کسب ۲۳ مدال توسط دانشجویان ایرانی در مسابقات ورزشی یونیورسیاد

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از کسب ۲۳ مدال توسط دانشجویان ایرانی در مسابقات ورزشی یونیورسیاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران، قهرمانان و مدال‌آوران رقابت‌های سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان که سوم آبانماه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: یونیورسیاد دانشجویی با حضور ده هزار ورزشکار، مربی و سرپرست در ۱۸ رشته ورزشی از ۱۲۵ کشور جهان به میزبانی  کشور چین در چنگدو برگزار شد. 

بیشتر بخوانید:

ورزش دانشگاهی، ابزار فرهنگی و دیپلماسی برای کشورهاست

بشیریان ادامه داد: فدراسیون ملی ورزش‌‍‌های دانشگاهی به عنوان متولی ورزش‌های دانشگاهی کشور با برنامه‌ریزی‌ و تصویب تشکیل ستاد بازی‌ها و کمیته‌های تخصصی زمینه اعزام یازده رشته ورزشی به این مسابقات را فراهم ساخت. 

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تصریح کرد: این فدراسیون پیش از آغاز یونیورسیاد با همکاری فدراسیون‌های ورزشی در سه مرحله اردوهای تدارکاتی و آمادگی رشته‌های ورزشی را برگزار کرد و در نهایت کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران را با نام علمداران و ۸۸ ورزشکار به این مسابقات اعزام کرد. 

بشیریان افزود: ورزشکاران اعزامی جمهوری اسلامی ایران به یونیورسیاد چین از میان تمام دانشگاه‌های سراسر کشور انتخاب شدند در واقع ۳۵۴ مرکز آموزش عالی در مسابقات انتخابی حضور پیدا کردند به طوری که همه ورزشکاران از همه استان‌های کشور حضور داشتند که بیشترین تعداد ورزشکاران از استان تهران و کمترین ورزشکاران از استان کرمان بودند. 

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه کلیه افرادی که به این یونیورسیاد راه یافتند باید در مسابقات انتخابی شرکت می‌کردند به طوری که ملی پوشان نیز در این مسابقات حاظر شدند؛ اظهار کرد: در این دوره برای هدایت تیم‌های ملی از کادر فنی و تجربه‌ای بهره گرفتیم همچنین کلیه ورزشکاران توسط تیم پزشکی تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند به طوری که اگر نیاز به فیزیوتراپی داشتند بلافاصله برای آن‌ها فیزیوتراپی صورت ‌پذیرفت. 

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد ورزشکاران اعزامی به یونیورسیاد چین را دختران تشکیل داده بودند؛ تصریح کرد: در این دوره از مسابقات نتایج قابل قبولی کسب شد که از جمله آن‌ها می‌توانیم کسب ۲۳ مدال شامل ۵ طلا ۶ نقره و ۱۲ برنز و کسب امتیاز المپیک و پیش رو بودن مسابقات آسیایی با فاصله یک ماه اشاره کرد.  

بشیریان با اشاره به اینکه ورزشکاران و قهرمانان جهان و المپیک در این مسابقات حضور داشتند؛ اظهار کرد: در این دوره از یونیورسیاد ۲۲ رکورد جدید در رشته‌های تیراندازی، شنا و دو میدانی جابه‌جا شد که بی سابقه بوده است. 

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه تاخیر دوساله یونیورسیاد سبب شد تا کشورها استقبال بی نظیری از این مسابقات داشته باشند؛ تصریح کرد: بیشترین مدال آوری در رشته تکواندو و پس از آن ووشو انجام شد. تیراندازی با کمان برای اولین بار در تاریخ تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران مدال برنز را کسب کرد. در رشته قایقرانی ما توانیستیم برای اولین بار با یک ورزشکار مدال نقره را کسب کنیم. 

بشیریان افزود: در رشته تیراندازی دو مدال برنز تیمی  داشتیم و والیبالیست‌های ما توانستند مقام چهارم را کسب کنند. در رشته های دو میدانی، تیراندازی تفنگ و تپانچه، ژمیناستیک توانستند تا مرحله نهایی پیش بروند که اگر برنامه‌ریزی‌ها انجام شود می‌توانیم  جایگاه بهتری را کسب کنیم. 

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تصریح کرد: با فضل پروردگار و حمایت مسئولان، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای را در جهان و آسیا  کسب کرده است به طوری که اکنون می‌توانیم بگویی ما توان برگزاری رویدادهای بین‌المللی را داریم. 

وی ادامه داد: تلاش فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سبب شد تا اردیبهشت ماه سال جاری  بتوانیم تندیس نقره فدراسیون ورزش‌های آسیا را دریافت کنیم و به عنوان عضو  فعال در میان ۴۰ کشور دنیا شویم. همچنین تندیس برنز یکی از سه فدراسیون آسیا در زمینه فعالیت های ورزشی و میزبانی بازی‌های شطرنج  آسیا و اقیانوسیه و اجرای برنامه‌های دوران کرونا که حاصل  تعامل بخش های مختلف آموزش عالی و هیئت استانی بود، کسب شد بعلاوه توانستیم عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش دانشگاه های آسیا را نیز کسب کنیم. 

بشیریان تصریح کرد: در مجموع سالی که گذشت سال پرکاری بود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به اعزام ۲۵۰ نفر به مسابقات بین المللی در تابستان، برون‌سپاری مسابقات آسیایی  و جهانی به بخش‌های مختلف آموزش عالی مانند اعزام تیم کشی توسط دانشگاه آزاد تهران و کسب مقام اول جهان، اعزام تیم کشتی فرنگی و کسب مقام دوم، اعزام تیم ووشو توسط دانشگاه شهید بهشتی در دو بخش دخترا و پسران و کسب مقام اول، اعزام تیم شطرنج توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و کسب مقام اول جهان در دو بخش انفرادی و تیمی در بخش پسران و دختران اشاره کنیم. 

وی افزود: همچنین در سال گذشته لیگ‌های استانی در سه رشته والیبال، فوتسال و بسکتبال در دو بخش دختران و پسران فعال شد به طوری که تیم‌های برتر هر استان انتخاب شده‎اند و در آبان ماه سال جاری مسابقات در مرحله ملی انجام خواهد شد. 

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بیان کرد: جشنواره‌های ورزش های استانی در میان بخش‌های مختلف فعال هستند که با کمترین هزینه فعالیت‌های وسیعی بین بخش ها انجام شده است. همچنین با برنامه‌ریزی‌ها انجام شده در 9 رشته ورزشی در فستیوال ورزش های دانشگاهی روسیه حضور داشتیم.

داداش‌پور: یونیورسیاد پس از المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است

هاشم دادش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه این مراسم گفت: این رویداد پس از المپیک، بزرگترین رویداد ورزشی جهان است‌ برای همین ما یک سال قبل از این رویداد، تلاش بسیاری کردیم تا دانشجویان بتوانند مدال کسب کنند. 

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان امور دانشجویان همکاری بسیار مناسبی داشته و تلاش بسیاری کرده تا ایران در این مسابقات بدرخشد. 

داداش‌پور افزود: تیم ورزشی- دانشجویی ایران امسال بسیار منظم و سازمان یافته بود و جزو بهترین تیم‌های حاضر در مسابقات یونیور سیاد چین بود. 

معاون دانشجویی وزیر علوم عنوان کرد: اگر ما بخواهیم در رشته‌های ورزش پیشرفت کنیم باید سرمایه گذاری در حوزه ورزش آموزش و پرورش و دانشگاه انجام شود. البته در سال‌های گذشته این موضوع در مدارس محقق شد. 

وی افزود: کشورهای موفق در حوزه ورزش سرمایه گذاری مناسبی در ورزش دانشگاهی انجام داده‌اند. 

داداش‌پور گفت: لیگ‌های دانشگاهی در کشور با هدف پیشرفت ورزش دانشگاهی راه اندازی شده است. قصد داریم تعداد این لینگ‌ها را امسال به عدد هفت افزایش دهیم. 

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما وظیفه داریم از ورزشکاران دانشجو حمایت ویژه کنیم. 

وی اضافه کرد: سازمان امور دانشجویان از الان در حال برنامه ریزی برای یونیورسیاد سال آینده است تا دانشجویان مدال‌های رنگارنگی برای کشور کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =