کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های کم متقاضی / بیش از ۲۸۰۰ کد رشته محل ساماندهی می‌شود

وزارت علوم تحقیقات و فناوری کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های با مشکل اشتغال را تصویب کرد که بر اساس آن بیش از ۲۸۰۰ کد رشته محل با مشکل اشتغال و متقاضی ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت آموزشی وزارت علوم همچنین برای اولین بار دروس آمایشی ماموریتی را در محتوای رشته‌های تحصیلی پیش بینی کرد که نتیجه و دستاورد این اقدام وزارت علوم این بود که در هر برنامه درسی، تعدادی از دروس با عنوان آمایشی ماموریتی شناسایی شده و سرفصل آنها مطابق با آمایش یا ماموریت دانشگاه‌ها تنظیم شد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ هزار رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حذف می‌شوند

همچنین کدرشته محل هایی که دچار مشکل متقاضی یا اشتغال فارغ التحصیلان هستند ساماندهی شد که نتیجه آن منجر به ساماندهی بیش از ۲۸۰۰ کد رشته محل با مشکل اشتغال و متقاضی در سال ۱۴۰۲ شد.

تدوین آیین نامه تشکیل کارگروه‌های استانی آمایش آموزش عالی از اقدام‌های دیگری است که انجام شده و نتیجه آن منجر به تشکیل کارگروه‌های استانی با حضور ذینفعان هر استان شده است.

کاهش ظرفیت رشته‌های فاقد زمینه مناسب برای اشتغال از دیگر اقداماتی است که در زمینه آمایش آموزش عالی ایجاد شده است که نتیجه آن منجر به تصویب کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های با مشکل اشتغال شده است و این اقدام ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

در نهایت آیین‌نامه ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در راستای آمایش آموزش عالی تدوین و در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =