ضرورت بازخوانی جنایت‌های آمریکا و نظام سلطه توسط نسل جدید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی به مناسبت روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: که رسانه‌های کشور در تولیدات فرهنگی - رسانه‌ای و نهادهای متولی امر تربیت در کشور؛ جنایت‌های آمریکا و همدستانش را به نسل‌های جدید به‌خوبی انتقال دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی به مناسبت روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد که رسانه‌های کشور در تولیدات فرهنگی - رسانه‌ای و نهادهای متولی امر تربیت در کشور در کتاب‌های درسی و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها این جنایت‌های آمریکا و همدستانش را به نسل‌های جدید به‌خوبی انتقال دهند و اجازه ندهند که جبهه استکبار با تحریف واقعیت‌های بیّن تاریخی، به‌دنبال فریب افکار عمومی باشد.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: همزمان با ۱۳ آبان و جنگ غزه شاهد بیداری ملت‌ها هستیم

در بخش ابتدایی این پیام آمده است: ۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی یادآور بخش مهمی از تاریخ حماسی تاریخ معاصر ایران در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آن است که این روز شکوهمند فرصتی برای بازخوانی پرونده جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و دشمنی‌های آن‌ها با مردم ایران است. در روز ۱۳ آبان گرامی می‌داریم یاد بزرگ‌مرد تاریخ حضرت امام خمینی (ره) که در قرن اخیر چهره ماندگار مبارزه با استکبار و بیدار کننده ملت‌ها بودند و دست بیگانگان و مستکبران را از ایران کوتاه کردند و به آزادگان جهان نشان دادند که می‌توان در مقابل ظلم و استبداد ایستاد و باید تنها در برابر خداوند متعال سر تعظیم فرود آورد.

در این پیام تصریح شده است: مبارزه با آمریکا نماد مبارزه با روحیه سلطه‌گری و قلدری است. آمریکا در طول عمر خود منشأ جنگ‌های بزرگ، کشتارهای جمعی، تجاوز به حقوق مظلومان و کودکان مظلوم بوده و هست. آمریکای جهانخوار در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ از طریق رژیم دست نشانده پهلوی تلاش کرد تا با تبعید رهبر بزرگ نهضت اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) ندای حق طلبانه آن بزرگ‌مرد را خاموش کند، ولی به خواست خداوند پیام امام (ره) ما در جهان امروز طنین افکن شده است و ملت‌های آزاده جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی بزرگ مردم ایران متوجه شده‌اند که می‌توان در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کرد.

در این پیام مطرح شده است: در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ فرزندان دانش‌آموز امام خمینی (ره) که ۱۵ سال قبل در گهواره بودند صدای اعتراض مردم علیه استبداد را به گوش همگان رساندند و رژیم دست‌نشانده و سفاک پهلوی؛ جوانان و نوجوانان را با شلیک ناجوانمردانه گلوله شهید و مجروح کرد و این روز بیداری‌بخش؛ در تقویم ایران‌زمین با نام روز دانش‌آموز مزیّن و جاودان شد و هر سال دانش‌آموزان ایرانی با راهپیمایی در این روز علیه ظلم و استبداد نظام سلطه غریو الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. در سال ۱۳۵۸ نیز دانشجوبان پیرو خط امام (ره) با حرکت سترگ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و انتشار اسناد آن پرده‌های جدیدی از نقشه‌های شوم و خباثت‌های آمریکا علیه مردم ایران را نشان دادند و امام انقلاب (ره) ضمن تأیید، از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

در این پیام خاطرنشان شده است: شکستن خط نفوذ جبهه استعمار و استکبار از اصلی‌ترین دستاوردهای حرکت انقلابی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ بود که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار اخیر دانش‌آموزان نیز مجددا بر آن تأکید داشتند و موضوع نفوذ و رخنه هنوز هم در دستور کار نظام سلطه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در حمایت از دیکتاتوری دست‌نشانده پهلوی و مخالفت با اراده مردم ایران، اعمال قانون تحقیر آمیز کاپیتولاسیون، حمایت از سرکوبگری‌های شاه علیه مردم ایران، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، تحریک و حمایت همه‌جانبه از صدام در جنگ تحمیلی، حمایت از گروهک‌های تروریست و ضد انقلاب مانند منافقین، انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی، حمایت همیشگی برای ایجاد آشوب در ایران، راه‌اندازی گروه‌های تروریستی مانند داعش برای نا امن کردن منطقه، ترور دانشمندان ایرانی، مصادره اموال ایران و ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعمال چند دهه تحریم‌های ظالمانه و غیربشری علیه مردم ایران تنها بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

در این پیام عنوان شده است: در اینجا تأکید دارم که رسانه‌های کشور در تولیدات فرهنگی - رسانه‌ای و نهادهای متولی امر تربیت در کشور در کتاب‌های درسی و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها این جنایت‌های آمریکا و همدستانش را به نسل‌های جدید به‌خوبی انتقال دهند و اجازه ندهند که جبهه استکبار با تحریف واقعیت‌های بیّن تاریخی، به‌دنبال فریب افکار عمومی باشد. دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی امروز همچنان روشن و بیدار هستند و باید به‌عنوان افسران جنگ نرم با بصیرت، شجاعت و آگاهی حقایق را برای دیگران بازگو کرده و در مدرسه و دانشگاه جهاد تبیین را انجام دهند.

در این پیام بیان شده است: جنایت‌هایی که امروز رژیم کودک‌کش صهیونیست در غزّه مرتکب می‌شوند اندک ذخیره استراتژیک ادعای حقوق بشر غرب را نیز مصروف کرده است و سکوت و رفتارهای آن‌ها در برابر کشتارهای وحشیانه رژیم اشغالگر قدس آبروی مدعیان دروغین حقوق بشر را میان طرفداران خود نیز برده است و نظم پوشالی شکل‌گرفته مبتنی بر ادعاهای دروغین غرب و ارزش‌های مورد ادعای آن‌ها فرو ریخته و شاهد هستیم حتی در نقاطی که ساحل امنیت و آرامش برای نظام سلطه بود راهپیمایی و تظاهرات علیه جنایت‌های رژیم صهیونیست برپا شده است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای پرافتخار جنبش دانش‌آموزی و دانشجویی و تأکید بر ضرورت بازخوانی جنایت‌های آمریکا و نظام سلطه توسط نسل جدید و استمرار مقابله هوشمندانه با دشمنی‌های مستکبران عالم، نابودی هر چه زودتر رژیم سفّاک و متجاوز صهیونیست و پیروزی نهایی مظلومان در جهان را از پروردگار متعال خواستارم و به فضل خداوند ان‌شاءالله برای ظهور حضرت مهدی (عج) آماده باشیم تا با ظهور آن خورشید تابان دنیا پر از عدل و داد شده و جبهه حق بر باطل پیروز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =