دانشگاهیان مُبلغ مشارکت سیاسی در جامعه باشند

رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دانشگاهیان باید مبلغ مشارکت سیاسی و افزایش دهنده مشارکت سیاسی در جامعه باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا خواجه سروی در دومین اجلاس نمایندگان وزارت علوم در هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی هدف دانشگاه کار سیاسی حرفه‌ای نیست؛ بلکه آموزش است.

بیشتر بخوانید:

تشکل‌های دانشجویی برای انتخابات برنامه داشته باشند
 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شوند، تصریح کرد: هیئت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان باید جریان سیاست در دانشگاه را هدایت کنند و نقش ستاد هدایت را داشته باشند.

خواجه سروی خاطر نشان کرد: هیئت‌های نظارت باید با پیش‌بینی و تحلیل، زمینه‌های ایجاد اختلال در نظام آموزش عالی را رصد کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیئت سه نفره نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان قلب مسائل سیاسی دانشگاه‌ها است، افزود: دانشگاهیان باید مبلغ مشارکت سیاسی و افزایش دهنده مشارکت سیاسی در جامعه شوند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی، مشارکت سیاسی را امری بسیار مهم دانست و بیان کرد: این مشارکت اگرچه هم دارای کیفیت و هم کمیت است، ولی آنچه در دنیا مطرح و روی آن توجه است کمیت آن می‌باشد.

وی به کنش‌گری مناسب گروه‌های مرجع در جامعه اشاره کرد و افزود: نگاه جامعه تاکنون به مدرسه، دانشگاه و جمع فرهیخته و درس خوانده نگاهی همواره مثبت است. خوشبختانه هنوز نیز به عنوان یک گروه مرجع مدنظر هستند و ما باید از این نگاه استفاده کرده چرا که این جمع فرهیخته در اختیار ماست.

رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران آن است که مشکل دانشگاه‌ها باید توسط خود دانشگاه‌ها حل شود. یعنی این جمع، جمعی فرهیخته و دارای بلوغ است که می‌تواند این تشکیلات را اداره کند.

وی همچنین هم‌افزایی را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: اعتقاد دارم در دانشگاه، مسئول نهاد مقام معظم رهبری، ریاست دانشگاه و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند با هم قدرت هم‌افزایی را تشکیل دهند و مشکلات را حل کنند.

 خواجه‌سروی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تدوین تقویم فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها را ارائه و بر همراهی با تشکل‌های اسلامی تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =