راه‌اندازی مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی کشاورزی در واحد علوم‌وتحقیقات

مرکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به وحید زرین‌نیا عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات اعطا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پروانه فعالیت مرکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در حوزه آموزش کشاورزی و علوم و فنون به عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات، اعطاء شد.

این پروانه فعالیت از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به وحید زرین‌نیا عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات و پژوهشگر این حوزه اعطاء شد.

زرین‌نیا در رابطه با ضرورت راه‌اندازی این مرکز، گفت: مراکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی بستر مناسبی برای ارتقای این مهارت‌ها به افراد علاقه‌مند به کشاورزی و باغبانی است. این مراکز با هدف بهبود عملکرد کشاورزان و افزایش تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت‌های کشاورزان در زمینه فنی و علمی و ارتقاء سطح تولیدات کشاورزی و بهره‌وری در زمینه‌های مختلف مرتبط با کشاورزی از جمله اهدافی است که در این مرکز پیگیری می‌شود، افزود: آموزش روش‌های نوین و مدرن در کشاورزی و استفاده بهینه از فناوری‌های روز دنیا و ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان و افراد مشغول به فعالیت در حوزه کشاورزی از دیگر اهداف قابل توجه در این مرکز است.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات به اهم برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: دوره‌های آموزشی عملی و تئوری در زمینه‌های مختلف کشاورزی از جمله کشت و داشت محصولات مختلف، مدیریت آب و خاک، کنترل آفات و بیماری‌ها و غیره، ارائه مشاوره‌های تخصصی به کشاورزان و ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات مربوط به تولید کشاورزی، ایجاد زمینه‌های همکاری و تعامل با سایر موسسات و سازمان‌های مرتبط با حوزه کشاورزی برای بهره‌گیری از تجربیات و دانش‌های جدید و ارائه آزمایشگاه‌های تخصصی و تجهیزات مدرن برای انجام تحقیقات و آزمایش‌های مرتبط با کشاورزی و بهبود فرآوری محصولات کشاورزی، سرفصل‌های مهمترین برنامه‌های در دست اقدام این مرکز است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1205312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =