معرفی پوشاک با رویکرد پایداری توسط واحد الکترونیک تهران دانشگاه آزاد

واحد الکترونیک تهران دانشگاه آزاد در نمایشگاه نانوی امسال پوشاکی را معرفی کرد که در راستای مد پایدار تولید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ شرکت «صدف تهران پوش» پوشاک برند «شیلو» را با طراحی انحصاری تولید می‌کند که نمونه آن در هیچ مجموعه، برند و فروشگاهی وجود ندارد. شیلو تمرکز خود را بر دو عامل مد پایدار و طراحی پارچه گذاشته است. تمامی محصولات، توضیحات کامل و شناسنامه دارند و ۱۰ درصد از فروش آنها به خیریه و بهزیستی اهدا می‌شود.

به گفته صدف شیمی، مدیرعامل این شرکت، برحسب وزن و جنس پوشاک، دی‌اکسید کربن منتشر شده در مرحله تولید آنها محاسبه می‌شود و به ازای آنها درخت کاشته می‌شود تا دی‌اکسید کربن تولید شده را جبران کنند. علاوه براین، در لباس‌های شیلو سعی شده که کمتر دورریز به وجود بیاید.

صدف شیمی گفت: ما لباس‌هایی که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را بازتولید می‌کنیم. به این شکل که هر کس که لباسش را نیاز دارد به ما تحویل می‌دهد و ما با پارچه آن کیف یا جامدادی می‌سازیم و دوباره به صاحبش برمی‌گردانیم.

به گفته او، لباس‌های این شرکت تا پنج سال ضمانت دارند و بعد از پنج سال به یک لباس دیگر تبدیل می‌شوند یا تعمیر می‌شوند یا تغییر کارکرد می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

معرفی گوشی هوشمند صددرصد ایرانی توسط واحد علوم و فناوری پردیس دانشگاه آزاد

این لباس‌ها با کمک فناوری نانو به شکلی تولید می‌شوند که هم از نظر محیط زیست و اقتصادی پایدار باشند و هم آنتی‌باکتریال. چون از فناوری نانو در ساخت آنها استفاده شده، لباس‌ها خیس نمی‌شوند و در نتیجه الیاف‌شان سالم‌تر می‌مانند و سال‌های بیشتری خدمت می‌کنند.

به گفته مدیرعامل این شرکت، محصولات برند شیلو حدود ۲ سال است که به تولید انبوه رسیده‌اند و صادرات آن هم به زودی شروع می‌شود. البته با توجه به ویژگی‌های خاصی که این لباس‌ها دارند، قیمت آنها از نمونه‌های مشابه کمی گران‌تر است.

صدف شیمی با بیان اینکه لباس‌های این برند با الگوی ساده‌ای تولید می‌شوند تا از مد نیفتند، گفت که در طراحی و چاپ پارچه نیز از رنگ‌های ضدمیکروب و تجزیه‌پذیر استفاده می‌شود.

به گفته او، با توجه به اهمیت بسیار زیاد سلامت محیط زیست و افزایش گرمای کره زمین، شرکت صدف تهران‌پوش در حال تحقیق روی نساجی پایدار است تا از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید لباس‌ها و پارچه استفاده کند.

شرکت صدف تهران‌پوش عضو تیم مرکز رشد واحد الکترونیک تهران دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =