۷۱ درصد دانشجویان انگلیسی اضطراب کلاس‌ و درس‌ دارند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که سه چهارم (۷۱ درصد) از دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان می‌گویند که در مورد کلاس‌ها و درس‌های خود احساس اضطراب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان با اضطراب درس، دوستیابی و هزینه‌های زندگی مواجه هستند. اخیرا یک نظرسنجی در مورد وضعیت سلامت روان دانشجویان انگلیسی انجام شده است که ۶۲۱ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد سال ۲۰۲۲ در آن شرکت کردند. بر اساس این نظرسنجی تقریبا سه چهارم (۷۱ درصد) دانشجویان در مورد کلاس‌ها و تکالیف درسی خود احساس اضطراب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۵ درصد مردم دنیا در یک نقطه از زندگی به اختلالات روانی مبتلا می‌شوند

در این نظرسنجی ذکر شده است که ۳۹ درصد از دانشجویان گفته‌اند که هزینه تهیه کتاب‌های درسی بسیار بالاست و ۳۴ درصد می‌گویند که نمی‌توانند هزینه‌های اجاره و مسکن را تامین کنند. ۴۴ درصد گفته‌اند که در ملاقات با افراد جدید و دوستیابی مشکل دارند، در حالی که نزدیک به دو سوم (۶۴ درصد) می‌گویند به اندازه کافی نمی‌خوابند.

بیش از نیمی (۵۴ درصد) از دانشجویان با انجام دادن یا ندادن عادات سالم مانند ورزش کردن و تغذیه سالم دست و پنجه نرم می‌کنند. کمتر از نیمی از دانشجویان (۴۸ درصد) می‌گویند که دانشگاه آن‌ها به خدمات بهداشت روان دسترسی دارد. تقریبا سه چهارم (۷۱ درصد) از دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان می‌گویند که در مورد کلاس‌ها و درس‌های خود احساس اضطراب می‌کنند.

اغلب دانشجویان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که استرس تحصیلی آن‌ها با محدودیت‌های زمانی افزایش می‌یابد. به طوری که بیش از یک سوم دانشجویان (۳۷ درصد) زمان کافی برای مطالعه همه دروس خود را ندارند. برخی دانشجویان هم گفته‌اند که با برنامه کلاسی نامناسب (۳۱ درصد) و حجم کاری سنگین (۳۱ درصد) سروکار دارند.

کارشناسان معتقدند که دانشجویان تحت فشار تحصیل، کار و مسئولیت‌های خانوادگی قرار دارند. این تحقیق نشان می‌دهد که چالش‌های سلامت روان دانشجویان بسیار فراتر از کلاس درس است. بیش از نیمی (۵۴ درصد) از دانشجویان با انجام عادات سالم مانند ورزش کردن و تغذیه سالم دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین برخی در خوابیدن مشکل دارند. به علاوه، نزدیک به نیمی از دانشجویان از تنهایی رنج می‌برند و در یافتن دوست مشکل دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =