جوانان خود را مکلف به ایفای نقش در تعیین سرنوشت جامعه بدانند

فعال دانشجویی گفت: جوانان با وجود سختی ها و مشکلات جامعه، همیشه راه حل‌هایی برای رفع آن می‌یابند که باعث ساخت پله رشد و رسیدن به قله موفقیت می‌شود. آن‌ها باید خود را مکلف به تعیین سرنوشت خود علی الخصوص جامعه خودشان بدانند

محمد جواد بینا فعال فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید صدوقی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: جوانان ستون محرک جامعه هستند و نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور دارند، آنها باید دریابند که چگونه مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: جوانان باید درک کنند که آینده ساختنی است و نه یافتنی، یعنی لحظه به لحظه‌ی آن را باید با بهترین روش ها بسازیم، این‌ ساختن جز با همبستگی و امید به آینده و همچنین مسئولیت پذیری جوانان که مربوط به سرنوشت کشور هست، ممکن نمی‌شود.

بینا ادامه داد: یکی از فعالیت هایی که می‌توانیم در آن اثرگذار باشیم، انتخابات پیش‌روی کشور است، انتخابات یعنی مردم سالاری که حاکمیت کشور بدست مردم باشد، مردم می‌توانند با انتخابات در حاکمیت کشور دخالت داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت مسائل سیاسی کشور گفت: با توجه به اینکه انتخابات در مسائل سیاسی کشور اهمیت ویژه ای دارد، با در نظر گرفتن نقشه های دشمن برای از بین بردن همبستگی میان جوانان، شاهد قدرت و اتحاد این قشر از جامعه به جهت نابودی این نقشه ها هستیم.

فعال فرهنگی یزدی ادامه داد: جوانان با وجود سختی ها و مشکلات جامعه، همیشه راه حل‌هایی برای رفع آن می‌یابند که باعث ساخت پله رشد و رسیدن به قله موفقیت می‌شود. آن‌ها باید خود را مکلف به تعیین سرنوشت خود علی الخصوص جامعه خودشان بدانند و در راه تحقق آینده روشن از هیچگونه سعی و تلاشی دریغ نکنند و باور براین است که جوانان و دانشجویان در حال حاضر در خط مقدم جهاد تبیین کشور هستند.

بینا در خصوص راهکار های ملموس برای افزایش مشارکت در انتخابات گفت: در ابتدا باید بدانیم که نماینده ها چه برنامه هایی برای برون رفت از مشکلات فعلی دارند و قرار است که چه فعالیت‌هایی را داشته باشند، از آنجایی که مشارکت سیاسی به‌ عنوان یکی از شاخه های عمده توسعه به حساب می‌آید، جوانان سعی می‌کنند که به عنوان بخشی از سرمایه های انسانی، با مشارکت خودشان نقش تعیین کننده ای در آینده کشور داشته باشند.

محمد جواد بینا در پایان گفت: ما نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته ایم و قانون اساسی داریم، و اگر بخواهیم قانون اساسی فعال و کارآمد داشته باشیم باید مجلسی با همین صفات داشته باشیم و شرط آن این است که در صحنه های مختلف حضور پیدا کنیم، وگرنه اگر به آن توجه نداشته باشیم، کارآمدی هم نخواهیم داشت، مشکلات در کشور نباید باعث شود که دانشجو ها و جوانان متوقف شوند در تصمیم گیری های مهم کشورشان شرکت نکنند، آنها با احساس مسئولیت و حس دلسوزانه ای که دارند، ان‌شاءالله پا به عرصه انتخابات می‌گذارند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر./

کد خبر: 1218483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =