افزایش ۲۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس سمای آذربایجان غربی

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ثبت‌ نام دانش‌آموزان در مدارس سمای استان در سال تحصیلی جدید، رشد حدود ۲۰ درصدی داشته است.

مجتبی مددیار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در ارومیه، با اشاره به آمار ثبت‌ نام دانش آموزان مدارس سمای آذربایجان غربی در سال تحصیلی گذشته و امسال اظهار کرد: ثبت‌ نام دانش‌آموزان در مدارس سمای استان در سال تحصیلی جاری رشد چشمگیری داشته و در مجموع در کل مدارس دخترانه و پسرانه سمای آذربایجان غربی، افزایش حدود ۲۰ درصدی داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس سمای آذربایجان غربی

وی افزود: مدارس ارومیه با ۶ درصد، مدارس خوی و سلماس با ۳۰ و ۵۵ درصد و مدارس مهاباد و میاندوآب نیز به ترتیب با ۲۱ و ۶ درصد افزایش ثبت‌ نام، عملکرد قابل قبولی در حفظ آمار و افزایش ثبت‌ نام دانش آموزان جدید در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند.

مددیار با تأکید بر افزایش کیفیت مدارس سمای استان بر اساس نتایج طرح کنترل کیفیت مدارس سما عنوان کرد: مجموعه فعالیت‌ها و عملکرد مطلوب مدارس منجر به کاهش درصد خروج دانش‌آموزان از مدارس و افزایش درصد ماندگاری آنان شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در حوزه‌های مهارت‌آموزی، زبان انگلیسی، سبک زندگی اسلامی و توجه ویژه به محتوای برنامه‌های درسی و آموزشی بیان کرد: در مصاحبه‌های متعدد، سعی در به‌کارگیری بهترین دبیران و معلمان استان در مدارس سما شده است.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اجرای شعار "هر دانش آموز یک مهارت" در مدارس سما خاطرنشان کرد: این مدارس در الگوی جدید و برنامه‌های مدون با تأکید بر اجرای برنامه ملی «سما مهارت» به مدارس پویا و مهارت‌آموز تبدیل شده تا دانش‌آموزان در کنار یادگیری مباحث درسی با یادگیری یک یا چند مهارت برنامه‌ای برای کشف استعداد ها و آینده شغلی خود آینده خود داشته باشند.

وی همچنین اجرای موفق برنامه های متعدد فرهنگی، پژوهشی و علمی در سطوح استانی و کشوری با استفاده از مشارکت دانش آموزان را یکی از علت های گرایش خانواده ها به مدارس سما عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی های گسترده‌ای برای اجرای برنامه های جدید در مدارس سما صورت گرفته و امسال نیز این مدارس میزبان همایش ها و جشنواره های گوناگون از جمله جشنواره سراسری امامت و مهدویت در حوزه دیجیتال خواهند بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1203667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =