بی‌توجهی به حل مسئله در ارزیابی مقالات؛ اصلی‌ترین ضعف آیین‌نامه ارتقای اساتید

رئیس دانشگاه شیراز گفت: اصلی‌ترین اشکال آیین‌نامه ارتقای اساتید این است که رویکرد ارزیابی‌های فعالیت‌های علمی در آن، حل مسائل کشور نبوده و بیشتر به تولید مقاله توجه شده است.

محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره به‌روز نبودن آیین‌نامه‌های دانشگاهی اظهار کرد: بازنگری آیین‌نامه‌های دانشگاهی در برخی موارد در اختیار دانشگاه‌ها است و در برخی دیگر، در سطح ملی و وزارت علوم انجام می‌شود. اغلب آیین‌نامه‌های دانشگاهی بازنگری شده‌اند و اینگونه نیست که بتوان گفت همه آیین‌نامه‌ها قدیمی هستند.

بیشتر بخوانید:

هیچ محدودیتی برای بین‌المللی‌سازی علم نداریم

وی افزود: برخی آیین‌نامه‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند، لازم است بازنگری شوند. یکی از این آیین‌نامه‌ها، آیین‌نامه ارتقای اساتید است که هم‌اکنون درمرحله بازنگری قرار دارد. بازنگری این آیین‌نامه مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

موذنی خاطرنشان کرد: بازنگری آیین‌نامه ارتقای جدید با رویکرد حل مسائل کشور انجام خواهد شد. به این معنا که امتیازدهی فعالیت‌های علمی استادان بر مبنای همسویی با حل مسائل کشور و ارتقای زندگی مردم خواهد بود.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: اغلب آیین‌نامه‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده دانشگاه‌ها هستند، مشکلی ندارند. بعضی از بازنگری‌ها مانند بازنگری آیین‌نامه ترفیع پایه در اختیار دانشگاه‌هاست که بومی و محلی است و متناسب با شرایط دانشگاه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین اشکال آیین‌نامه ارتقای اساتید این است که رویکرد ارزیابی‌های فعالیت‌های علمی در آن، حل مسائل کشور نبوده و بیشتر به تولید مقاله توجه شده است. البته تولید علم معیار بسیار خوبی است؛ اما باید در راستای حل مسائل کشور باشد. امید است این اشکال در آیین‌نامه جدید برطرف شود.

انتهای پیام/ ‌

کد خبر: 1206504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =