روسیه: مخالف دیکتاتوری و فشار آمریکا هستیم

وزیر دفاع روسیه امروز در دیدار با فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه گفت که مسکو با هرگونه اعمال فشار کشورهای غربی مخالف بوده و به همراه متحدانش با تهدیدهای آنها مقابله می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) بر مخالفت مسکو با فشارها و سرکوبگری آمریکا علیه دیگر کشورها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| هشدار روسیه درباره اقدامات تلافی جویانه به انتقال جنگنده های اف-35 آمریکا به انگلیس

شویگو در دیدار با «خولیو آویلِس کاستیلو» فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه، که به مسکو سفر کرده، گفت که روسیه با هرگونه اعمال فشار کشورهای غربی مخالف بوده و به همراه متحدانش با تهدیدهای آنها مقابله می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما اجبار و فشار سیاسی را که در پی عبور کشورهای غربی به رهبری آمریکا از دیپلماسی به باج خواهی و تهدید در جهان گسترش می یابد، رد می کنیم. ما به همراه نیکاراگوئه و سایر همفکران خود با این امر مقابله خواهیم کرد و چنین رفتاری را غیرقابل قبول اعلام می‌کنیم».

وزیر دفاع روسیه در جریان مذاکرات با فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه، اظهار داشت که پروژه‌های همکاری کنونی و آتی در زمینه‌های نظامی و فنی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

طبق این گزارش، شویگو در ادامه تصریح کرد: «روسیه در حال توسعه همکاری برابر با نیکاراگوئه در طیف وسیعی از موضوعات مورد منفعت دوطرف، از جمله در زمینه دفاعی است».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه روسیه و نیکاراگوئه برای تعامل دوجانبه در عرصه بین‌المللی ارزش زیادی قائل هستند، افزود: «کشورهای ما به مواضع مشترک در مورد مسائل مهم امنیت جهانی و منطقه‌ای پایبند هستند. از زمان جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا، جمهوری نیکاراگوئه یکی از شرکای راهبردی اصلی روسیه در آمریکای لاتین بوده است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1205544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =