تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه / نیروهای مقاومت آماده ورود مستقیم به جنگ هستند

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حملات رزیم صهیونیستی فراتر از جنگ اسرائیل و فلسطین است اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای نیست که ایران مستقیم به جنگ ورود کند اما نیروهای حزب الله لبنان، حشد شعبی، انصارالله، حزب الله عراق و سوریه آماده هستند تا در صورت نیاز وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی سرانجام شب گذشته پس از روزها بمباران اماکن عمومی در غزه، تهدید خود برای ورود زمینی به غزه را اجرا کرد که البته گزارش‌ها حاکی از شکست نیروهای رژیم صهیونیستی و زمین‌گیر شدن آنان در همان لحظات ابتدایی است. همزمان با آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه حملاتی از سوی گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی و همچنین پایگاه‌ نیروهای آمریکا در عراق و سوریه انجام شده که گزارشی در خصوص تلفات آن منتشر نشده است. در همین راستا، گفته شده که همزمان با آغاز حمله زمینی اسرائیل، انصارالله یمن حمله گسترده پهپادی و موشکی به بخش‌های جنوبی اراضی اشغالی فلسطین انجام داد. حسن هانی‌زاده –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به تحلیل وضعیت میدانی در غزه پرداخت.  

بیشتر بخوانید:

وقتی همراهی با اسرائیل کار دست واشنگتن می‌دهد / تداوم حملات به پایگاه‌های آمریکا

وی در خصوص حمله زمینی شب گذشته رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی پس از 20 روز بمباران وحشیانه هواپیماهای ارتش خود علیه مردم غزه دست به حمله زمینی زد که با شکست مواجه شد و 30 تانک خود را در نفوذ اولیه از دست داد. به اعتقاد این کارشناس مسائل منطقه، ارتش رژیم صهیونیستی از توانایی مناسبی برای مدیریت جنگ‌های خیابانی و شهری برخوردار نیست و به درخواست بنیامین نتانیاهو 2000 نیروی کارکشته آمریکایی موسوم به نیروهای «دلتا فورس» برای حمله زمینی به غزه به اراضی اشغالی اعزام شدند.

هانی زاده با بیان اینکه این نیروها به طور مستقیم با امنیت ملی آمریکا در ارتباط هستند و صرفا با دستور رئیس جمهور آمریکا وارد میدان می‌شوند، اظهار کرد: بنابراین باید گفت که حمله مشترک زمینی آمریکا و اسرائیل به غزه با شکست مواجه شده است. از نظر وی، شرایط در غزه بسیار پیچیده شده و لحظات حساس و سرنوشت‌سازی درپیش است و روزهای آینده روزهای بسیار مهمی خواهد بود؛ با توجه به آماده باش بیش از 20 هزار نیروی آموزش دیده حماس و جهاد اسلامی، اگر ارتش رژیم صهیونیستی یک بار دیگر دست به حمله زمینی بزند، غزه به قبرستانی برای تجهیزات زرهی ارتش اسرائیل تبدیل خواهد شد و در واقع نتایج عملیات طوفان الاقصی در جنگ آینده رقم می‌خورد.

این کارشناس معتقد است که احتمال گسترده‌تر شدن جنگ در روزهای آینده وجود دارد و سرایت آن به کل منطقه و ورود طرف‌های جدید وجود دارد. وی در خصوص احتمال ورود ایران گفت: شرایط به گونه‌ای نیست که ایران به صورت مستقیم  به جنگ ورود کند اما نیروهای حزب الله لبنان، حشد شعبی، انصارالله، حزب الله عراق و سوریه در حال آماده باش هستند که اگر شرایط میدانی اقتضا کند وارد میدان خواهند شد. هانی زاده با بیان اینکه جنگ فعلی فراتر از جنگ اسرائیل و فلسطین است، تصریح کرد: جنگ بین صهیونیست‌های جهانی و ملت‌های مسلمان منطقه است و احتمالا در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

هانی زاده با بیان اینکه ورود حزب الله به جنگ به درخواست جهاد اسلامی و حماس بستگی دارد، افزود: تلاش‌های فعلی انصارالله با هدف کاهش فشار بر غزه انجام می‌شود. از نظر وی، در حال حاضر دو اتفاق عمده رخ داده که یکی تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل علیه اسرائیل برای پایان دادن به بمباران غزه و دومی قطع جاده ترانزیتی عراق به اردن است که سوخت مورد نیاز اردن از این طریق تامین و روزانه ده‌ها محموله نفتی از عراق به این کشور ارسال می‌شود.

به گفته این کارشناس، توقف ارسال سوخت به اردن که به دلیل عدم موضع‌گیری حکومت این کشور علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه انجام شد، اوضاع را در روزهای آتی پیچیده‌تر و فشار افکار عمومی را به دولت‌ها برای پایان دادن به این جنگ افزایش خواهد داد. وی همچنین با اشاره به رای مثبت برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و اسپانیا به قطعنامه علیه اسرائیل پیش‌بینی کرد: احتمال تشدید اختلافات در اروپا در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی وجود دارد که سرنوشت نهایی طوفان الاقصی را تعیین خواهد کرد.

هانی زاده در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات احتمالی دولت‌های عربی در روزهای آتی گفت: متاسفانه دولت‌های عربی صرفا ناظر کشتار مردم غزه هستند و غیر از عراق، سوریه و لبنان –که آن هم جنبش‌های مردمی هستند، کشورهای عربی قادر به انجام اقدام میدانی و عملی نیستند و بنابراین باید حساب ملت‌های عرب را از دولت‌های آنان جدا کرد و دولت‌های عربی تابع اراده آمریکا هستند و بعید به نظر می‌رسد که اقدام عملی در حمایت از مردم غزه انجام دهند.           

انتهای پیام/

کد خبر: 1203941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =