سهم فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد رایگان شد

نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر قالیباف دقایقی قبل آغاز شد و ادامه بررسی برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ نشست علنی مجلس شورای اسلامی نوبت شب امروز (یکشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه و با حضور ۱۷۵ نفر از نمایندگان آغاز شد.

بیشتر بخوانید

مجلس با افزایش حقوق باباهای مدرسه موافقت کرد

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است.


تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور: لزوم حذف یا رفع مشکلات موجود سامانه رهتاب مختص زنجیره فروش گوشت مرغ. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم بازدید از مناطق کشاورزی شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار به منظور برآورد و پرداخت خسارت ناشی از قطع ناگهانی آب.

تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تعیین تکلیف روستاهای حاشیه رودخانه سفیدرود. همچنین تذکر به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم ارتقاء علمی دانشگاه گیلان و جلوگیری از حذف نیروهای انقلابی از بدنه مدیریتی دانشگاه.

تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر کشور: لزوم حل مشکلات حفاظتی و امنیتی حرم شاهچراغ.

تذکر احمد محرم‌زاده نماینده اهر به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به عدم پرداخت خسارت کشاورزان توسط صندوق بیمه کشاورزی.

تذکر فتح الله توسلی نماینده بهار به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش نظارت بر قیمت‌ها.

تذکر صمدالله محمدی نماینده بافت به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت اصلاح و بازگرداندن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان.

تذکر علی جدی نماینده شیروان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت کامل مطالبات کشاورزان.

تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر کشور: لزوم تحقق وعده بسته شدن سایت زباله سراوان.

تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت رسیدگی به کمبود سویا جهت مرغداری‌ها.

تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در تعیین تکلیف آزادراه ایزدخواست فارس به اصفهان.

تذکر حسین حقوردی نماینده شهریار به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در شروع عملیات اجرایی انتقال آب به شهرستان‌های شهریار و ملارد.

تذکر فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم اجرای مصوبات قانون بودجه و جوانی جمعیت در خصوص پرداخت ودیعه وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر مشمول این قوانین توسط بانک‌های عامل.

تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به وزیر تعاون: ضرورت احداث مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران در شهرستان پیرانشهر. همچنین تذکر به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در تکمیل شبکه فاضلاب و ارتقاء کیفیت تصفیه‌خانه پیرانشهر. همچنین تذکر به رئیس جمهور: ضرورت تأمین نیرو و تجهیزات مورد نیاز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر. همچنین تذکر به وزیر نیرو: ضرورت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب برای شهرستان‌های حوزه انتخابیه.همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت جبران عقب‌ماندگی و کمبود فضای آموزشی در سه شهرستان میرآباد، سردشت و پیرانشهر.

تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر کشور: بررسی موضوع رفتار پنهان و آشکار مسئولین اقلیم کردستان عراق در خصوص تمامیت ارضی کشور و استان آذربایجان غربی.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر علوم: لزوم دستور اقدام جهت حفظ و پایدار ماندن موسسه آموزشی سپهر خورزوق در استان اصفهان.

تذکر جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی نماینده رشت به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم افزایش دقت در تنظیم بازار برنج و جلوگیری از توزیع برنج وارداتی در فصل برداشت برنج.

تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی: ضرورت تسریع در واریز عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور.

تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی برای دهک‌های پایین جامعه. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از معطلی گندمکاران در زمان تحویل گندم به سیلوها. همچنین تذکر به رئیس جمهور: ضرورت برخورد با دستگاه‌ها، ادارات و بانک‌هایی که ارائه خدمات آنها منوط به دریافت کپی مدارک هویتی است. همچنین تذکر به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین به موقع داروی مورد نیاز کشور و ساماندهی بازار دارو.

تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به همراه ۴۰ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت و فراهم کردن شرایط استخدام دائم آنها. همچنین تذکر به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت افزایش توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی.

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت رسیدگی به ضعف مدیریت در شرکت دخانیات.

ساز و کار تجدید ارزیابی صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق،گفت: مبلغ و درصدی از حقوق فرهنگیان به حساب صندوق ذخیره واریز می شود و معادل آن را دولت پرداخت می کند، در بند اول آموزش و پرورش را مکلف به تجدید ارزیابی دارایی صندوق می کنیم، تجدید ارزیابی پشتوانه ای برای سرمایه گذاری ها و کار اقتصادی صندوق است.

وی ادامه داد: با تجدید ارزیابی دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان این امکان فراهم می شود که سهم هر فرهنگی را مشخص کنیم، بسیاری از فرهنگیان سال ها در این صندوق سرمایه گذاری کردند اما هیچ خدمتی دریافت نکردند.

زنگنه عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در صندوق ها ورود آن ها به تصدی گری و بنگاه داری مستقیم است و همین موضوع باعث شده تا انتظار فرهنگیان محقق نگردد. صندوق را به سمت تبدیل شدن به سمت صندوق سرمایه گذاری هدایت می کنیم.

دکتر محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این تبصره ها، عنوان کرد: در خصوص موسسه ای صحبت می کنیم که از نظر حقوقی تکلیف آن مشخص نیست و اساسنامه مصوب ندارد. موسسه ای که اساسنامه مصوب ندارد را چگونه می خواهید در بورس عرضه کنید.

وی با تاکید بر اینکه قاعده عرضه در بورس مشخص است، گفت: تبصره یک و دو بند چ ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه را به کمیسیون بازمی گردانیم تا با اصلاح آن دولت مکلف شود طی ۶ ماه اساسنامه صندوق را به مجلس ارائه کند.

در تبصره ۱ بند چ ماده ۸۸ لایحه مذکور آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان در جهت کاهش تصدی گری و بنگاه داری صندوق ذخیره فرهنگیان، دارایی های صندوق را تجدید ارزیابی کند. دارایی های تجدید ارزیابی شده معاف از پرداخت مالیات می باشند و افزایش هزینه استهلاک ناشی از تجدید ارزیابی موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود. سهم هریک از فرهنگیان پس از تجدید ارزیابی با قابلیت واگذاری در بازار سرمایه مشخص می گردد.

در تبصره -۲ بند چ ماده ۸۸ لایحه مذکور آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است شش ماه پس از تصویب این قانون، اساسنامه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را در راستای تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آن ها، نقش پذیری فرهنگیان در هیأت امنا و مدیریت صندوق، ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی، رفع تعارض منافع و تعیین وضعیت حقوقی آن مورد بازنگری قرار داده به طوری که در پایان برنامه هشتاد درصد (%۸۰) از بنگاه های صندوق، واگذار و صندوق از طریق سهام غیر مدیریتی دارایی های افراد را مدیریت نماید و به تصویب هیأت وزیران برساند.

 وزارت آموزش و پرورش مکلف به تدوین سند جامع سرمایه انسانی شد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق در مخالفت بند الف ماده ۸۸، یادآور شد: این بند مغایر با اصل ۸۵ است و اختیار را از مجلس برای اصلاح برخی از قوانین می گیرد، تربیت نیروی انسانی قواعد خاص خود را دارد همچنین در نظر داشته باشید قانون رتبه بندی معلمان به تصویب رسیده و موضوع ارتقاء در آن جا مطرح شده است.

وی ادامه داد: بحث بازنشستگی در کشور به صورت جامع بین مواد ۴۴ تا ۴۷ مورد بررسی قرار گرفته و نیازی نیست در اینجا به صورت جداگانه مطرح شود.

کمال علی پور خنکداری نماینده قائمشهر در موافقت با بند مذکور ماده ۸۸ تائید کرد: رتبه بندی یکی از موضوعاتی است که باید در سند جامع هرساله مطرح شود، در نظر داشته باشید ما در گزینش با مشکلاتی روبه رو بوده از تربیت نیروی انسانی تا استخدام، به دلیل عدم دیده شدن سند جامع امروز آموزش و پرورش در تامین نیروی خود با مشکل روبه رو است، برهمین اساس وجود چنین سندی لازم و ضروری است.

محمدمهدی زاهدی نماینده کمیسیون تلفیق در موافقت این بند، یادآور شد: در این ماده صراحتا دولت مکلف می شود به آوردن سند تحول بنیادین؛ در حال حاضر سند تحول بنیادین دارای ۶ زیرمجموعه است که بعد از گذشت ۱۲ سال، یک سال آن هم هنوز اجرایی نشده و امروز شاهد هستیم که در مخالفت این بند عنوان می شود که مغایر با اصل ۸۵ است یعنی ما اقدام به تغییر قانون خواهیم کرد در صورتی که اینگونه نیست، تنها وزارت آموزش و پرورش را مکلف به آوردن سندی جامع می کنیم.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق در موافقت این بند، تاکید کرد: سند تحول بنیادین در راهکار ۱۰ آن عنوان می کند ارتقاء منزلت اجتماعی، اصلاح قوانین موجود استخدامی و مالی متناسب با حرفه های تخصصی، طراحی و استقرار نظام خاص فرهنگیان و ... در حال حاضر اعتقاد داریم که سند جامع باید بازبینی شود و قوانین متفاوت با سند بنیادین نباشد. قطعا سند جامع در چهارچوب قوانین است و اگر بنا به تصویب قانون باشد باید از مجلس عبور کند و ابهامی ندارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در توضیح این بند عنوان کرد: این موضوع مهمی است و یک نقطه عطف در آموزش و پرورش و سند تحول آموزش و پرورش است در حال حاضر بیش از یک دهه می گذرد و سند تحول اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: براساس راهبرد عملیاتی دهم نیازمند گزینش و جذب متفاوت، سیستم مالی متفاوت، بازنشستگی متفاوت هستیم، اگر این موضوع تنظیم شود براساس اصل ۸۵ باید در مجلس به تصویب برسد یعنی لایحه به مجلس بیاید و تصویب شود.

براساس ماده ۸۸ لایحه مذکور؛ به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می گیرد:

 الف- وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش شامل جذب، گزینش، تربیت، استخدام، نگهداشت، ارتقا، بازنشستگی و خروج از خدمت را ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و پس از تصویب در هیأت وزیران، ترتیبات قانونی لازم را اعمال نماید.

پرونده الکترونیکی آموزشی - تربیتی دانش‌آموزان ایجاد می‌شود

همچنین نمایندگان با بند (الف) ماده ۸۹ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (الف) ماده ۸۹ لایحه مذکور؛ به منظور برخورداری نوآموزان (کودکان زیر هفت سال) و دانشآموزان از فرصتهای تعلیم و تربیت با کیفیت و تأمین و بسط عدالت تربیتی، وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاری دستگاههای ذیربط تا پایان سال اول برنامه، نسبت بهم وارد زیر اقدام نماید:

 الف- استانداردها و ضوابط اداره کیفی کودکستان‌ها (با حفظ غیر در ماهیت و ساختار)، مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی در زمینه‌های آموزشی، پرورشی، تجهیزاتی و اداری را طراحی و ضمن ابلاغ به مدیران واحدهای مرتبط، تعهدات لازم برای اجرای صحیح قواعد اعلام شده را از آنها أخذ کند.

در ادامه بررسی ماده ۸۹، نمایندگان با بند (ب)، (پ) و(ت) این ماده با  ۱۷۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ب- اعتبار و سرانه دانش آموزی متناسب با نیازها، سطح محرومیت و کیفیت آموزشیو تربیتی تعیین و به هر مدرسه ابلاغ نماید.

پ- ارزیابی عملکرد مدارس بر مبنای شاخص‌های سنجش‌پذیر در بخش‌های آموزشی و تربیتی و براساس میزان اجرای تعهدات موضوع این ماده مبتنی بر اهداف محقق شده انجام شود.

ت- نسبت به ایجاد «بانک جامع سوابق فرهنگی، تحصیلی، آموزشی و مهارتی» برای دانش‌آموزان در قالب «پرونده الکترونیکی آموزشی- رشدی- تربیتی» باهمکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان ثبت احوال کشور، وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام نماید.

 نمایندگان با بند (ث) ماده ۸۹ لایحه برنامه هفتم موافقت کردند.

در بند (ث) ماده ۸۹ این لایحه آمده است؛ رشته‌های آموزش‌های فنی، حرفهای و مهارتی و کارودانش در دوره متوسطه دوم مبتنی بر آمایش و آینده‌پژوهی و توسعه زیرساختهای کمّی و کیفی هنرستان‌ها را بر اساس بسته‌های حمایتی مصوب دولت با مشارکت سازمان‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرک‌های صنعتی، صاحبان صنایع و مشاغل اتحادیه‌های حرفه‌ای اصناف و بنگاه‌های اقتصادی برای راه‌اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه، شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری و هنرستان‌های وابسته به دستگاه‌ها باز طراحی و توسعه دهد. آیین‌نامه اجرائی این بند با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش حداکثر ظرف شش ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

حسن نوروزی در مخالفت با بند (ج) ماده ۸۹ لایحه برنامه هفتم گفت: این بند مغایر با حکم تبصره (۳) ماده (۲) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت است و ایرادات در این بخش باید برطرف و متن ماده مذکور به درستی تنظیم شود.

سید محمد پاکمهر در موافقت با این بند گفت: در این بند موضوع غنی‌سازی برنامه‌های متعدد برای دانش‌آموزان مطرح شده است.

وی افزود: در راستای این بند از همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌ها جهت تغذیه فکری دانش‌آموزان استفاده شده و باید از این حکم حمایت کنیم.

نجفی خواه نماینده دولت در جریان بررسی این بند از ماده ۸۹ گفت: احکام پیش‌بینی شده، احکام خوبی است اما دو نکته در بند مذکور مغایر با اصل ۷۴ است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

محمدمهدی زاهدی در جریان بررسی بند مذکور بیان کرد: ما تغییرات کوچکی را در بند (ج) اعمال کردیم.

وی افزود: به صراحت در این بند گفته نشده که این پول به مدارس اختصاص پیدا کند لذا ما در این بند تأکید داشتیم که آیین‌نامه فوق در وزارت آموزش و پرورش تنظیم و به تصویب هیأت وزیران برسد.

در ادامه نمایندگان با بند (ج) ماده ۸۹ این لایحه نیز با  ۱۷۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (ج) این ماده؛ به منظورغنی‌سازی برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی درمدارس و تأمین سلامت روحی و جسمی دانش آموزان و پیشگیری و یا مقابله به نگام و مؤثر با آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی دانش‌آموزان با بهره‌گیری از انواع روش‌های تربیتی و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرائی، مساجد، گروه‌های جهادی، سازمان بسیج مستضعفین، بسیج دانش‌آموزی، بسیج فرهنگیان، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اردوگاه‌های وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، آستان‌های مقدس و حوزه‌های علمیه و مشارکت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند و خانواده‌ها، براساس «نظام جامع امور تربیتی» و «نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان» که ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه می‌گردد، از محل منابع حاصل از اجاره و ارائه خدمات موضوع ماده (۲) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و سایر اعتبارات مصوب، نسبت به تسهیلگ‌ری و فراگیرکردن انواع روشه‌ای تربیتی از جمله اردوهای علمی، فرهنگی، ورزشی، زیارتی،راهیان نور، اردوهای جهادی و راهیان پیشرفت دانش‌آموزی با رعایت ملاحظات تربیتی اقدام نماید.

تبصره ۱- استفاده از ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی و معلمان و مربیان شاغل و بازنشسته واجد صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در اجرای فوق برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و تربیتی در ساعات غیرآموزشی و ایام تعطیل مجاز می‌باشد.

تبصره ۲- در مواردی که خدمات فوق برنامه آموزشی، مهارتی، فرهنگی، هنری، تربیتی، ورزشی، و غنی‌سازی اوقات فراغت در ساعات غیرآموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها انجام‌میگیرد، نحوه ارائه خدمات فوق برنامه و بهره‌برداری ازفضا و فروش تولیدات و محصولات هنرستان‌ها و نحوه وصول درآمدها و هزینه‌کرد وجوه دریافتی حاصل از آن به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیأت وزیران می رسد.

کلیه درآمدهای موضوع این بند پس از واریز به خزانه در ردیف جداگانه به صورت درآمد هزینه به صورت صددرصد (۱۰۰%) تخصیص‌یافته به همان واحدها اختصاص می‌یابد.

 قالیباف از عملکرد کمیسیون تلفیق در نحوه بررسی مواد ارجاعی انتقاد کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم (یک‌شنبه،۳۰ مهر) مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش هایی که به بنده رسیده است آنطور که باید کار اصلاح بندهای ارجاعی از لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق پیش نمی رود. لازم است صرفا اصلاحاتی که در صحن گفته می شود بر روی مواد لحاظ شود.

وی ادامه داد: اینکه کمیسیون از ابتدا مواد را بررسی کرده و پیشنهاد جدید و الحاقی به مواد ارجاعی داشته باشد  قابل قبول نیست. گویی قانون برنامه جدید نوشته می شود و بار دیگر به صحن می آید. صرفا اصلاحات مد نظر صحن بر روی مواد ارجاعی لحاظ شود.

سهم فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد رایگان شد

نمایندگان مجلس شورای در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی(۱) ماده ۷۳ این لایحه، موافقت کردند.

براساس بندالحاقی(۱) ماده ۷۳ لایحه مذکور؛ سهم بیمه‌گذار (فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به صورت رایگان تعیین می‌شود.

براین اساس، بانک مرکزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است سازوکار پرداخت سهم بیمه‌گذار (فرانشیز) یا هزینه خدمات درمانی افراد مشمول را در قالب تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با امکان تضمین در قالب کسر حقوق یا کسر از حساب‌های بیمه شده نزد بانک‌های عامل از جمله حساب دریافت یارانه نقدی فراهم کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1203230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =