی هزار و ۴٠٠ فارغ التحصیل همین دانشگاه در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی درباره حجم انتشارات این دانشگاه اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۳۹ مجله انگلیسی زبان منتشر می‌کند، از طرفی بر اساس سنجه‌های بین‌المللی در اردیبهشت ماه امسال نیز با انتشار پنج هزار و ٣۵٠ مقاله در سال گذشته میلادی، وارد باشگاه پنج هزار مقاله‌ای در دنیا شده است. همچنین هزار و ۵٨٠ مقاله از این تعداد با همکاران بین‌المللی به تألیف رسیده است.

زالی با اشاره به وجود بالاترین میزان اساتید یک درصد جهانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کسب جایگاه‌های ویژه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی از جمله لایدن، در خصوص ارتباطات گسترده با سایر کشورها و امضای ۹۲ تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های بین‌المللی توضیحاتی ارایه داد.

وی از والدین درخواست کرد روابط عاطفی پیوسته و مستمری را برای دانشجویان فراهم کنند.

در ادامه این مراسم دکتر سمیه اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن خیر مقدم به نودانشجویان و والدین آن‌ها، از اثرگذاری برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برای نودانشجویان ابراز امیدواری کرد و گفت: ظرفیت موجود در معاونت‌های دانشگاه در اختیار دانشجویان و خانواده‌ها قرار دارد تا علاوه برکسب علم، در سایر حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی موفق باشند.

وی ادامه داد: از والدین دانشجویان درخواست داریم در این مسیر توان‌افزایی و رشد استعداد با دانشگاه همراه باشند.

اسماعیلی با اشاره به سوابق درخشان دانشجویان در عرصه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی در سطوح ملی و بین‌المللی، اظهار کرد: دانشگاه تلاش می‌کند بتواند حس مسئولیت پذیری اجتماعی را در کنار تمام توانمندی‌ها، ارتقا دهد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارایه خدمت دفتر ارتباط با خانواده در مرکز مشاوره دانشجویان و باشگاه فرهنگی خانواده به والدین دانشجویان خبر داد.

حجت الاسلام علی خدیوی سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم ضمن عرض تبریک به دانشجویان به منظور پذیرفته‌شدن در یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتباط گسترده در سطوح جهانی دارد و همین مهم فرصت‌های بزرگی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل حضور استادان بسیار بزرگ و فاخر که تنها استاد در یک رشته نیستند بلکه الگوی انسانیت هستند نیز فرصت مهمی محسوب می‌شود، دانشجویان باید از این چهره‌های ماندگار الگو بگیرند، در سایه آن‌ها رشد کنند و برای آینده و تعالی خود برنامه‌ریزی کند.

خدیوی با تاکید بر اهمیت ارتباطات و معاشرت در دانشگاه، این مهم را از دیگر دلایلی خواند که حضور در دانشگاه را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند.

وی تاکید کرد: والدین بیش از پیش به حفظ و ارتقای سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی دانشجویان اهمیت دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =