علت عصبانیت‌های مکرر در زمان یائسگی زنان چیست؟

یائسگی بر زنان تاثیر متفاوتی می‌گذارد، بنابراین نمی‌توان گفت که خشم یائسگی چقدر نادر یا رایج است. تغییرات هورمونی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر خلق‌وخو داشته باشد، اما بدان معنا نیست که برای همیشه کنترل را بر احساسات خود از دست داده‌اید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احساس خشم می‌تواند نتیجه عوامل مرتبط با یائسگی باشد.

بیشتر بخوانید:

هشدار؛ مبتلایان به سرطان سینه نباید چاق شوند

بزرگ‌تر شدن و رفتن به مرحله‌ای متفاوت از زندگی (علاوه بر استرسی که گاهی اوقات به علت بیخوابی و گرگرفتگی ایجاد می‌شود) می‌تواند به خلق‌وخوی ناپایدار کمک کند.

استروژن، سروتونین و خلق‌وخو

استروژن هورمونی است که اکثر عملکردهای تولید مثل زنان را مدیریت می‌کند. با نزدیک شدن به یائسگی، تخمدان‌ها تولید استروژن را کاهش می‌دهند. استروژن همچنین میزان سروتونین تولید شده در مغز را کنترل می‌کند. سروتونین یک ماده شیمیایی است که به تنظیم خلق‌وخو کمک می‌کند. اگر استروژن کمتری تولید می‌کنید، سروتونین کمتری نیز تولید می‌کنید و می‌تواند تاثیر مستقیمی بر میزان احساس ثبات و خوش‌بینی شما داشته باشد.

متعادل کردن هورمون‌ها کلید بازیابی کنترل خلق‌وخو است. چندین فعالیت و تغییرات در سبک زندگی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که ممکن است برای متعادل کردن هورمون‌های شما به طور طبیعی موثر باشد.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید

رژیم غذایی تاثیر قابل توجهی بر سطح هورمون شما دارد. افزودن غذاهای غنی از ویتامین دی، کلسیم و آهن نه تنها به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید، بلکه استخوان‌های شما را نیز قوی نگه می‌دارد زیرا تولید استروژن شما کاهش می‌یابد.

 یائسگی می‌تواند با افزایش وزن مرتبط باشد که به نوبه خود می‌تواند بر روی تصور از خود و خلق‌وخوی شما تاثیر بگذارد. برای محافظت از سلامت روده بزرگ و منظم نگه داشتن هضم غذا، از یک رژیم غذایی با فیبر بالا پیروی کنید. کافئین با تشدید گرگرفتگی و تعریق شبانه مرتبط است، بنابراین کاهش آن مفید است.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش می‌تواند هورمون‌های اندورفین را تحریک کند که خلق‌وخوی شما را تقویت می‌کند. پس از یائسگی، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستید، بنابراین انجام تمرینات هوازی در این زمان برای سلامت طولانی‌مدت شما مهم است.

خشم را به سمت فعالیت خلاقانه هدایت کنید

فعالیت‌هایی مانند نقاشی، نوشتن، باغبانی و حتی تزئین خانه می‌تواند به شما فضایی بدهد تا احساسات خود را به شیوه‌ای مثبت پردازش کنید. وقتی بتوانید بپذیرید که وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که آن تغییر را به عنوان یک تغییر مثبت بپذیرید، ممکن است شاهد کاهش نوسانات خلقی شدید خود باشید.

ذهن‌آگاهی، مدیتیشن و مدیریت استرس را تمرین کنید

اینها می‌تواند کمک کند تا آگاهی مثبت و احساس کنترل بر علائم خود را به دست آورید. در لحظه باشید. از این توانایی برای خالی کردن ذهن خود از افکار منفی استفاده کنید وقتی عصبانیت شما شعله‌ور می‌شود. در یک کلاس مدیریت استرس شرکت کنید تا بتوانید راه‌های جدیدی برای جلوگیری از شرایط استرس‌زا داشته باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =