آینده‌ای روشن در انتظار بورس / کاهش شاخص‌ها جزئی و گذراست

کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده بورس در کوتاه مدت و بلندمدت روشن است و کاهش شاخص‌ها جزئی و نزولی خواهد بود.

بهنام بهزادفر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بورس اظهار کرد: باتوجه به گزارشات ۶ ماه اخیر بازار سرمایه و خبرهای خوشی که مرتبط با این بازار منتشر شد از جمله واریز هزینه صندوق تثبیت، می‌توان آینده روشنی را برای بورس پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید:

بورس رشد می‌کند یا سقوط؟ / پیش‌بینی روند بازار سرمایه در هفته‌های آتی

وی با اشاره به وضعیت بورس در کوتاه مدت رو به رشد خواهد بود، بیان کرد: باتوجه به رشد معقول دلار که یکی از عوامل دخیل در بورس است، می‌توان وضعیت مثبتی را برای بورس در بلندمدت نیز انتظار داشت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از گذشت ۶ سال بازارهای سرمایه از جمله مسکن، خودرو، دلار و غیره در مسیر نزولی قرار گرفتند، اما بورس تقریبا سه سال است که روند نزولی خودر را طی کرده و هم اکنون به روند صعودی خود نزدیک شده است.

بهزادفر درباره تاثیر جنگ میان فلسطین و اسرائیل بر بورس، تصریح کرد: تحولات اخیر خاورمیانه سبب کاهش جزئی شاخص‌ها شد که این روند کوتاه و گذار خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آینده بورس در کل مثبت خواهد بود، گفت: باتوجه به اینکه در بازارهای موازی از جمله خودرو، مسکن و غیره وارد روند نزولی شده‌ایم، افراد برای سرمایه گذاری دقت بیشتری داشته باشند تا سرمایه‌گذاری هدفمند و بدون ضرری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۴۲۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۳۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =