حذف حق «وتوی» مقاله ISI در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغییرات در آیین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی از اضافه شدن مشوق‌ها و امتیازات جدید برای اعضای هیات علمی در آیین‌نامه جدید خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اضافه شدن مشوق‌ها و امتیازات جدید برای اعضای هیات علمی در آیین‌نامه جدید خبر داد و گفت: آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت با آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی وزارت علوم در کلیات مشترک است اما در جزئیات با یکدیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

درخواست دانشجویان علوم پزشکی از وزیر بهداشت / بخشنامه هزینه تعهد خدمت آموزش رایگان لغو شود

وی گفت: دلیل این تفاوت این است که وزارت بهداشت تشکیلات ساختاری و کارکرد متفاوتی از وزارت علوم دارد. بنابراین وزارت بهداشت دو آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی خواهد داشت.

عین اللهی افزود: در جلسه‌ای که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر علوم داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که به دلیل تفاوت‌های ساختاری وزارت بهداشت، دو آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی علوم پزشکی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به نکات جدید در آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: نکته اول اینکه هیچ چیزی در آئین نامه نقش وتویی نخواهد داشت. به این معنا که حتماً فرد نباید مقاله ISI داشته باشد. امتیاز مقاله سر جای خود باقی است. سرجمع امتیازات یک فرد از مقاله مهم است که البته در آئین نامه اجرایی مشخص می‌شود اما دیگر نوع مقاله نقش وتویی ندارد. پیش از این مهم بود که حتماً مقاله ISI و با ضریب خاصی باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نکته دوم در مورد جدا بودن میزان امتیازات ناشی از مقاله درباره اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت و اعضای هیأت علمی وزارت علوم است.
وی یادآور شد: نکته سوم که در آئین نامه ارتقا جدید است، اختصاص یکسری مشوق‌ها و امتیازات جدید برای اعضای هیأت علمی است که به آئین نامه ارتقا اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر یکعضو هیأت علمی کار خاصی ارائه کند می‌تواند امتیاز بسیار بالایی بگیرد.

وی افزود: نمونه آن مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی است که موجب تحولی در درمان با سلول‌های بنیادی شد. یا نمونه دیگر آن دکتر ملک افضلی است که تحولی در نظام شبکه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

عین اللهی گفت: در واقع اسکولارشیپ یا اسکولاریتی می‌تواند تمام امتیازات را یک باره برای فرد ایجاد کند. به این معنی که شاخص بودن یک عضو هیأت علمی در یک کار خاص درمانی، بهداشتی، پزشکی، تحقیقاتی، امکان ارتقا فرد را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =